Gå til innhold

Noe galt med 2 datamaskiner

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg og faren min har 2 ganske greie datamaskiner, men har et problem med at de slår seg av..

Min data:
Asus A7N8X
XP2400+
512 MB ram
Q-Tec 450W Dual Fan Gold
Radeon 9800 Pro

Pappa's data:
Abit NF7-S
XP2500+
512 MB ram
Q-Tec 450W Dual Fan Gold
nVidia GeForce 4 MX420

Når jeg sitter å spiller, slår datan seg av etter en stund, noe som er svært irriterende! Jeg er ikke plaget med at det er stor varme i datan, ligger vel rundt 50 grader.

Faren min kan sitte på nettet, eller holde på med kabal, eller et eller annet han gjør, så plutselig slår datan seg av.

Har dere noen idèer om hva det kan være?.. Foreløpig tror jeg det er strømforsyningen: Q-Tec 450W Dual Fan Gold..

mvh
Trond
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet deres ligger i PSU'ene, kameraten min hadde det samme problemet, med samme type QTEC :no: . Tok litt tid før vi fant det ut, men etter at vi byttet PSU funka alt perfekt.

prøv dette om du har en PSU tilgjengelig.

Jeg har skiftet over til min gamle Chieftec 360W PSU, fungerer fint :)

Lenke til kommentar
Q-tec skulle vert forbudt å selge...! (jeg har samme skjermkort og det blir veldig varmt...!..håper du har noen kab,vifter ellers risikerer du trøbbel..)

Q-Tec er skikkelig dårlig på PSU iallefall, når dette skjer.. skal reklamere på den..

Angående skjermkort: Nope.. har ikke kabinett-vifter, tok dem bort da jeg fikset pc'en min.. Jeg har liggende heatpipe og vifte til skjermkortet, men er redd for å ødelegge noe på kortet :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg tviler på at det er PSUene i denne sammenhengen. Har selv hatt en qtec 400w dualfan gold som tok kvelden for ikke så lenge siden, men det er for godt sammentreff at begge pcene skal slå seg av pga for dårlig psu. Ta å sjekk ram'en med MEMTEST86. Får du feil på minnet, vil det være en god forklaring. 50grader på prosessoren går bra hvis det er under load, men hvis du har 50grader idle, er det litt for mye!

Lenke til kommentar
Problemet deres ligger i PSU'ene, kameraten min hadde det samme problemet, med samme type QTEC :no: . Tok litt tid før vi fant det ut, men etter at vi byttet PSU funka alt perfekt.

prøv dette om du har en PSU tilgjengelig.

Skråsikkerheten på hardware.no forumet har talt!

Hvorfor er det så mange som er bombesikre på ting? Det kan godt være PSU, men litt annen feilsøking ville gjort seg.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at det er PSUene i denne sammenhengen. Har selv hatt en qtec 400w dualfan gold som tok kvelden for ikke så lenge siden, men det er for godt sammentreff at begge pcene skal slå seg av pga for dårlig psu. Ta å sjekk ram'en med MEMTEST86. Får du feil på minnet, vil det være en god forklaring. 50grader på prosessoren går bra hvis det er under load, men hvis du har 50grader idle, er det litt for mye!

ehm.... Jeg har nå skiftet min PSU med min gamle Chieftec 360W, og den fungerer bra! Har ikke hatt problemer etter jeg bytta... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...