Rage Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hei En venn av meg har hatt litt problemer med maskinen sin, så jeg har fikset den for han + oppgradert den. Satt inn 512mb ram til, og en 80GB disk. Prøver nå å innstalere WinXP på 80gb'en, uten hell. Jeg får feilmeldingen som beskrevet i topic hver gang jeg prøver. Har prøvd hurtig og vanlig formatering. Det er en 80Gb WD disk. Resten av oppsettet er: Abit KRA7-133R hovedkort 1800+ 768mb PC2100 10GB WD 80GB WD GF2 Ti SB Live! Cdrom etc. Håper noen kan gi meg tips til hva jeg bør prøve. På forhånd, takk! Andreas Lenke til kommentar
albrenn Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Har du lagd en en primær partisjon? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 En venn av meg har hatt litt problemer med maskinen sin, så jeg har fikset den for han + oppgradert den. Hvilke problemer og hvordan har du fikset? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Du har vel nå lest den andre tråden om dette i dag? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=310418 Lenke til kommentar
Rage Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Faktisk ikke. Jeg prøvde dette, og får samme problemet.... Mon tro hva man skal prøve nå? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Da lurer jeg på om 'albrenn' er inne på noe. Har du gjort noe lurifaks med f.eks å lage partisjon i fdisk? Fjern partisjonen og opprett ny, og gjør det fra XP installasjonsprogrammet. Lenke til kommentar
Rage Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Har opprettet nye partisjoner flere ganger, for å se om det gav noe effekt, noe det ikke gjorde. Han prøvde å oppgradere den, men uten hell. Så jeg har fått alle IDE enhetene til å funke sammen, var litt køddete da det virker som kontrollerne var kresne av en eller annen grunn. Har også satt inn mer ram for han. Kan dette ha noe å gjøre med at jeg må innstalere 3. parts drivere til kontrollerne hans? Ingen IDE enheter bruker de, men kunne det vært en ting og prøvd? Takk for all hjelp sålangt. Lenke til kommentar
TooB Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 "chkdsk /r" løser problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå