<BøNilzen> Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Har nettopp oppgradert kjernen for første gang. Jeg oppgraderte fra 2.4.? til 2.6.8.1 Når jeg booter 2.6-eren, kommer den til et sted det står Warning : unable to open an initial console Kernel panic : No init found. Try passing init= option to kernel. Der står den. Det går ikke an å skrive noe, cursoren står bare der og blinker. Hva skal jeg gjøre? Må jeg kompilere den på nytt? Edit : Leif Endret 10. oktober 2004 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hvilken bootloader bruker du? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 distro? mulig du trenger støtte for /dev filesystem, noen distroer bruker dette. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Du har vel glemt å lage init-greie eller lagt bzImage-tingen feil sted. Rekompiler og følg denne: http://www.linuxquestions.org/questions/sh...ernel+compiling Endret 10. oktober 2004 av Goophy Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har Red Hat 9.0 Får prøve den siden til goophy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå