KosmoBeast Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Holah alle forumgjengere! Kjøpte for en stund siden en AMD Athlon XP 1800+ på et MSI KT2 Ultra samt et Gainward Geforce 2 MX 420. 2 x TwinMOS 512MB pc 2100 RAM cl 2.5. Til min store forskrekkelse fant jeg ut at systemet hengte seg opp på de fleste spill. Jeg leste litt rundt på forskjellige forum og fant ut at NVIDIA + AMD + MSI ikke var noen god kombinasjon. Etter mange fatale datakræsj, resulterende i at hver gang maskinen hengte seg og jeg måtte bryte strømmen til PC'n, måtte jeg resette biosen for i det hele tatt få starte utyske. NOK ER NOK! Jeg kjøpte jeg meg et EPOX hovedkort samt et msi fx5600 skjermkort. Har også oppgradert til AMD xp 2400+. Jeg kjører nå med en displaydriver signert oktober 2003 på windows update. Det ser ut til at det er den eneste driveren som fungerer til spilling. Det er ok.. Men da jeg også bruker maskinen til musikkmekking, finner jeg det utrolig irriterende at cubase sx2 ikke vil godta den gamle driveren. Så jeg må drive å bytte mellom de H****tes forskjellige display driverene for å tilfredstille mine krav. NOK ER NOK²! Jeg har tenk å kjøpe meg helt ny maskin og skal gjøre alt i min makt for å få den til å funke til både spilling og som audio pc. Noe jeg begynner å få ganske god erfaring i. I den anledning lurer jeg på; Skal jeg gå for en AMD Athlon 64 3200+ på et MSI K8N NEO Platinum edition og et Radeon 9800 PRO? Har MSI og AMD fått ordna opp i gamle kompabillitets problemer? Hørte rykter om at AMD og MSI samarbeida om den nye 64 bits prosessoren... Eller er Intel Northwood og Abit IC7-MAX3 med feks Gainward GeForce 6800LE tingen for meg? Tenkte å kjøpe en WD Raptor 76.4GB til system disk der jeg lager 2 bootsekvenser, en med spill-pc/internett oppstart og en musikk-pc oppstart. Da slipper jeg interferens mellom mitt spille-meg og musikk-meg Som "internet-dump-" og audio disk tenkte jeg på en 200GB Seagate SATA. Evt de der nye 300GB diskene med 16MB cache...vet egentlig ikke hvor mye cachen har å si...? I tillegg tenker jeg å kjøpe AC Ryan hdd kjøler og lyddemper til begge diskene....Audio-disken burde jo være rask, så jeg lurer på om det holder med en 7500rpm sata disc, eller om det er nødvendig å kjøpe raptor der og... Kabinett er jeg usikker på...Må ha et lyddempa kabinett da jeg skal ha pc i hjemmestudioet mitt...(vet dette er fy, men pga plassmangel har jeg ikke noe valg) Tips, råd, synspunkter og psykisk støtte mottas med stoooor takk! mvh KosmoBeast Lenke til kommentar
oycob Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 hmm, merkelige problemer du har hatt, men svært mange som har prøvd msi på socket a har opplevd merkelige problemer og generelt dårlig kvalitet på produktene... AMD64 med et abit eller asus hk er svært gode systemer. Kan anbefales. Tviler på at du trenger en raptor disk til "audio-disc", 7200rpm sata disk burde holde. (nå sier jeg dette uten å helt vite hva slags tortur "audio-discen" din vil bli utsatt for seff ) Ang. cubase, hvorfor i all verden skal den være kresen på display driveren du bruker?.. Det er da et lydprogram! Bør ikke være nødvendig med to "boot-sekvenser". (dette vil antakeligvis kun lage krøll for deg) Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg er ikke til mye hjelp, men kan jeg kjøpe: Athlon XP 1800+, MSI KT2 Ultra, Geforce 2 MX 420 <-- lyst til å selge det der til meg? Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Du må nesten velge hva du vil bruke mest tid på. Er du en hengiven spiller, og bruker mesteparten av tiden foran pc-en i et spill, er AMD for deg. Er du derimot mer interessert i video- bilde- og lydredigering, er vel intel mer passende, da en høy klokkefrekvens ofte er det som trengs for rask enkoding i nevnte prosesser. Angående MSI + AMD-problematikken, kan den vel sies å være løst nå, det skulle også mangle, da det jo er noen år siden xp1800+ og MSI KT2. Jeg har selv et MSI K8N Neo2 Platinum hovedkort til socket 939, og dette fungerer utmerket sammen med min 3500+, så det oppsettet er bare å anbefale. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Ikke at det er til noe hjelp, men jeg har to PC'er her med AMD Athlon + MSI hvorav den ene også (min hovedmaskin) har GeForce 4 skjermkort - og begge maskinene er utrolig stabile. Forøvrig har min hovedmaskin også TwinMOS Ram for tiden. Har hatt vært borti flere MSI hovedkort i det siste, og for meg virker det som at hvis man er heldig med MSI, er maskinen stabil som fjell og vel så det. Er man derimot uheldig, har man et sant h*******. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Edit; beklager, satte meg ikke inn i informasjonen skikkelig. Endret 10. oktober 2004 av DataFMT Lenke til kommentar
KosmoBeast Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 en raptor disk til "audio-disc", 7200rpm sata disk burde holde. (nå sier jeg dette uten å helt vite hva slags tortur "audio-discen" din vil bli utsatt for seff ) Ang. cubase, hvorfor i all verden skal den være kresen på display driveren du bruker?.. Det er da et lydprogram! Vel..jeg er vel mer hardcore på vst plugins i forhold til audiospor... Cubase henger seg opp når cpu'en blir pressa...dette skjer kun med display driveren signa oktober 2003. Med de nye driverene er ikke dette noe problem...strange :/ Lenke til kommentar
KosmoBeast Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg er ikke til mye hjelp, men kan jeg kjøpe: Athlon XP 1800+, MSI KT2 Ultra, Geforce 2 MX 420 <-- lyst til å selge det der til meg? XP1800+ og geforce mx420 har jeg donert til webserveren min..ehe funker bra der når den ikke blir pressa for mye... MSI KT2 ultra tror jeg er helt vrak..oppfører seg merkelig...om du er villig til å betale porto...så kan du få det gratis.... men jeg skal jo selge min xp2400+ og epox hovedkortet...ja btw..skal selge hele pc'en..kan jo maile meg for specs....hvis du er interessert... Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg har hatt drøssevis av MSI kort, både skjermkort og hovekort, tv kort og alt annet, jeg er faktisk så fornøyd med msi at jeg aldri kjøper noe annet. har heller aldri opplevd noen av problemene dere har, med gforce eller andre kombinasjoner. har dog opplevd at kamerater av meg har hatt problemer, men det har alltid vist seg å være brukerfeil. ett tips hvis du har problemer med ustabilitet i spill,eller andre krevende programmer, underklokk cpu'n noen mhz, gjerne 100 eller mer, dette løser ofte problemer med gamle gforce kort som kutter i spill og lignende, men det har ingenting med hverken msi eller amd å gjøre. hvorfor det er sånn vet jeg ikke, mulig det har noe med strømforsyning og spenning å gjøre, men mange eldre maskiner som har hatt dette problemet har blitt løst på denne måten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå