Gå til innhold

Nytt kamera og salg av det gamle

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe nytt kamera nå. Føler ikke at det kameraet jeg har nå strekker helt til.

Hadde lenge tenkt til å kjøpe ett speilrefleks kamera men slo det fra meg. Syntes de blir for store og alt for dyre.

Jeg hadde tenkt til å finne et kamera til rundt 4000,-. Har prøvd et par kameraer som vel er i denne prisklassen. Det jeg vel fant lettest å bruke var vel Olympus c-765. Kommer sikkert til å gå for dette. Leste testen av c-770 og de var jo ikke veldig fornøyde med det, er dette likevel et bedre kamera enn c-765?

Føler kanskje at c-765 begynner å bli litt gammelt, eller vil det holde en god stund til ?

---

Jeg skal få solgt kameraet jeg har nå. Det er et Nikon Coolpix 3500. Kameraet er et drøyt år gammelt, har noen få riper men de er ikke skjemmende.

Av medfølgende utstyr er det en 16mb sandisk brikke, en 128mb twinmos brikke, lader, batteri, og et originalt nikon etui som er veldig solid og tåler sterk belastning.

Kjøpte alt sammen for 3300,- august 03. Jeg regner med at verdien har falt en del siden den gang.

Noen som kunne tippe hva kameraet + utstyret kan være verdt?

Mvh

Daniel G.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil si at man kan få kjøpt noe nytt tilsvarende som ditt gamle kamera for ca 2200 kr. Så da er ditt kansje verdt 1100-1600 Kr. Men det som bestemmer prisen er hva folk er villig til å gi.

Tenk igjennom om kommer til å bruke tele eller vidvinkel mest. De fleste kameraene med ekstrem tele har dårlig vidvinkel.

Lenke til kommentar

C-765 vil definitivt holde en stund til. Har selv C-750, har hatt det snart halvannet år, og har ingen planer om å bytte på en god stund. 4 megapiksel holder til passe store forstørrelser, og går også bra til utsnitt. Optikken er imponerende, den kraftige zoomen er svært anvendelig. Jeg ser det klages noe her over dårlig vidvnkel, men 38mm har iallfall holdt greit for meg hittil. Jeg savner selvsagt 28-200 mm'ern jeg hadde på min gamle analoge speilrefleks, men 380 mm på full tele veier godt opp for dette. Finner du forresten restesalg av C-750 på nettet bør disse være meget gunstige i pris nå som 760/770-serien er aktuelle. Jeg synes faktisk 740/750-serien virker vel så gode, 750 har også sko for ekstern blits, det har ikke 765. Da må du opp til 770, men da synes jeg som sagt 750 er like greit.

Du kan se bildeeksempler på Tronds galleri, der er det bilder fra C-960, C-700 og altså C-750.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...