Gå til innhold

Funny.exe gikk beskerk med msn

ddd-king

Anbefalte innlegg

Hei.

Nå fikk jeg en fil fra en venninne: Funny.exe.

Trodde at hun sendte meg noe funny stuff, men det viste seg at det var noe helt annet.

Jeg åpnet filen og da ble msn vinduet helt crazy og fulgte muspekeren i noen sekunder før det forsvant. Det var ikke mulig å åpne nye vinduer i msn. Jeg avsluttet fort msn og funny.exe i taskbar.

Senere viste det seg at jeg hadde sendt filen til samtlige kontakter i lista mi som var online. Men heldigvis rakk ikke de å accepte filen siden jeg avsluttet msn fort.

Så til spørsmålet. Hva er dette? har noen kjenneskap til denne filen?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, jeg scannet selvfølgelig filen med F-secure før jeg åpnet filen.

Scannet etter virus senere, men fant ingen virus.

Det ser ut som alt fungerer bra. Ingen tendenser til noe ymse slag. Søkte etter funny.exe og fant en på C:\ og en på Temp internet files. Slettet begge med en gang.

Det hele så ut som en harmløs spøk ja, men det som vekket beskymring var at den sendte filen til samtlige online kontakter på msn. Det sendte også med med en link til en internettside som jeg hadde kopiert til alle kontaktene i samme slengen. Ikke særlig FUNNY spør du meg :p

Lenke til kommentar

det er som sagt en bekjent.

Trodde at det var noe funny hun ville vise meg.

Men man tar lærdom hele tiden.

Fra nå av skal jeg ikke ukritisk åpne filer, selv fra selve mr. Bill Gates (man bør være ekstra forsiktig hvis han sender deg filer ja...:p)

Løste problemet på en elegant måte nå. Restoret hele C: fra en tidligere Ghost fil. Skal installere Norton AV og fjerne virus hvis det skulle være noe igjen på maskinen.

Registerfilen er derfor helt "ny" :)

Lenke til kommentar

Det er nettopp sånn de fleste nye viruser sprer seg. Via gjesteboka i emailprogrammet eller MSN. Da tror folk at siden det er fra noen de kjenner, er det sikkert harmløst, og åpner vedlegget. Aldri åpne .exefiler eller .scr filer som kommer som vedlegg, uansett hvem det kommer fra. I disse virustider vet ikke avsender at mailen er sendt fra hans/hennes PC. Det kan jo hende folk sender deg .doc eller txt filer og sånt, det er jo harmløst, men virus har ofte 2 prefix, altså, .doc.scr. Vær forsiktig med hva du åpner.

MP3 og bilder er foreløpig virusfrie formater så det kan du trygt åpne.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...