asad Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Må jeg bytte hele kortet??Eller går det an å kjøpe en vifte?Takk for alle svar Lenke til kommentar
runegri Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Hei. Du kan bytte ut viften med en annen kjøler. :smile: Jeg bestilte nettopp denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB32 Håper den ikke er vanskelig å montere... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 sett på en kjøleribbe i stedet se under kjølere, chipsett- zalman 45 kr på microplex.no eller om du har en kjøleribbe du ikke bruker som du kan modde Lenke til kommentar
albe Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg byttet til denne for en stund siden. Jeg brukte vanlig kjølepasta (AS3) og festehullene rundt chipen for å montere, ikke det limet som følger med. Enkelt å gjøre, funker greit. Men jeg anbefaler å planslipe kjøleren, den var ganske buet under. Albe Lenke til kommentar
josh Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Lurte på om du *må* ha kjøling på northbridgen på et kt7a-raid? Eller går det an å disable denne, uten at du løper for stor risiko? Lenke til kommentar
asad Skrevet 17. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2002 Jeg har et Asus A7-C hovedkort. Hvordan vifte kan jeg bruke da??Hjelp!Utrolig irriterende å høre på alt bråket! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: Den 2002-05-16 14:00, josh skrev:Lurte på om du *må* ha kjøling på northbridgen på et kt7a-raid? Eller går det an å disable denne, uten at du løper for stor risiko? Tja du kan prøve d ut,tror at du kan risikere å få en ustabil pc vist du gjør d,sett heller på en kjøler som er nevt lenger oppe.Kjetil Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Jeg har koblet ut min vifte på northbridge, og har aldri opplevd ustabilitet etter det. Har Asus A7V133. Og hvis viften ødelegges i garantitiden så leverer Asus ut kun en kjøleribbe i erstatning, noe som vil si at det er mer enn nok med en passiv kjøler. Jeg har dog en Zalman ribbe til northbridge liggende, men har ikke giddet å montere den enda... [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-05-17 16:02 ] Lenke til kommentar
LeD Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Har et "Microstar K7T TURBO"-hovedkort. Der sluttet viften på northbridge å virke, men det har aldri ført til noen problemer. Hvis man ser på "Microstar KT3 ULTRA" og "Microstar KT3 ULTRA-ARU", så er forskjellen bl.a. at ARU har RAID, USB 2.0 og vifte på northbrigde... "Billig"-modellen har ikke vifte.. Så kanskje viften bare er en ekstra service til de som har planer om å overklokke noe sinnsvakt? LeD Lenke til kommentar
asad Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Ok, før jeg kobler ut vifta. Er dere helt sikre på at kortet ikke blir svidd? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Det blir ikke svidd. Hvis du er litt nevenyttig kan du i tilleg planslipe og legge på et ordentlig lag med AS på den lille ribba også.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå