Tonickup Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Okey.. er det plass til den 120? takk for tipset... hvilke vifter anbefales ikke får mte støy? viss du skal ha 120mm så må du nok modde litt. i kabinettet er d bare plass til 80mm vifter.... papst viftene skal vere ganske stille... led-viftene har eg sjølv og synst at dei bråker meir enn dei leverer luft Colink viftene er ganske gode men bråker en del... opptil 44 db (viss eg ikkje tar feil) OFF TOPIC: viss du skal kjøpe strømforsyning ikkje kjøp Q-Tec, dei bråker ganske mykje og er ikkje serlig stabile heller... Endret 11. oktober 2004 av Tonickup Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Okey takk.. denne eller denne?? Hører man 26db godt? Offtopic: jeg skal kjøpe denne strømforsyningen. Endret 11. oktober 2004 av neon123 Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 OffTopic: Holder i lange baner med den 400 Watter'n der, men hvis du skal overklokke annbefaler jeg F/S sin 400 Watter. den er dyrere da, ganske mye igrunn . Tilbake til Topic: Tror det skal funke bra med en på 26 ja, men det ideelle er jo om du kjøper en Sunbeam Rheobus Viftestyring, så kan du regulere litt selv =). så hvis du da kjøper deg en Viftestyring Evt lager en(trenger litt lodding osv) så Kan du jo kjøpe den kraftigste Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) optimalt i det kabinettet du har valgt er (i tillegg til den som står i dør og psu): to 80mm vifter som sugen inn luft foran og to 80mm vifter som blåser ut luft bak da får du tre inn (to foran plus dør) og tre ut (to bak plus psu) og så blåser det også i den retningen som det skal blåse for å få mest ut av det. har det sånn selv papst er veldig bra vifter og de kommer i flere hastigheter. mene de er dyre, så jeg kan også anbefale disse: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TFD8025L12S noe mer enn 23 db blir ganske høyt. det vil nok bli litt viftesus av det, men skjermkort og cpu kjølere vil normalt sett bråke mer...om du ikke har bytta de ut da... jeg har selv disse viftene (tre røde og to blå): http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet597.htm samt en 120mm blå vifte i min mist 350watt psu Endret 11. oktober 2004 av Spirre Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Okey så fete ut de røde og blå der! 2000 omdreinger pr minutt? nice.. vifte styring hvor får jeg kjøpt det? pris? Endret 11. oktober 2004 av neon123 Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI Hvis kabinettet ditt er lagt opp til 80mm vifter så er det kanskje like lurt å gå for det istedet for å fikle og styre for å få på plass 120mm vifter.. Kjøp nevnte Viftestyring over her + 4 sånne. Endret 11. oktober 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 kopssen funker egentlig den vifte styringa. kossen kobler du viftene til, og følger du bare med på kort varmt det er i karbinettet til en hver tid å skrur opp og ned på hastigheten ut i fra det? (fra ein som lurer på å kjøpe nye vifter osv ) Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 oki, men dem bråker vel som et hel****?? hehe...... Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 eg personlig ville nok aldri gått for 36 DB vifter (eller avr dt 37??) det bråker altfor masse. kan ikke ha ein tv rett på siden av dataen da, for viftene bråker mer enn dt tv`en klare Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Bak på Sunbeam rheobus er det 4 innganger for 3-pin molex kontakt, og 1 for 4 pin drevmolex Bare kople den 4 inn i det hullet, og plugg i viftene skru fast den i Brønnen du har CD-rom osv, og ENJOY *Edit* Det er med overføringer fra 4-Pin drevkontakt (en sånnen som stikker ut fra strømforsyninga) til 3-pin, og fra 2-pin til 3-pin Og nei, det vil ikke bli spesielt høyt når man skal gjøre annet enn å spille Doom3, cs OSV, da skrur du bare ned hastigheten på viftene PS: Grunnen til at jeg snakker om Sunbeam rheobus nå er fordi jeg har den, og derfor vet litt hvordan den ser ut osv Endret 11. oktober 2004 av Christahh Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) 2peewee: Viftestyringa plasseres i en 5,25 brønn (Der hvor du har CD/DVD-spiller/brenner).. Til viftestyringa kobler du en molex-kontakt (samme som du kobler til CD/DVD-spiller/brenner og Harddisk)... På denne viftestyringa er det 4 plasser til å koble vifte. Altså 1 plass til hver skru-knott. Det er på disse plassene viftene skal kobles neon123: Med viftestyring kan du styre hastigheten. Med kraftige vifter får du da et større styreområdet enn med en svak vifte.. **Edit 1: Christahh var nok før meg.. **Edit 2: eg personlig ville nok aldri gått for 37 DB vifter Hva tror du viftestyring er til? Endret 11. oktober 2004 av Andreasfe Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 hehe. seff til å styre hvor fort viftene ska snurre rundt.. hvor fortere jo mere støy. ikke værre.. hehe! Lenke til kommentar
Phera Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 delta vifta har jeg : http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Den er Uuuutrilig Still... bare 52.5 dB . hehe Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 det er jo bare link til hoved siden der jo ! fix det Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Her er en link til Delta 120x120mm Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 går ikke ann å ha sånne vifter.. bråker no jæv*** heheh.... ikke bra!! tror det holder md 36db på max! Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 36db er veldig mye det også. Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Det er sant, men du hører ikke så mye av de når du spiller FarCry, D3, battlefield osv (det gjør ikke jeg iallefall:p) Lenke til kommentar
neon123 Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Ja, det er kanskje det,men delta e helt jæveli!! er ikke vits... 36db er jo maxx.. trenger jo ikke ø kjøre maxx hele tida.. hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå