Gå til innhold

n00b trenger hjelp....


Anbefalte innlegg

Har akkurat innstallert RedHat 7.3 via FTP på LAN på en splitter ny og fin maskin. Alt fungerte som en drøm. Valgte at det skulle være server og masse komponenter og da KDE som gui ikke gnome. Problemet er at tastaturet virker helt til loginboksen kommer opp, da er tastaturet og musa helt død. Kursoren blinker i loginboksen så maskinen har ikke hengt seg. Testa med å trykke av og på numlock når tastaturet slutta å virke, og det var akkurat idet loginboksen kom, nøyaktig. Det er et standard ps2 microsoft tastatur, musa er usb hvis det har noe å si. Plzzz hjelp. Det er sikkert et eller annet banalt jeg ikke vet siden jeg er fresh som en fesh :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ganske ny selv men jeg tror jeg vet hva som kan hjelpe hvis det er samme opplegget som på slackware.

Nå du har logget inn i consolen (hvis du bare har loginbox fremme kan du trykke CTRL+ALT+"nummer 2-8" for å logge inn i ny console) skriver du xf86config, da skal det komme opp en rekke med spørsmål om musetype, tastaturtype, skjermkort, skjerm og div instillinger for x.

Hvis du velger mus å tastatur der burde det virke, er ikke sikkert på hvordan det ligger an med usb men jeg tror det skal virke fint det?

 

[ Denne Melding var redigert av: darp på 2002-05-16 12:22 ]

Lenke til kommentar

takkar for svar :smile:

 

Jeg innstallerte alt på ny og klyste inn alle pakker med alt jeg kunne finne (1,6gb), da virket det etterpå gitt :grin:

 

Burde kanskje ha prøvd det FØR jeg posta her, men jeg visste ikke om det var et sånn typisk "åja, bare legg til +fix_all_bugs i startupen..." eller no sånn :wink:

 

Nu er den ihvertfall oppe og kjører, så nå er det mange andre ting jeg kan ødelegge :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...