Gå til innhold

Helikopter får smekk


Pusern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette angrepet er uansett et brudd på Genev-konveksjonen siden den forbyr bruk av våpen grovere enn 7.62mm mot folk. Et tungt maskingevær (12.7mm) kan bare brukes mot kjøretøy, helikopter o.l. Apache skal kun bruke sin 30mm kanon mot kjøretøy og lett pansrede kjøretøy o.l.!

Tja, der var jo både en lastebil og en traktor, og de traff jo begge deler. Er vel i gråsonen det angrepet der. En apache har vel ikke noe lettere våpen en 30mm kanonen heller tror jeg. Litt sykt å skyte "hellfire" missiler mot de.. ;)

Lenke til kommentar
Dette angrepet er uansett et brudd på Genev-konveksjonen siden den forbyr bruk av våpen grovere enn 7.62mm mot folk. Et tungt maskingevær (12.7mm) kan bare brukes mot kjøretøy, helikopter o.l. Apache skal kun bruke sin 30mm kanon mot kjøretøy og lett pansrede kjøretøy o.l.!

Tja, der var jo både en lastebil og en traktor, og de traff jo begge deler. Er vel i gråsonen det angrepet der. En apache har vel ikke noe lettere våpen en 30mm kanonen heller tror jeg. Litt sykt å skyte "hellfire" missiler mot de.. ;)

Poenget er at personene skal da være i kjøretøyet! Det går ikke an å beskyte rundt et kjøretøy for deretter å bruke det som en unnskyldning! Uansett blir noen av menneskene her beskutt i åpen lende.

 

Du har rett i at kanonen er det minst kraftige våpenet en Apache har, men det er dog ikke en unnskyldning.

 

Edit: Leif!

Endret av guezz
Lenke til kommentar
Jeg blir forundret over mange folk sine reaksjoner på nedskytningen av helikoperet, siden det virker som et helt legitimt angrep.  :dontgetit:

Det er in å hate terrorister, og dessverre gjør uvitenhet/fremmedfrylt at alle skumle arabere er terrorister...

Kan ikke være mer enig! Uvitenhet er kanskje den største trusselen menneskeheten møter siden det ofte er roten til mye av det vonde som skjer i verden!

Lenke til kommentar
Dette angrepet er uansett et brudd på Genev-konveksjonen siden den forbyr bruk av våpen grovere enn 7.62mm mot folk. Et tungt maskingevær (12.7mm) kan bare brukes mot kjøretøy, helikopter o.l. Apache skal kun bruke sin 30mm kanon mot kjøretøy og lett pansrede kjøretøy o.l.!

Tja, der var jo både en lastebil og en traktor, og de traff jo begge deler. Er vel i gråsonen det angrepet der. En apache har vel ikke noe lettere våpen en 30mm kanonen heller tror jeg. Litt sykt å skyte "hellfire" missiler mot de.. ;)

Poenget er at personene skal da være i kjøretøyet! Det går ikke an å beskyte rundt et kjøretøy for deretter å bruke det som en unnskyldning! Uansett blir noen av menneskene her beskutt i åpen lende.

 

Du har rett i at kanonen er det minst kraftige våpenet en Apache har, men det er dog ikke en unnskyldning.

 

Edit: Leif!

I en krigssituasjon tror jeg ikke man tenker så mye på slikt egentlig.

Vi lærte jo i forsvaret om genèvekonvensjonen og reglene der, men om jeg hadde havnet i en krig, tror jeg ikke jeg hadde ventet til folka hadde spasert inn i bilen før jeg skjøt.. Hadde nok brent av både 120mm og det som er da..

Lenke til kommentar
Dere er noen fordømte rasister alle sammen.

 

Hvem er det som dømmer folk her?

 

Hadde det vært amerikanere som hadde vist slik fanatisk glede etter et angrep, så hadde det vært like jævlig.

Et par gærninger som kjemper tappert mot de vantro.

 

ævla psykotiske terrorjævler. Er så typisk at de må rope "Allah akhbar" etterpå. Jeg vil bli elitesoldat når jeg blir stor sånn at jeg kan se kroppsdelene til slike folk sprute ut over det forpestede landskapet av et land de bor i.

 

se hva religion fører til

 

Hvem er det egentlig som selger antilufts-raketter til jævlene?

Mulig det er stjålet fra russland eller noe..

 

Tenk hvor mye bedre det hadde vært om et eller annet med atomvåpen hadde sluppet et par over disse allah landene 

 

Jada, nå er det sikkert mange som kommer å mener at dette var en veldig stygg ting å si; sivile, alle er ikke onde og mye annet bla, bla, bla, men det forrandrer likevel ikke meningen min!

 

Fritt land...

 

Ufattelig provoserende. R.I.P.

 

Osv.

 

Ja, jeg må si at det er en merkelig påstand... :roll:

 

Edit: Det er feil å si at alle som har deltatt i dette temaet er rasister, men han har rett i at mange her ytrer rasistiske meninger i sine innlegg, og andre innlegg er gjennomsyret av fordommer.

 

Det er dog godt å se at det finnes noen debattanter her som har et mer nyansert syn. :)

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Nei, jeg rotet det ikke til. Er ikke skrivemåten jeg sier, bare forklarer hvordan muslimene ser på Allah i det daglige liv. Har sagt jeg bare kan skrive arabisk sånn brukbart, ikke helt plettfritt. :) Og Allah akbar er godtatt å skrive i Egypt i hvert fall, aner ikke med resten av landene.

Men de kan da umulig skrive det i Egypt når den rette måten å skrive det på er Allahu Akbar, det er jo også slik muslimer utaler det. De sier ikke Allah Akbar. Og siden Egypt er et muslimsk land (94% muslimer), så skjønner jeg ikke at du kan påstå hva du påstår. Å si Allah akbar på arabisk, blir som å si "min agurken" på norsk, skjønner du?

 

Og det med at de bruker Allah i mange ord, hvor har du det fra? Nevn 5 ord med Allah i seg bortsett fra, Allah og Alhamdulilah, så skal jeg bukke og klappe for deg.

 

Dessuten så vil jeg ikke si at muslimene bruker ordet Allah og Alhamdulilah på den måten du nevnte, men du er inne på noe.

 

Ingen ville sagt deg i mot, hvis ikke jeg hadde vært her :p

Men AnAnAsen du skal virkelig ha for at du prøver :p:thumbup:

Endret av Donnatello
Lenke til kommentar

Hva er det jeg prøver? Jeg sier det jeg har fått vite og det jeg har hørt mens jeg var i Egypt. Kanskje slektningene mine var supermuslimske siden de nevnte Allah ofte, men det tror jeg faktisk ikke. :)

 

Dessuten er det forskjellige måter å skrive ting på. Noen skriver slott qasr og noen skriver kasr. Det er vanskelig med arabisk skrivemåte, som kurslederen også sier. Det er ikke alltid de hardbarka araberne selv vet hvordan det skal skrives. :)

 

Vi kan godt ta dette videre, men over PM. Jeg blir provosert av deg.

Endret av AnAnAs
Lenke til kommentar
Hva er det jeg prøver? Jeg sier det jeg har fått vite og det jeg har hørt mens jeg var i Egypt. Kanskje slektningene mine var supermuslimske siden de nevnte Allah ofte, men det tror jeg faktisk ikke. :)

 

Dessuten er det forskjellige måter å skrive ting på. Noen skriver slott qasr og noen skriver kasr. Det er vanskelig med arabisk skrivemåte, som kurslederen også sier. Det er ikke alltid de hardbarka araberne selv vet hvordan det skal skrives. :)

 

Vi kan godt ta dette videre, men over PM. Jeg blir provosert av deg.

Fint at du sier deg enig med meg :yes: La oss sette punktum for denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Dette angrepet er uansett et brudd på Genev-konveksjonen siden den forbyr bruk av våpen grovere enn 7.62mm mot folk. Et tungt maskingevær (12.7mm) kan bare brukes mot kjøretøy, helikopter o.l. Apache skal kun bruke sin 30mm kanon mot kjøretøy og lett pansrede kjøretøy o.l.!

Tja, der var jo både en lastebil og en traktor, og de traff jo begge deler. Er vel i gråsonen det angrepet der. En apache har vel ikke noe lettere våpen en 30mm kanonen heller tror jeg. Litt sykt å skyte "hellfire" missiler mot de.. ;)

Poenget er at personene skal da være i kjøretøyet! Det går ikke an å beskyte rundt et kjøretøy for deretter å bruke det som en unnskyldning! Uansett blir noen av menneskene her beskutt i åpen lende.

 

Du har rett i at kanonen er det minst kraftige våpenet en Apache har, men det er dog ikke en unnskyldning.

 

Edit: Leif!

I en krigssituasjon tror jeg ikke man tenker så mye på slikt egentlig.

Vi lærte jo i forsvaret om genèvekonvensjonen og reglene der, men om jeg hadde havnet i en krig, tror jeg ikke jeg hadde ventet til folka hadde spasert inn i bilen før jeg skjøt.. Hadde nok brent av både 120mm og det som er da..

Det argumentet holder ikke siden helikopteret ikke er i direkte fare. Situasjonen hadde vært en helt annen om piloten hadde sett at en av mennene siktet på helikopteret med en luftvernrakett. Da ville det vært legitimt å forsvare seg, selv om det innebærer å bruke ulovlige våpen.

 

Hvis jeg hadde sittet som en 12.7-skytter på en beltevogn ville jeg ikke ha nølt å bruke våpenet hvis for eksempel jeg hadde havnet i et bakhold. Det sier seg selv at det hadde vært ulogisk å risikere livet sitt på å gå ned i luken for å hente AG-3-en...

Lenke til kommentar

så, en muslimsk soldat er automatisk en terrorist nå? (gjelder det alle muslimske nordmenn som avtjener værneplikt? Hvordan I Hel kan vi gi DEM våpen da?)

 

Og jeg er rimelig sikker på at hvis jeg hadd ført forsvarskrig mot en stor og stygg fiende som Russland, så ville jeg også jubla som helvete hvis jeg klarte å skyte ned ett russisk helikopter...(Om de jubler på arabisk eller jeg på norsk er likegyldig.)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...