Gå til innhold

Hvordan få gjennomtrekk i kabinett?

Anbefalte innlegg

Okey.. er det plass til den 120? takk for tipset... hvilke vifter anbefales ikke får mte støy?

viss du skal ha 120mm så må du nok modde litt. i kabinettet er d bare plass til 80mm vifter....

papst viftene skal vere ganske stille... :yes:

led-viftene har eg sjølv og synst at dei bråker meir enn dei leverer luft :(

Colink viftene er ganske gode men bråker en del... opptil 44 db (viss eg ikkje tar feil)

OFF TOPIC: viss du skal kjøpe strømforsyning ikkje kjøp Q-Tec, dei bråker ganske mykje og er ikkje serlig stabile heller... :nei:

Endret av Tonickup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OffTopic: Holder i lange baner med den 400 Watter'n der, men hvis du skal overklokke annbefaler jeg F/S sin 400 Watter. den er dyrere da, ganske mye igrunn :p.

Tilbake til Topic:

Tror det skal funke bra med en på 26 ja, men det ideelle er jo om du kjøper en Sunbeam Rheobus Viftestyring, så kan du regulere litt selv =).

så hvis du da kjøper deg en Viftestyring Evt lager en(trenger litt lodding osv)

så Kan du jo kjøpe den kraftigste

Lenke til kommentar

optimalt i det kabinettet du har valgt er (i tillegg til den som står i dør og psu): to 80mm vifter som sugen inn luft foran og to 80mm vifter som blåser ut luft bak

da får du tre inn (to foran plus dør) og tre ut (to bak plus psu) og så blåser det også i den retningen som det skal blåse for å få mest ut av det. har det sånn selv

papst er veldig bra vifter og de kommer i flere hastigheter. mene de er dyre, så jeg kan også anbefale disse: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=TFD8025L12S

noe mer enn 23 db blir ganske høyt. det vil nok bli litt viftesus av det, men skjermkort og cpu kjølere vil normalt sett bråke mer...om du ikke har bytta de ut da...

jeg har selv disse viftene (tre røde og to blå): http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet597.htm

samt en 120mm blå vifte i min mist 350watt psu

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Bak på Sunbeam rheobus er det 4 innganger for 3-pin molex kontakt, og 1 for 4 pin drevmolex

Bare kople den 4 inn i det hullet, og plugg i viftene ;)

skru fast den i Brønnen du har CD-rom osv, og ENJOY :)

*Edit*

Det er med overføringer fra 4-Pin drevkontakt (en sånnen som stikker ut fra strømforsyninga) til 3-pin, og fra 2-pin til 3-pin

Og nei, det vil ikke bli spesielt høyt når man skal gjøre annet enn å spille Doom3, cs OSV, da skrur du bare ned hastigheten på viftene

PS: Grunnen til at jeg snakker om Sunbeam rheobus nå er fordi jeg har den, og derfor vet litt hvordan den ser ut osv

Endret av Christahh
Lenke til kommentar

2peewee:

Viftestyringa plasseres i en 5,25 brønn (Der hvor du har CD/DVD-spiller/brenner)..

Til viftestyringa kobler du en molex-kontakt (samme som du kobler til CD/DVD-spiller/brenner og Harddisk)...

På denne viftestyringa er det 4 plasser til å koble vifte. Altså 1 plass til hver skru-knott.

Det er på disse plassene viftene skal kobles :thumbup:

neon123:

Med viftestyring kan du styre hastigheten.

Med kraftige vifter får du da et større styreområdet enn med en svak vifte.. ;)

**Edit 1:

Christahh var nok før meg.. :(

**Edit 2:

eg personlig ville nok aldri gått for 37 DB vifter

Hva tror du viftestyring er til?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...