Zen_ Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Noen som har software for å speile lyden fra en microfon og spille denne av i "realtime"? Skulle gjerne prøvd dette med lydbølger som kansellerer hverandre. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 du er sånn passe syk vet ikke om en mikrofon og høyttaler klarer å lake "eksakt" replica, da blir det litt få nyttes.... (jeg tror ikke du har studio utstyr hjemme, men jeg har tatt feil mange ganger får så....ikke noe nytt.) Lenke til kommentar
albe Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Tror ikke du vil klare det. For å få det til må det skje VELDIG Raskt. Jeg tror dette bare vil funke med hardwarebaserte "spesialløsninger" som er optimalisert for et lite område (f.eks rundt øret), og elektronikken må også være optimalisert for høyttaler/mikrofon og plassering av disse i forhold til hverandre. Men lykke til. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Foruten problemer med å få det til å virke kjapt nok. SÅ er vel hovedproblemet at det bare virker bra noen plasser i rommet, du må mao sitte en plass hele tiden. AtW Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Software? Dette gjøres vanligvis i hardware - alle enkle forsterkere (f.eks en enkelt op-amp) snur jo fasen på signalet. Mange vanlige forsterker vil snu fasen, såfremt de har et ulike antall forsterkertrinn. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 hehe sånne ting fungerer greit, men det forutsetter gjerne at lyden kommer utenfra der du befinner deg, det vil ikke gå for å kanselere vifte lyd om det var det du tenkte på du vil jo selv uansett oppfatte antilyden utifra hvor de kommer fra. så en løsning for biler for noen år siden hvor lyden utenfra ble kanselert og man så fikk generert sportsbil lyd istedenfor:) morsomt, men utroilig teit:) Litt gøy å ha porsche lyd fra den gamle ladaen da:) Teknologien er nok kommet mye lenger nå, mend et vil vel være lenge til vi ser kabinetter og vifter som har denne løsningen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå