Gå til innhold

Helikopter får smekk


Pusern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir vel sikkert brukt som:

 

FY FAEN AZZ

Nei, det blir brukt i dagligtalen. Veldig mange ord har Allah i seg, sånn for å takke han i det daglige. Hamdullah f.eks, betyr på en måte: "Det er takket være Allah at jeg lever", og det sier de opptil 10-20 ganger hver dag. Det er bare sånn man snakker.

 

Allah akbar kan også brukes når noe går Allahs vei; at Allah har gjort ting mulig. Brukes absolutt IKKE som "fy faen ass".

 

Edit: Leif dukket opp :love:

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar
Det blir vel sikkert brukt som:

 

FY FAEN AZZ

Nei, det blir brukt i dagligtalen. Veldig mange ord har Allah i seg, sånn for å takke han i det daglige. Hamdullah f.eks, betyr på en måte: "Det er takket være Allah at jeg lever", og det sier de opptil 10-20 ganger hver dag. Det er bare sånn man snakker.

 

Allah akbar kan også brukes når noe går Allahs vei; at Allah har gjort ting mulig. Brukes absolutt IKKE som "fy faen ass".

 

Edit: Leif dukket opp :love:

Du føler deg sikkert smart AnAnAs, men du roter det litt til.

 

Det skrives Allahu Akbar og betyr Allah er den største.

 

Alhamdulilah og IKKE Hamdullah betyr derimot at du Takker Allah den store.

 

Jeg tror du egentlig vet hva det betyr, men hadde litt vanskeligheter med å forklare det. Hyggelig at jeg kunne hjelpe :roll:

Lenke til kommentar

At disse terroristene\opprørerne skriker "Allahu akbar" er jo litt foruroligene sett fra de religiøse aspektet.

 

Er jo ikke sikkert de er terrorister i det hele tatt.

 

Krigen i Tsjetjenia startet jo som en frigjøringskrig på 90-tallet, det kan jo TENKES at ikke alle som kjemper mot Russerne der faktisk ikke er terrorister men faktisk bare kjemper for selvstendighet.

 

Nedskytningen av dette helikopteret er da ikke noe "problematisk" med hensyn til krigføring, det er ingen meningsløs slaktning av sivile eller noe slikt i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Dette er en hissig video av en Apache som angriper folk ved en lastebil i Irak sett fra helikopteret. Jeg vet om denne filmen siden den ble vist til troppen av lagføreren min da jeg hadde førstegangstjensten min...

 

Jeg synes den er relevant i denne diskusjonen om hvordan en bør handle i krig. Jeg mener at angrepet bryter Genev-konvensjonen siden de trolig er sivile, men jeg kan ta feil siden helikopterpiloten har et bedre overblikk. Handler piloten rett, selv om det er soldater, i forhold til "Rules of Engagement" og Genev-konvensjonen? Tenker da også på reel trussel fra disse soldatene, hvis de da er det?

 

Kilden til videoen

 

"Jeg gjør oppmersom på at innholdet kan virke støtende for noen siden de blir beskutt av en 30mm kanon, men videoen er ikke detaljert"

 

Edit:

Hvis dette er upassende vil jeg slette dette innlegget umiddelbart!

Endret av guezz
Lenke til kommentar

 

Jeg tror du egentlig vet hva det betyr, men hadde litt vanskeligheter med å forklare det. Hyggelig at jeg kunne hjelpe :roll:

Nei, jeg rotet det ikke til. Er ikke skrivemåten jeg sier, bare forklarer hvordan muslimene ser på Allah i det daglige liv. Har sagt jeg bare kan skrive arabisk sånn brukbart, ikke helt plettfritt. :) Og Allah akbar er godtatt å skrive i Egypt i hvert fall, aner ikke med resten av landene.

Lenke til kommentar
Dette er en hissig video av en Apache som angriper folk ved en lastebil i Irak sett fra helikopteret. Jeg vet om denne filmen siden den ble vist til troppen av lagføreren min da jeg hadde førstegangstjensten min...

 

Jeg synes den er relevant i denne diskusjonen om hvordan en bør handle i krig. Jeg mener at angrepet bryter Genev-kovenksjonen siden de trolig er sivile, men jeg kan ta feil siden helikopterpiloten har et bedre overblikk. Handler piloten rett, selv om det er soldater, i forhold til "Rules of Engagement" og Genev-kovenksjonen? Tenker da også på reel trussel fra disse soldatene, hvis de da er det?

 

Kilden til videoen

 

"Jeg gjør oppmersom på at innholdet kan virke støtende for noen siden de blir beskutt av en 30mm kanon, men videoen er ikke detaljert"

 

Edit:

Hvis dette er upassende vil jeg slette dette innlegget umiddelbart!

vil si dette er ti ganger verre enn den andre filmen...

Lenke til kommentar
Dette er en hissig video av en Apache som angriper folk ved en lastebil i Irak sett fra helikopteret. Jeg vet om denne filmen siden den ble vist til troppen av lagføreren min da jeg hadde førstegangstjensten min...

 

Jeg synes den er relevant i denne diskusjonen om hvordan en bør handle i krig. Jeg mener at angrepet bryter Genev-kovenksjonen siden de trolig er sivile, men jeg kan ta feil siden helikopterpiloten har et bedre overblikk. Handler piloten rett, selv om det er soldater, i forhold til "Rules of Engagement" og Genev-kovenksjonen? Tenker da også på reel trussel fra disse soldatene, hvis de da er det?

 

Kilden til videoen

 

"Jeg gjør oppmersom på at innholdet kan virke støtende for noen siden de blir beskutt av en 30mm kanon, men videoen er ikke detaljert"

 

Edit:

Hvis dette er upassende vil jeg slette dette innlegget umiddelbart!

vil si dette er ti ganger verre enn den andre filmen...

Dette angrepet er uansett et brudd på Genev-konvensjonen siden den forbyr bruk av våpen grovere enn 7.62mm mot folk. Et tungt maskingevær (12.7mm) kan bare brukes mot kjøretøy, helikopter o.l. Apache skal kun bruke sin 30mm kanon mot kjøretøy og lett pansrede kjøretøy o.l.!

 

Jeg blir forundret over mange folk sine reaksjoner på nedskytningen av helikopteret, siden det virker som et helt legitimt angrep. :dontgetit:

 

Edit: Leif!

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...