hitek Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hei bor for tiden på studenthybel med 52 mbit linje. Og så klart får jeg ikke utnyttet dette! Downloads fra "vanlige" internett sider går kjapt og fint men ingen av p2p programmene går fortere enn 20 k/bs på en god dag. Kan godt finne på å gå i 1 bare. Jeg har prøvde å bytte port på routern men uten hell. De andre jeg bor sammen med har ingen problemer. Og jeg kan ikke tro at jeg bare downer fra folk med dårlig hastighet. Derfor tror jeg problemet ligger i min pc. Mener at jeg har skrudd av brannmur men er ikke 100% sikker. Er ikke veldig kyndig så er fint hvis noen med forslag også forklarer hvordan det kan fikses. Har hørt med mer datakyndige folk og de har aldri hørt om problemet engang så jeg blir jo litt bekymret. All hjelp mottas med takk MVH Lrs Lenke til kommentar
sxxxe83 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hei bor for tiden på studenthybel med 52 mbit linje. Og så klart får jeg ikke utnyttet dette! Downloads fra "vanlige" internett sider går kjapt og fint men ingen av p2p programmene går fortere enn 20 k/bs på en god dag. Kan godt finne på å gå i 1 bare. Jeg har prøvde å bytte port på routern men uten hell. De andre jeg bor sammen med har ingen problemer. Og jeg kan ikke tro at jeg bare downer fra folk med dårlig hastighet. Derfor tror jeg problemet ligger i min pc. Mener at jeg har skrudd av brannmur men er ikke 100% sikker. Er ikke veldig kyndig så er fint hvis noen med forslag også forklarer hvordan det kan fikses.Har hørt med mer datakyndige folk og de har aldri hørt om problemet engang så jeg blir jo litt bekymret. All hjelp mottas med takk MVH Lrs Sliter med det samme problemet.. D/l fra internett i går max av linja (704/128) = 88kb/s.. Mens DC++, BitTorrent(Torrentstorm, Azureus, ABC, Kazza, WinMX er dårlig.. Har hatt max, 20kb/s... Det er vel ikke normalt eller??? Har også drevet en del med å åpne porter på router osv... Har selv Topcom Xplorer 871, med innebygd router, og switch har jeg selv, og "voila" bredbånds router.. Funker fint, bortsett fra P2P... Det er jo tydelig at det ikke bare er meg med dette problemet.. Håper noen har et godt svar eller en lur løsning.. Mvh Torgeir Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Husk at p2p er at man laster ned fra en annen bruker, og 20 kbps er vel den hastigheten man får hvis han du laster ned fra har ca. 150 kbps i upload, og ganske mange har noe rundt der (+/- 50). kan jo gi deg et hint da.. prøv og last ned fra de som har sdsl eller fiber (står gjerne BBB i nicket eller 100mbit) bbb er forresten bredbandsbolaget.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 sxxxe83: til motsetning fra når du surfer så sitter det en annen ADSL'er i andre endern av linja. han har som deg en mye dårligere upload enn download. f.eks 128 kbit upload, noe som du bare får 16 kbyte/sek av Lenke til kommentar
hitek Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Ja men da kan da ikke stemme når en av de jeg bor sammen med prøvde på akkurat de samme personene som han bruker selv på dc++ bla. og jeg downa da på 1 kb mens det gikk MYE fortere hos ham. Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Ja men da kan da ikke stemme når en av de jeg bor sammen med prøvde på akkurat de samme personene som han bruker selv på dc++ bla. og jeg downa da på 1 kb mens det gikk MYE fortere hos ham. Hvis han kan gi dere max 50 kb/s. Så om dere er to som laster ned så kan ikke begge få det. en vil få 49 kb/s den andre 1 kb/s eller så får dere 25 kb/s hver. Nedlastning fra andre brukere er totalt avhengig om DE laster ned fra andre eller om de bruker netlinja si. De kan også ha NEtlimiter installert så de kan begrense uthastigheten sin. Bruk DirectConnect (DC++) og last ned fra folk med BBB eller Telia foran... De pleier å gi god hastighet. Det går ikke an å sammenligne nedlastning fra internet med P2P programmer. Med mitt linje så får jeg 800 - 900 kb/s fra microsoft.com mens på DC++ får jeg alt fra 2 byte/s til 400 kb/s Lenke til kommentar
hitek Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 ja men det prøvde vi uten at han downa samtidig, prøvde også fra han jeg bor men og det gikk ikke noe fortere. I tillegg har jeg prøvd gud veit hvor mange forskjellige både på kazaa, soulseek, dc og winmx og ingen avdem gir noe mer en max 30. Men som oftest ligger det på 1-2. og det kan da umulig være tilfeldig når jeg har prøvd i 2 mnd og fra kanskje 3-400 forskjellige. Alle kan da ikke ha treig linje?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå