maximius Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Har et Abit KV8 Pro-hovedkort, ATI Radeon x800Pro 256MB, TwinMOS 1024MB DDR PC3200, AMD Athlon 64 3200+ 2,2GHz (boxed-versjon)... Når jeg skal starte opp maskinen står det på "displayet" på hovedkortet 9.F. Deretter slår den seg av, kommer aldri noe fram på skjermen min... Noen som har forslag til en løsning? Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 har du prøvd noe? resetta bios? Sjekka at alle deler/kabler ikke er løse?har du nettop satt den sammen eller har den funka før? Lenke til kommentar
maximius Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Har resetta bios, sjekka alle kabler (til og med skrudd den sammen en gang til!)... Dette er en maskin som det aldri har vært liv i, det vil si at den ble hentet på posthuset i går.. Lenke til kommentar
maximius Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) http://www.teccentral.de/forum/showthread.php?t=31262 Dette er om samme problem. Skjønner ikke så mye tysk , men mener at det står noe om en 12V-kabel.. Denne har ihvertfall jeg koblet inn (hvis det ikke er en annen skjult kontakt på hovedkortet...) Testa nettopp å dra ut denne ledningen (en liten en med fire kontakter på i en firkant).. Ingen forskjell på når den stod i og ikke stod i... EDIT: Prøvde nettopp med en annen PSU, ingen forskjell.. Endret 10. oktober 2004 av maximius Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Prøv den her http://www.omnicast.net/~tmcfadden/guides/.../benchtest.html Lenke til kommentar
maximius Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Prøv den herhttp://www.omnicast.net/~tmcfadden/guides/.../benchtest.html Hmm.. Fant ikke noe som kunne hjelpe meg der... Men takker for alle svar og forsøk... Trenger dem akkurat nå... Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 På den linken du fant selv så sto detta. "1. Your CPU not stay properly" "2. Your ATX 12V cable not stay properly or damage." <== AHAAA! Har du sjekket din Cpu grundig? Lenke til kommentar
maximius Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 På den linken du fant selv så sto detta. "1. Your CPU not stay properly" "2. Your ATX 12V cable not stay properly or damage." <== AHAAA! Har du sjekket din Cpu grundig? Hva vil denne si da?: "1. Your CPU not stay properly" Lenke til kommentar
maximius Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Kan gå gjennom CPU'n en gang til... Edit: CPU'n ser ut til å være riktig installert.. Endret 10. oktober 2004 av maximius Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Har du prøvd med en psu på over 400w http://forum.abit-usa.com/showthread.php?threadid=62651 Lenke til kommentar
maximius Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Hmm... Har prøvd med to forskjellige 300W.. Kan prøve PSU'n i denne maskinen... Den er på 400W (q-tec ) Edit: Funket ikke det heller... Flere forslag?... Endret 10. oktober 2004 av maximius Lenke til kommentar
lommerusk Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Den q-tecen yter vel ikke stort mer enn de andre psuene du har prøvd. har du prøvd å boote med bare skjermkort og cpu? Tror du må ha en større psu Lenke til kommentar
maximius Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Vet det er en dårlig PSU... Når jeg prøver dette har jeg kun i CPU, RAM og skjermkort... Skal se om jeg kan få tak i en 4-500W PSU å låne før jeg kjøper noe mer... Lenke til kommentar
King Vizjerei Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 (endret) Hei! Det du må gjøre er og plugge i den minste strømkontakten som følger med alle psu'er, og som egentlig er til INTEL. Men hovedkortet trenger denne kabelen for og få nok strøm. Den er lik 12-v kabelen, men den har 4 "pinner" ganske firkantig Endret 17. oktober 2004 av King Vizjerei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå