larsegg Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 som dere ser på vedlagt bilde. så er det noe "rusk" i bildet. jeg har prøvd alle slags mulige drivere. har installert ny kjøler til skjermkortet(artic cool vga) "Sjakkbrett" var der FØR jeg byttet kjøler, og på forrige Hovedkort jeg testet det på. kan det være noe galt med skjermkortet? utenom sjakkbrettet, så holder grafikken høy kvalitet! Specs: Sapphire Radeon 9800 PRO 128MB AMD 64 3000XP FIC K8-800T med VIA K8T800 chipset Noen råd/forslag? Mvh Lars Erik Lenke til kommentar
apwr Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Har du overklokket kortet? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Sjakkbrettmønsker skyldes som regel misslykket modding av skjermkort, kan også komme av varmeproblemer. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 er det sånn i alle spill? har du sjekket om det finnes patch til spillet? btw, hvilket spill er det? Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg hadde det samme problemet med mitt forrige skjermkort, et Connect3d Radeon 9800 PRO. "Sjakkbrettet" var ikke like tydelig hos meg, men uansett fullt synlig. En jeg snakket med sa at det mest trolig skyltes en feil på minnet på skjermkortet, muligens forårsaket av overklokking eller biosmodding. Jeg overklokket ikke kortet, men jeg hadde flashet biosen til en "universell" 9800pro-bios som visstnok skulle gi litt bedre ytelse i spill. Feilen kom ikke direkte etter flashingen, den kom etter en reinstall av skjermkortdrivere (tror jeg oppdaterte fra standard catalyst-drivere til Omega-drivere). Om du ikke har moddet kortet fysisk og/eller biosflashet det (og det ikke er alt for lenge siden du har kjøpt det), kan du vel bruke garantien på kortet og sende det inn til butikken du kjøpte det fra. Lenke til kommentar
Terje82 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Sjekk at kjøleren sitter fast. Jeg få de samme artifacts'ene nå jeg klokker core for lagt Lenke til kommentar
larsegg Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 dette er IKKE et clocket skjermkort. har satt på ny kjøler, så varmen skal ikke være noe problem. men jeg kan ikke sende det tilbake med ny kjøler hvilke drivere bør jeg prøve ? nå bruker jeg ATI catalyst saken som fulgte med! Lars Erik Lenke til kommentar
apwr Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 dette er IKKE et clocket skjermkort. har satt på ny kjøler, så varmen skal ikke være noe problem. men jeg kan ikke sende det tilbake med ny kjøler hvilke drivere bør jeg prøve ? nå bruker jeg ATI catalyst saken som fulgte med! Lars Erik Prøv med Ati Catalyst 4.9! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå