Gå til innhold

"Alle" kritikerne slakter SW: Episode 2...

Anbefalte innlegg

Vel, nå begynner anmeldelsene å tikke inn, og det er helslakt stort sett overalt.

Hva sier dere? Er Episode 2 noe dritt, som kritikerne vil ha det til? Personlig synes jeg at kritikernes meninger IKKE reflekterer den vanlige menigmanns meninger, men heller mer mot samfunnets "elite". Disse foretrekker nok drama og "kjedelige" filmer framfor hardbarka action!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei EviLEddiE!

Vel,eg ser som regel ikkje ein film pga. ein filmannmeldelse..

Og skulle eg gjære det..

Ser/hører eg på filmannmeldelser..(også andre typer annmeldelser..(ikkje dei av politiet..)

er det av annmeldere som har annmeldt filmer (eller andre type annmeldelser..)som har annmeldt filmer (eller andre typer annmeldelser..) som er i samsvar med det eg meiner var riktig annmeldelse..

Har ikkje sett Star Wars Episode 2..filmen endå så eg venter med å kommentere den..

Men,det er vel kanskje litt slik med Star Wars som med James Bond filmene..Har ein sett den forgje så ser ein den neste..

Sjølv om eg synest James Bond film plotta er like..

Bare at handlinga befinner seg ein anna stad ein forgje film..

Lenke til kommentar

Tja.

Naar det gjelder film-kritikere sine meninger, saa vil jeg paastaa at de er litt i utakt med "den gemene hop".

Ta sammenligningen med en bok. En spennende historie kan underholde deg, og holde deg "fengslet", mens en kritiker kan paapeke mangler / feil ved historien som ut ifra _ditt_ perspektiv om underholdnings-verdi ikke engang blir vurdert.

Naar det er sagt, saa vil jeg vaere enig med kritikerne om at star-wars 1 og 2 er digital animasjons-soeppel.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 12:35, borre skrev:

Bare en liten tanke at alle Star Wars-filmene har blitt slaktet, selv om de er (kommer til å bli) enormt store klassikere.

Bare 8 1/2 time igjen nå
:grin:

Du har helt rett - alle entusiaster som har sett filmen driter i hva kritikerne sier. Den vanlige mannen i gata som har hørt om Star Wars og kjenner til historien vil også gjøre det samme..!

Har billett til i kveld kl. 21 jeg også, gleder meg...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 12:42, EviLEddiE skrev:

Quote:

Den 2002-05-16 12:35, borre skrev:

Bare en liten tanke at alle Star Wars-filmene har blitt slaktet, selv om de er (kommer til å bli) enormt store klassikere.

Bare 8 1/2 time igjen nå
:grin:

Du har helt rett - alle entusiaster som har sett filmen driter i hva kritikerne sier. Den vanlige mannen i gata som har hørt om Star Wars og kjenner til historien vil også gjøre det samme..!

Har billett til i kveld kl. 21 jeg også, gleder meg...

Såååå.... enig !!

Digget filmen ! sjøl om eg såg den på tv'en via dårlig vcd versjon,må jo bare vere kanon om man ser den på kino he,he... :wink:

Lenke til kommentar

Film kritikere er vanligvis litt blaserte ettersom de ofte ser rundt 200 filmer i året. Dermed stiller de ofte litt andre krav til originalitet og kvalitet enn den "gemene hop". Når det er sagt finnes det mange kritikere som liker "kommerse" filmer, og det gjelder vel generelt at det lønner seg å finne en kritiker man vanligvis er enig i og lytte til denne (om man har så stramt med ressurser at man ikke kan se alt som ser interesant ut på kino)

Om starwars: episode 2, kan jeg ikke si så mye, ettersom jeg fortsatt har til gode å se den, men jeg kan si at jeg ikke vil la noen kalle seg "ekte" harcore Starwars fans om de sier noe som helst godt om episode 1, og at valget av digital film gir ett flatt, livløst og kjedelig bilde, noe trailerne viser at episode 2 også lider under.

Lenke til kommentar

Ser filmen har pop'a opp over alt på nettet klar for nedlasting. Lasta ned begynnelsen på div versjoner bare for å sjekke hvilken kvalitet (bilde og lyd) det er snakk om.

Star Wars Episode 1 - Attack of the Clones TELESYNC CD1 iNTERNAL.mpg

Star.Wars.Episode.II.Attack.Of.The.Clones.TS-FTF CD1.mpg

Star Wars Ep 2 SVCD CD 1.bin (vcd)

[FBO]Star Wars Episode II - Attack of the Clones - TS (1 of 1).avi

Testa også et par andre --utgivelser--, men alle er telesync og av en bildelig kvalitet som ikke er Star Wars verdig.

Filene varierer fra ounder 200mb til over 700mb. Må si dette er og blir mer en hysteri. Det blir med andre ord for å se bare for å se om dere skjønner. Nei takke meg til. Filmen skal jeg se på kino.... ferdig med det!

Og ikke kom her og si at noen har denne filmen i bra kvalitet, da vet jeg at dere lyver :smile:

Rune.

[ Denne Melding var redigert av: Kina bill på 2002-05-16 20:40 ]

Lenke til kommentar

Nå som jeg har sett den.... WOW!!!!!

Kritikerne får gå og sette seg i skammekroken!!

Rundt 2 1/2 time med action og romantikk... selvfølgelig med Lucas sin genialitet :smile:

sorry for de mange !'ene, men innlegget er påvirket av alkohyler

Lenke til kommentar

Jeg er vel above average filminteressert (mildt sagt når jeg begynner å tenke over det...), og den dagen jeg begynner å bry meg om hva filmanmeldere mener om en film...vel den dagen kommer ikke!

Jeg skal ikke si hva jeg mener om filmanmeldere generelt (blir for surmaga), men de kan ta terningkastene sine og putte et visst sted... :razz:

Gleder meg som et barn til jeg skal se SW selv nå...er noe spesielt med de filmene! Jeg husker jeg så Empire Strikes Back på kino når jeg var liten...det gjorde et uutslettelig minne! (var for liten da den første kom, født i 73 dah...men jeg så de to neste i alle fall)

Lenke til kommentar

Uten å ha sett Ep2 enda, så kan jeg fastslå at det er få filmer som er så oppskryy som Star Wars (hele serien). Greit nok, ep 4-6 var sikkert revolusjonerende da de kom for snart 30 år siden, i dag har vi en helt annen standard. Et par bra koreograferte scener og en bråte med effekter holder ikke. Dessverre er det blitt for vanlig med høyt busjett som blir satset feil. Nesten samtlige av høybudsjettsfilmene lider med historie/char-development. Blir bare en blastfest.

Ser frem til actionscenene i Ep2, spesielt Yoda sin kamp, men når kjære Lucas prøver seg på en kjærlighetshistorie får jeg dårlig magefølelse :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...