Gå til innhold

NW! Vil prisene synke snart?

Anbefalte innlegg

Sitter og knoter med bestilling på nettet her nå, men har en psykisk sperre på å klare å trykke på bestill-knappen.

For jeg er så redd for at NW'ene kanskje skulle gå ned 40% i pris uka etter, og da ville jeg følt meg rimelig snytt.

Men dette er kanskje unødvendige bekymringer?

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel kan du vente en måned, og se at prisene synker nesten uansett. Vil anbefale at du kjøper en 1,8A. Den ligger såpass lavt i pris, samtidig som den er så overklokkbar, at du ikke kommer til å angre uansett om prisene synker litt...

Lenke til kommentar

Betroz:

Hvor lenge vil dette være snakk om?

Såvidt jeg har fått med meg er d enda en stund til AMD slipper noe mer?

Hm... dilemma...

Vet at jeg ikke kan vente og vente og vente, siden d alltid vil synke gradvis i pris.

Men lurte først og fremst på om d var noen veldig nærliggende priskutt som jeg hadde gått glipp av...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 12:58, Ar`Kritz skrev:

Som regel kan du vente en måned, og se at prisene synker nesten uansett. Vil anbefale at du kjøper en 1,8A. Den ligger såpass lavt i pris, samtidig som den er så overklokkbar, at du ikke kommer til å angre uansett om prisene synker litt...

Hm... det er nok først og fremst NW 1.6 som er aktuelt. 1.8 ligger jo 726 kroner over i pris, og de er jo ganske identiske uansett såvidt jeg har skjønt når d gjelder overklokking?

Lenke til kommentar

Prisene synker mot slutten av månden, men det tar noe tid før vi får virkningen her i landet.

Ellers bør du huske et det er 2~2.4GHz som det kuttes mest på, en 1.6AGHz vil kanskje bare synke 100 kroner til før den forsvinner ut av salg.

Intel vil ikke svare med noen priskutt når T'bred kommer (er ingen grunn til det, AMD skal ikke kutte noe vesentlig på sine priser likevel).

Lenke til kommentar

Mm... oki, da bestiller jeg, men har ikke helt bestemt meg for hvilken "pakke" jeg skal ta.

Enten blir d pakke 1:

- ASUS P4S333

- NW BOX 1.6

- Standard 256Mb DDR PC2100 184pin 266MHz cas2.5

= 2957,- (databutikken)

eller pakke 2:

- ASUS P4S533

- NW BOX 1.6

- Standard 256Mb DDR PC2700 184pin 333MHz cas2.5

= 3362,-

Den siste pakka er naturlig nok den raskeste, men r d egentlig så mye bedre ytelse at d er verdt pengene?

I wonder, I wonder...

Lenke til kommentar

Ta PC2700 minnet du, men litt flaks kan dette trimmes noe lenger - og jeg regner ikke med at du skal kjøre utrimmet?!?

I alle tilfeller kan du kjøre ned minne/FSB ratio'en så minnet begrenser ikke CPU overklokking, men P4 er hungrig på minne båndbredde.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 08:51, Dollar skrev:

Ta PC2700 minnet du, men litt flaks kan dette trimmes noe lenger - og jeg regner ikke med at du skal kjøre utrimmet?!?

I alle tilfeller kan du kjøre ned minne/FSB ratio'en så minnet begrenser ikke CPU overklokking, men P4 er hungrig på minne båndbredde.

Nei, jeg skal seff trimme, dog på en forsvarlig måte...

Men hva så med HK'et?

p4s 333 eller 533?

What's the difference?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 12:49, tunefish skrev:

Sitter og knoter med bestilling på nettet her nå, men har en psykisk sperre på å klare å trykke på bestill-knappen.

For jeg er så redd for at NW'ene kanskje skulle gå ned 40% i pris uka etter, og da ville jeg følt meg rimelig snytt.

tunefish vist du skal tenke sånn kommer du aldri til å kjøpe p4,eg ga 5590 for p3 i jan 2000,så vist eg skulle tenkt som du gjør kunne eg vudert å kjøpe en i dag.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 13:18, Kjetil Lura skrev:

Quote:

tunefish vist du skal tenke sånn kommer du aldri til å kjøpe p4,eg ga 5590 for p3 i jan 2000,så vist eg skulle tenkt som du gjør kunne eg vudert å kjøpe en i dag.

Kjetil

Eh... ja?

Hva av det du skriver har jeg ikke allerede skrevet selv?

Hvis du skal være kritisk, så vær det ihvertfall på en konstruktiv måte... Jeg er fullt klar over aberet...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 23:02, tunefish skrev:

Quote:

Den 2002-05-17 13:18, Kjetil Lura skrev:

Quote:

Kjetil

Eh... ja?

Hva av det du skriver har jeg ikke allerede skrevet selv?

Hvis du skal være kritisk, så vær det ihvertfall på en konstruktiv måte... Jeg er fullt klar over aberet...

Er ikke kritisk,var sånn selv når eg kjøpte p3 1000,d var en kammerat som sa akurat d samme til meg som eg sa til deg,så d var ikke vont ment.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...