Gå til innhold

Orginal BIOS til Sapphire Radeon X800PRO VIVO256MB

LN-KAF

Anbefalte innlegg

Ønskes. Jeg hadde en backup på diskett etter at jeg flasha det til XT PE, men nå må jeg legge inn den orginale BIOSen igjen, og disketten er ødelagt. Har søkt på internett men har uten hell funnet en orginal BIOS til Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256 MB/ m. 12 pipelines.

Håper på hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde gidda lest det jeg skrev så står det at det er en backup av biosen på et SAPPHIRE X800 PRO VIVO så ja, selfølgelig funker biosen på et sapphire x800 pro vivo kort.... :no: Jeg tror forøvrig at biosen vil funke med alle X800 PRO VIVO uansett merke så lenge de følger referanse designet til ATI som stort sett alle gjør.....du bruker tross alt gigabyte flash tool og bios og deretter original ATI bios når du flasher til XT.....Mangen gjør i alle fall d.....kan bruke modefied flash etc....:yes:

Francis :D

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar

Slapp av mann.

Lurte bare om det var mulig.

Har et Powercolor x800pro VIVO som skal plukkes opp fra postkontoret imorgen.

Så helga går nok med til testing, benching, flashing :dribble: osv...

Skal nok ta en backup av biosen min ifall det blir noe "føkk" :cry:

Kjører du å org. ATI xt bios nå?

Funker bra? Hører folk sier det skal funke helt knirkefritt...

Vil bare ikke ha et kort som feks ikke fungerer med doom 3 f.eks.

EDIT: Leif

Endret av jij1984
Lenke til kommentar

Sorry for at jeg ble sur men er bare irriterende når folk tilsynelatende ikke leser det som blir skrevet.....her har jeg laget en RAR fil som har allt du trenger i seg til å flashe kortet (inklusiv flasutility bioser og guide).....dette er filene jeg brukte og kortet mitt tar helt av for å si det mildt.....lykke til med flashinga og det nye kortet ditt :)

PS: Jeg tar ikke ansvaret hvis du herper kortet ved å gjøre noe feil el. Og vær klar over at du mister all garanti etter flashing.

Francis :D

Flash_Filer___Guide.rar

Lenke til kommentar
Har flasha og alt ser bra ut.

Problemet er at den henger seg i 3dmark05.

Skjermen bli bare svart...

Core 520

Mem 560

Dette er default. Skal den ikke klare det?

Ikke alle vivo kort klarer xt pe hastigheter.

Les forøvrig denne 54 sider lange threaden om flashing av vivo kort til 16 pipes, her på hw.no.

Lenke til kommentar

det er noen kort som ikke klarer stock XT PE fart....da kan du enten flashe tilbake til den originale pro biosen og klokke det opp (du beholder 16 pipes) eller så kan du klokke kortet ned en smule og fortsatt bruke XT PE bios....voltmod er kankje en mulighet men jeg synns det er for risky....

Lykke til Francis :D

EDIT:HKG var ute 2 min før meg.....men men

PS: Brukte du filene som jeg lasta opp?...huska du å flasha med ATI sin originale bios etterpå og ikke bare bruke Gigabyte sin?

Endret av paulinfrancis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...