Gå til innhold

Helikopter får smekk


Pusern

Anbefalte innlegg

allahu akbar = hurra!

Amerikanere liker å si "god bless", arabere sier "inshallah" som betyr "hvis allah vil".Her brukes allah mindre religiøst . Man kan si f.eks "håper jeg får nytt skjermkort i julegave, inshallah" :)

Jeg må si meg enig her.

This statement is said by Muslims numerous times. During the call for prayer, during prayer,when they are happy , and wish to express their approval of what they hear, when they slaughter an animal, and when they want to praise a speaker, Muslims do say this expression of Allahu Akbar. Actually it is most said expression in the world. Its meaning: "Allah is the Greatest." Muslims praise Allah in every aspect of life; and as such they say Allahu Akbar.

 

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I dagens situasjon synes jeg ikke det er det spøtt rart om folk begynner å bli fordomsfulle. Daglig skjæres det av hoder i Irak. Ikke som i Frankrike der det bare sa snapp, og av med det. (Ille nok det) Nei, det blir sagd av med enorme pinsler og frykt hos en eller annen stakkars lastebilsjåfør.

 

Mange har kanskje sett noen av disse videone. Skal ikke putte opp en link her.

Lenke til kommentar
forskjell på soldater og terrorister også da...

Og nettopp der ligger kjernen i problemet. Urovekkende mange i denne tråden ser ut til å mangle evnen til å reflektere over såpass alvorlige emner før de kaster seg ut i en diskusjon og følger "moten" ved å stemple gud og hver mann (uttrykket er valgt med omhu) som terrorister.

 

Om ikke dette er skremmende nok, så kan jeg i mitt fantasifulle hode se for meg Bush som en hormonell fjortiss på samme nivå bestemme seg for å gå til krig.

 

Håper virkelig at dagens unge vokser av seg dette, og at det ikke er slik verden ender opp når de kommer seg opp i maktposisjoner!

Lenke til kommentar
forskjell på soldater og terrorister også da...

 

Ja, det er en klar skillelinje. Men at grensene blir utydelige i dagens samfunn har jeg faktisk forståelse for.

Eneste jeg veit om den filmen er at siden den lå på klassifiserte de som terrorister. Det kan man ikke ta for god fisk. (Ingen seriøs side)

 

Men at den religøse fanatismen ikke kom til uttrykk, det klarer ingen å overbevise meg om. Religion er farlig i hendene på feil folk, og sprer seg lett.

 

Hmm, tror jeg stopper her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...