HondaNSR Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er litt lite inne på S-ATA. Lurer på følgende:Støtter alle HK S-ATA?Og hvor ska S-ATA kobles til? har AOpen AK79D-400VN. Lenke til kommentar
drengen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er litt lite inne på S-ATA.Lurer på følgende:Støtter alle HK S-ATA?Og hvor ska S-ATA kobles til? har AOpen AK79D-400VN. I manualen til hovedkortet ditt står det om det støtter det. om du ser på hovedkortet så vil det være en liten kontakt ca 2cm lang og ca 3-4mm tykk. er ikke sikker på fargen men på msi sine kort, er kontaktene orange Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Skal man kjøpe S-ATA kontrollere kansje? Hva er raskest av IDE og S-ATA ? Endret 10. oktober 2004 av e_hamre Lenke til kommentar
drengen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Er litt lite inne på S-ATA.Lurer på følgende:Støtter alle HK S-ATA?Og hvor ska S-ATA kobles til? har AOpen AK79D-400VN. I manualen til hovedkortet ditt står det om det støtter det. om du ser på hovedkortet så vil det være en liten kontakt ca 2cm lang og ca 3-4mm tykk. er ikke sikker på fargen men på msi sine kort, er kontaktene orange har sett på kortet ditt nå, og det støtter desverre ikke s-ata. du kan jo kjøpe et nytt kort for s-ata er utrolig bra (synes jeg) Lenke til kommentar
drengen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Skal man kjøpe S-ATA kontrollere kansje? Hva er raskest av IDE og S-ATA ? s-ata er avgjort raskere Lenke til kommentar
Keworkian Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) *greit å oppdatere før man svarer ja* Endret 10. oktober 2004 av Keworkian Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Men siden mitt hovedkort ikkje støtter S-ATA, kan eg kjøpe S-ATA kontroller for å bruke S-ATA produkter da? Endret 10. oktober 2004 av e_hamre Lenke til kommentar
drengen Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Men siden mitt hovedkort ikkje støtter S-ATA, kan eg kjøpe S-ATA kontroller for å bruke S-ATA produkter da? er ikke sikker, men jeg regner med at du vil få svar fra noen med den erfaringen. lykke til Lenke til kommentar
HondaNSR Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 bra:) Blir nok bedre med noen små S-ATA kabler enn en hau med IDE, IDE tar mye plass sjølv om dei er runde. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Skal man kjøpe S-ATA kontrollere kansje? Hva er raskest av IDE og S-ATA ? S-ATA er IDE. P-ATA er IDE. Spørsmålet er om S-ATA er raskere enn P-ATA. Og ja, det er raskere. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Selve grensesnittet s-ata er raskere ja, med teoretisk hastighet 150mbit/s, mot p-ata 133 på 133mbit/s. Men den virkelige hastigheten kommer helt an på harddisken. Noen harddisker er egentlig native p-ata med et adapter til s-ata, mens andre er 100% s-ata native. Det finnes sikkert p-ata-disker som er raskere enn s-ata og garantert omvendt. Den store fordelen med s-ata er tynne kabler og enklere konfigurering med master/slave (kun en enhet per kabel). Lenke til kommentar
sm1pea07 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Man slipper også å velge "Master / Slave / Cable select", Plug & play. Disken kan settes opp i winXP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå