Gå til innhold

Vifta på HK bråker

asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg byttet til denne for en stund siden.

Jeg brukte vanlig kjølepasta (AS3) og festehullene rundt chipen for å montere, ikke det limet som følger med.

Enkelt å gjøre, funker greit.

Men jeg anbefaler å planslipe kjøleren, den var ganske buet under.

Albe

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 14:00, josh skrev:

Lurte på om du *må* ha kjøling på northbridgen på et kt7a-raid? Eller går det an å disable denne, uten at du løper for stor risiko?

Tja du kan prøve d ut,tror at du kan risikere å få en ustabil pc vist du gjør d,sett heller på en kjøler som er nevt lenger oppe.

Kjetil

Lenke til kommentar

Jeg har koblet ut min vifte på northbridge, og har aldri opplevd ustabilitet etter det. Har Asus A7V133. Og hvis viften ødelegges i garantitiden så leverer Asus ut kun en kjøleribbe i erstatning, noe som vil si at det er mer enn nok med en passiv kjøler. Jeg har dog en Zalman ribbe til northbridge liggende, men har ikke giddet å montere den enda...

[ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-05-17 16:02 ]

Lenke til kommentar

Har et "Microstar K7T TURBO"-hovedkort. Der sluttet viften på northbridge å virke, men det har aldri ført til noen problemer.

Hvis man ser på "Microstar KT3 ULTRA" og "Microstar KT3 ULTRA-ARU", så er forskjellen bl.a. at ARU har RAID, USB 2.0 og vifte på northbrigde... "Billig"-modellen har ikke vifte.. Så kanskje viften bare er en ekstra service til de som har planer om å overklokke noe sinnsvakt?

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...