Gå til innhold

Hvor my kan man overklokke 1,4Ghz Athlon ?

msh

Anbefalte innlegg

Jeg har AMD 1,4Ghz Athlon.

Jeg klarer ikke å kjøre 1,53Ghz stabil.

er det noen som klarer høyere enn 1,53Ghz ?

Jeg klarer 1466Mhz stabil,da trenger jeg heller ikke å tukle med voltage,men når jeg setter den på 1,53ghz,så kræsjer PC-en.

Cpu-temp er ikke så høy,Max 56grader.

Hva trenger jeg får at jeg skal klare over 1,53Ghz ?

Jeg har bra kjøling,bruker silent vikig.

System temp på Max 33grader,og CPU temp på Max 56grader hvis jeg overklokker PC-en til 1,53Ghz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Silent viking er ikke en kjøleribbe som regnes som en god kjøleribbe i forbindelse med overklokking. Den utmerker seg heller som en stillegående kjøler.

Uten at du har oppgitt hvilket hovedkort du har, tør jeg påstå at det er kjølingne din som er problemet. Husk at Tbird 1.4GHz er en av de prosessorene som krever mest kjøling.

PS! Silent Viking har forresten en elendig festemekanisme. Dette har forøvrig ikke noe med dette å gjøre, men festemakanismen er så elendig designet at jeg ikke kan få sagt det nok ganger. Tenk å anbefale at kjøleribben skal fjernes under transport av maskinen. Det er rett og slett til å le seg ihel av. Jeg skriver bare dette i håp om at folk som vurderer ny kjøleribbe er oppmerksom på denne "flausen".

Lenke til kommentar

Jeg har Abit KG7-Raid hovedkort med 512MB DDR Ram.

men jeg tror ikke det er cpu temp som er problemet her.

Hvis jeg belster PC-en med f.eks spill,så ligger temp 56grader uten noen problem.(PC-en kræsjer ikke).

men jeg klarte å kjøre 1,53Ghz litt,så plustlig kræsjet PC-en,da var Cpu temp på 52grader.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 14:13, Typhon skrev:

Jo, tempen din er skyhøy!!!

Nei, 56 grader er ikke mye om maskinen er stabil.

Det er ingent fasit svar på hvor mye du kan klokke en cpu, det kommer alt ann på hvor heldig du er med cpu versjonen, spenning, ram, kjøling osv..

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke 1.53GHz er noe problem. Jeg hadde selv en Athlon 1.4GHz den kjørte jeg stabilt på 1575mhz med Taisol CGK760. Og dette resultatet er heller ikke særlig høyt, de fleste ligger mellom 1550mhz og 1650mhz. Maks load temp ved 1.75V, ca 40c.

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje det er temperaturen som stopper deg...

Min erfaring er at temperaturen blir mer kritisk jo mer du klokker. En temp. som er stabil ved lav klokkefrekvens trenger ikke nødvendigvis å være stabil ved høyere frekvens.

Lenke til kommentar

En kammis av meg får til nesten 1.6GHz på en 1.4GHz T-bird, han har også KG7-RAID og en Thermal right SK6 kjøler, Vcore 1.85V. Tempen sank ca. 5-10C når han innstallerte to vifter i front på kabinettet. Har hadd samme erfaring med en annen T-bird på 1.2GHz som kjørte original-hastighet. Han hadde 50C på 1.2GHz, og den sank med 5C når jeg lånte ham en 80mm vifte for å sette i front i kabinettet. Men 50-55C er ganske vanlig med en T-bird.

KG7 har ikke noen problemer med å kjøre høy bus-speed, det er PCI-enhetene som er i PC-en som krasjer lenge før grensen til KG7 er kommet. Må visst bare voltmodde for å få mer volt enn 1.85V

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...