Gå til innhold

Hjelp til valg av eksternt lydkort til innspilling

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg?

Jeg har problemer med valg av lydkort. Planen er å kjøpe et eksternt lydkort med firewire / USB. Trenger mulighet til å ta opp separat på minst 6 kanaler (helst 8+) linje inn ( analogt ). Tror ikke jeg får mulighet til å bruke eventuelle ADAT innganger. S/PDIF er kjekt og ha og midi-inngang er selvfølgelig ønskelig. Trenger også noe som er stabilt!!

Har gått å sikla på et M-audio FireWire 1814 en liten stund nå og er helt frelst. det ligger på ca 6000 kroner.

http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWire1814-main.html

Problemet med m-audio kortet er at jeg betaler for så mye jeg ikke kommer til å bruke (adat). Det er helt klart det mest sexye lydkortet jeg noen gang har sett og har mest lyst på det. hørt at det kan være ustabilt?

Har også sett litt på dette Edirol Fa-101 kortet

http://www.edirol.com/products/info/fa101.html

Har lest en anmeldelse av det som var så bra at jeg tror DaVinchi (som han het) har tygd mer enn nok sopp før han skrev den.

Tror kortet ligger på rundt 5000 kroner

Noen andre forslag? Som sagt motstander ac PCI kort og trenger fleksibilitet.

Trenger seriøs hjelp..

Alle pengene mine går med til dette og har ikke lyst til å kjøpe en jævli fancy firewire-bokstøtte.

Thanks

\

Endret av mortwalle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om du gjør et godt valg med den M-audio-boksen.

Hvis du vil spare noen kroner kan du kjøpe E-MU 1812, som har 18 innganger og breakout-boks, men drives av et PCI-kort. Dette går for 3500 kr hos www.lydmakeriet.no

Med edirol så er jeg ikke sikker om du får igjen mest for pengene, de er kjent for å ha litt stive priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...