klarsen91 Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg har et Asus A7V266-E hovedkort med innebygd raid-kontroller, men jeg har ingen enheter tilkoblet kontrolleren. Derfor lurte jeg på om det er noen mulighet for å disable hele raid-kontrolleren, så den ikke tar opp unødige ressurser. Det eneste valget jeg har funnet i bios er at jeg kan skru av søkingen etter tilkoblede enheter (dvs raid-biosen under oppstart), men kontrolleren er der fortsatt og bruker ressurser. Jeg har bios versjon 1007. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Fjellsboe Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg har Asus A7V333 kortet, men jeg tror at prosedyren er den samme på begge to: I hk manualen finner du en oversikt over de forskjellige jumperene på hovedkortet, en av disse kontrollerer RAID`et. Denne står på ENABLED som default og alt du trenger å gjøre skal være å sette denne til DISABLED. Etter jeg gjorde dette begynte den ikke å lete etter raid enheter som ikke var der lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå