warillion Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Tenker på å kjøpe et digitalt kamera til mor og far. evt at de betaler for de eller noe i den dur. Kamera kriterier er at det skal være lett å evt. sende bildene over web og få de fremkalt i en butikk, for å så sendes hjem med post i papir format. Og at det er i like god kvalitet som med et vanlig kamera, dette er viktig. Batteri levetid er litt viktig, men ikke det viktigeste. Kamera tror jeg bør ha mest automatiske funksjoner og at det skal være lett brukt for folk av den eldre generasjon . Zoom er ikke så viktig. Dette skal være et all-round kamera, brukes til å fotografere helt vanlige familie hendelser. Ikke noe high-tech. Bør også være litt rimelig og robust. Noen som har noen forslag til kamera ? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg er ikke en kamera eksper eller noe slik, men jeg har hørt/lest at Canon Ixus 40 skal være veldig bra. Kjenner to personer som har dette kameraet og begge er veldig fornøyde med det. Jeg ble overasket over hvor lite og lett det var, batterilevetiden er veldig bra på det. Det bruker ikke "vanlige" batterier, men noen speseiele batterier laget for det kameraet. Jeg vil tro at hvis du har to slike batterier så vil du klare deg lenge. Det følger med docking-stasjon(?) med det, med den fører du bildene over til pcen og lader kameraet. Det kan være en ulempe hvis foreldrene dine pleier å ta med seg kameraet til venner å vil føre over bildene der. ( ) Eller hvis de skal på langtur og lader kameraet ofte. Hvis jeg har skrevet noe feil eller på en vanselig måte, så venligst si ifra. Hilsen Lars Lenke til kommentar
REGS Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hallo Et annet kamera i samme klasse vil være Pentax Optio S50. Dette er på 5MP, bruker samme type minnekort, men bruker vanlige AA batterier. altså lettere å få tak i resevebatterier dersom man skulle gå tom for strøm ute på tur. Det er også litt rimeligere enn Ixus 40, selv om man kanskje bør legge inn kostnader til ladbare batterier og lader.. Finnes på tilbud i Preus-butikkene og ellers på nettbutikkene. ROLF Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå