Gå til innhold

ATI Radeon 9800 PRO

hdw

Anbefalte innlegg

Heisann! Er helt ny her på forumet og håper noen kan hjelpe meg med det håpløse grafikkortet mitt.

Jeg er ikke den typiske spiller men presterte likevel å bli hektet på en togsimulator. Systemkravene til spillet er: 400mhz Pentium, 128Mb ram og Nivada 16Mb grafikk

Har en laptop som jeg kjørte det på tidligere.

Laptopen er en 1600 Celeron, 265Mb ram 20gb hdd og ATI Radeon IGP 340M (OS Xp home edition) :roll:

Spillet kjørte utmerket men hakket en smule når det ble veldig mye detaljer.

Bestemte meg derfor for å bygge meg en ny maskin. Opsettet blev:

3Ghz Pentium, 512Mb ram Pc 3200, Asus P4P800S-E Deluxe, 120Gb hdd 8Mb cahe, Saphire ATI Radeon 9800PRO. (OS XP professional)

Dette skulle vise seg å være ganske bortkastet for det hakker/lagger ennå mere med denne maskinen enn det gjorde på den bærbare.

Har prøvd med de nyeste driverne til grafikk og med og uten SP 2.

Uten at det utgjorde noen merkbar forskjell. Noen som har noen gode råd? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Togsimulator krever jo ikke mye av hardware din,og ram har du nok til og spille det også.hakker,da mener du lav fps ?hvis du holder inne shift og trykker på z vil fps(bilde pr sek)komme opp på skjermer når du spiller.

Så du bør jo få ca 50-60 fps med din hardware,eller kan det være andre ting som gjør at det får hakk/lagger..

Dette var vel lite til hjelp får deg,men synes dette var veldig rart ? ingen problem i andre spil !

Lenke til kommentar

Prøvde å trykke shift + z men det kom ikke noe opp.... Grafikken er knakende god i andre og mye mere krevende spill så det er jo rart at den ikke strekker til på simulatoren. Har kviet meg for å oppdatere bios men hvis det er det som må til så skal jeg prøve det nå. Vil forøvrig takke for raske tilbakemeldinger! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...