Xell Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 Mulch skrev (2002-05-18 10:42): Ser frem til actionscenene i Ep2, spesielt Yoda sin kamp, men når kjære Lucas prøver seg på en kjærlighetshistorie får jeg dårlig magefølelse :/ alle klager på at det er for mye romantikk i den men det er jo ikke mer enn alt det der Luke Skywalker/Han Solo/Prinsesse Leia trekandramaet i 4ern ,5ern og 6ern. I motsettning til kjærlighets dramaet i disse episodene er kjærlighets dramaet i 2ern vesentlig for handlingen da det er en viktig del i dragningen mot den mørke siden. Og du burde virkelig glede deg til Yodas kamp-sene. Som jeg har nevt tidligere i en annen tråd her; Yoda ruler. Den senen er bare rå! _________________ "Det er bare de dumme som rydder - geniene behersker kaos." [ endret av Xell den 2002-05-18 20:40 ] Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 19. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2002 SW: Episode II fikk terningkast 6 i "God Kveld, Norge" på TV2 :smile: Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Xell: Jeg har absolutt ikke noe imot kjærlighetsscener så lenge dem har noe å si for historien. Men de fleste kommentarene jeg har lest, sier dem at de scenene er utrolig falske. Da får jeg avsmak. En jeg kjenner som har sett filmen sa at: "Joa, god film, men skuespillerene vet ikke helt hva dem sier." Da mente han at dem bare leste linjene rett fra manus med lite til ingen innlevelse. Slikt liker jeg ikke. Har ikke sett filmen enda, ingen kinoer jeg respekterer i nærheten =P Og dem kaller denne plassen jeg bor på en by.. blææh.. Lenke til kommentar
Xell Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Mulch: Kan til en hvis grad være enig i det. Lucas sa at han valgte Hayden Christensen fordi det var så god kjemi mellom han og Portman, men jeg vet ikke helt hvor han så det. Synes egentlig litt synn på Hayden; han blir tillbudt denne rollen, som jo er en drøm for en ung skuespiller, så viser det seg at han ikke var helt klar for å bære rolleskikkelsen på en tilfredstillende måte. Men det er egentlig ikke Hayden Christensen som skuffer, men George Lucas som regissør som gjorde et dårlig valg. Til dette med dårlig fremførelse (lese-rett-fra-manus-følelsen) må jeg bare si; Christensen er Canadier, han har en merkelig aksent. OK, jeg skjønner at gutta vil ha minst mulig kliss og mest mulig action, og jeg er av de som synes action/sci-fi/fantasy er kult, men som jente synes jeg liksom ikke litt ekstra "kliss" er det som tipper vekta på om en film er god eller dårlig. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Personlig liker jeg karakterutvikling i filmer, noe som sjeldent skjer i hollywoodfilmer, derfor ser jeg utenlandske filmer, europeiske, japanske (anime blant annet) etc. etc. Det som er så flott med de filmene, er at dem tenker ut historien FØR dem lager filmen, ikke omvendt "her skal vi ha masse eksplosjoner, og ja, vi må vel ha en unnskyldning/histrie til å blåse vekk xxxx millioner dollar bwaahahaa" *host* Er jeg off topic nå?! hehe Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Jeg synes filmen var dritbra, og kampscenen med Yoda er nesten verdt biletten alene! Lenke til kommentar
Toset Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Må si at kritikerene er litt på viddene med sine anmeldelser av denne filmen. Eg synes den var meget bra, og det synes alle andre jevnaldrede som har sett den som jeg har snakket med. Det eneste var at skuespillet var litt dårlig (SPESIELT da Amidala datt av det skipet på slutten ned i sanden, og blir funnet av en soldat. Holdt på å le så eg datt av stolen det var så dårlig.) Kritikerene som slakter denne tror eg har vonde minner fra Episode 1, og dømmer SW2 på grunn av SW1. Men anbefaler alle å se denne filmen. Spesielt bergensere. FY så digg med heldigital! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Nr:2 på min liste av beste star wars filmer gjett hvor episode 1 er ... jepp for dårlig for lista Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 20:59, Ola PeK skrev:Ein time for lang. Følte den varte i rundt 1 time jeg Lenke til kommentar
BBC Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 21:16, Anders Leipsland skrev:Følte den varte i rundt 1 time jeg Mer enn gjerne! :smile: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 28. mai 2002 Del Skrevet 28. mai 2002 Quote: Den 2002-05-18 10:42, Mulch skrev:Uten å ha sett Ep2 enda, så kan jeg fastslå at det er få filmer som er så oppskryy som Star Wars (hele serien). Greit nok, ep 4-6 var sikkert revolusjonerende da de kom for snart 30 år siden, i dag har vi en helt annen standard. Et par bra koreograferte scener og en bråte med effekter holder ikke. Dessverre er det blitt for vanlig med høyt busjett som blir satset feil. Nesten samtlige av høybudsjettsfilmene lider med historie/char-development. Blir bare en blastfest.Ser frem til actionscenene i Ep2, spesielt Yoda sin kamp, men når kjære Lucas prøver seg på en kjærlighetshistorie får jeg dårlig magefølelse :/ Du er klar over at det er Star Wars-filmene som har satt standarden for bra lyd og bilde? Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 Quote: Den 2002-05-28 22:10, blanc skrev:Du er klar over at det er Star Wars-filmene som har satt standarden for bra lyd og bilde??? Litt artig det der, med all den CGI-en i SW (spesielt landskapsscenene), der det er lagt eit 'tåkeslør' over alt, som blurrar til til bildet. Det er jo ikkje akkurat der ein har bruk for 'det beste bildet'. Men det må vel til for ikke å få folka til å sjå heilt malplasserte ut. Det er jo heller filmar som Den engelske pasienten og The Thin Red Line som verkeleg utnyttar dagens gode bildekvalitet. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 29. mai 2002 Del Skrevet 29. mai 2002 blanc: Uansett hvor bra bilde og lyd det er, så gjør det ikke selve innholdet bedre. Det gir en bedre opplevelse første gangen du ser den, kanskje andre og tredje også. Poenget mitt var at høybudsjettfilmer legger for mye fokus på effektene, slik at innhold blir glemt eller i verste fall ikke tenkt gjennom 2 ganger i fylla en gang! Ofte kan det se ut som om dem har laget actionscenene først, for så å senere finne på en historie som gir dem unnskyldning nok til å inkludere disse dyre scenene. Det er flere "B-filmer" som er mye bedre enn mye av mølet som kommer fra hollywood. Og ikke få meg til å snakke om Disneyfilmer, herregud de folka går i en evig rosa og lyseblå lykkerus!! =P Jeg har fremdeles ikke sett Ep2 hehe, ikke greit å bo uti ødemarka uten sertifisert kino! (gymsal med lerret teller ikke, og høytalerene vrenger) Ikke har jeg bredbånd enda heller :sad: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå