LN-KAF Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Ønskes. Jeg hadde en backup på diskett etter at jeg flasha det til XT PE, men nå må jeg legge inn den orginale BIOSen igjen, og disketten er ødelagt. Har søkt på internett men har uten hell funnet en orginal BIOS til Sapphire Radeon X800PRO VIVO 256 MB/ m. 12 pipelines. Håper på hjelp! Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Spesiell grunn til at du skal flashe tilbake? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 jeg har original Bios til sapphire x800 pro vivo hvis det hjelper, den som jeg tok backup av når jeg flasha..... Francis X800PRO.BIN Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Vil den biosen kun fungere til ett sapphire kort? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hvis du hadde gidda lest det jeg skrev så står det at det er en backup av biosen på et SAPPHIRE X800 PRO VIVO så ja, selfølgelig funker biosen på et sapphire x800 pro vivo kort.... Jeg tror forøvrig at biosen vil funke med alle X800 PRO VIVO uansett merke så lenge de følger referanse designet til ATI som stort sett alle gjør.....du bruker tross alt gigabyte flash tool og bios og deretter original ATI bios når du flasher til XT.....Mangen gjør i alle fall d.....kan bruke modefied flash etc.... Francis Endret 14. oktober 2004 av paulinfrancis Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Slapp av mann. Lurte bare om det var mulig. Har et Powercolor x800pro VIVO som skal plukkes opp fra postkontoret imorgen. Så helga går nok med til testing, benching, flashing osv... Skal nok ta en backup av biosen min ifall det blir noe "føkk" Kjører du å org. ATI xt bios nå? Funker bra? Hører folk sier det skal funke helt knirkefritt... Vil bare ikke ha et kort som feks ikke fungerer med doom 3 f.eks. EDIT: Leif Endret 14. oktober 2004 av jij1984 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Sorry for at jeg ble sur men er bare irriterende når folk tilsynelatende ikke leser det som blir skrevet.....her har jeg laget en RAR fil som har allt du trenger i seg til å flashe kortet (inklusiv flasutility bioser og guide).....dette er filene jeg brukte og kortet mitt tar helt av for å si det mildt.....lykke til med flashinga og det nye kortet ditt PS: Jeg tar ikke ansvaret hvis du herper kortet ved å gjøre noe feil el. Og vær klar over at du mister all garanti etter flashing. Francis Flash_Filer___Guide.rar Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Hva er vel garanti By the way... takk for bra tilrettelagt guide...skal garantert testes ut Endret 14. oktober 2004 av jij1984 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 (endret) Si fra når du har flasha da....alltid kjekt å høre hvordan det går Francis Endret 15. oktober 2004 av paulinfrancis Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har flasha og alt ser bra ut. Problemet er at den henger seg i 3dmark05. Skjermen bli bare svart... Core 520 Mem 560 Dette er default. Skal den ikke klare det? Lenke til kommentar
hkg Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Har flasha og alt ser bra ut.Problemet er at den henger seg i 3dmark05. Skjermen bli bare svart... Core 520 Mem 560 Dette er default. Skal den ikke klare det? Ikke alle vivo kort klarer xt pe hastigheter. Les forøvrig denne 54 sider lange threaden om flashing av vivo kort til 16 pipes, her på hw.no. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) det er noen kort som ikke klarer stock XT PE fart....da kan du enten flashe tilbake til den originale pro biosen og klokke det opp (du beholder 16 pipes) eller så kan du klokke kortet ned en smule og fortsatt bruke XT PE bios....voltmod er kankje en mulighet men jeg synns det er for risky.... Lykke til Francis EDIT:HKG var ute 2 min før meg.....men men PS: Brukte du filene som jeg lasta opp?...huska du å flasha med ATI sin originale bios etterpå og ikke bare bruke Gigabyte sin? Endret 16. oktober 2004 av paulinfrancis Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 Brukte filene du lastet opp Joda, brukte ATI sin etterpå Så jeg fulgte guiden til punkt å prikke... Har ikke testet noen spill ennå. Men jeg kan jo prøve å klokke det med med f.eks. 20... Får se hvordan det går. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. oktober 2004 Del Skrevet 16. oktober 2004 (endret) Jeg hadde allerde vannkjølt kortet mitt før jeg flasha...men hadde testa kortet klokka opp til XT PE speeds med pro bios på luft...null problem Hvor varmt blir kortet under full load?? Francis Endret 16. oktober 2004 av paulinfrancis Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 17. oktober 2004 Del Skrevet 17. oktober 2004 Kortet blir 71grader på full load. Har klokket ned 10 på mem+core (510/550) Funker fint i Condition Zero. Alt ser ut som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå