Xqtor Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Server: WIN Server 2003 / IIS 6.0 Driver og skal konfigurere en webapplikasjon og trenger å gjøre brukeren ASPNET til medlem i gruppen NETWORK SERVICES. Problemet er at denne gruppen ikke er en vanlig gruppe, og jeg sliter med å få det til. Har gjort dette en gang før, men hvordan det ble gjort har jeg dessvere glemt. Webserveren er forøvrig satt til å kjøre som ASPNET - må serveren (altså selve boksen, ikke bare IIS) restartes etter en slik endring? Lenke til kommentar
nibly Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Hvor finner du en gruppe som heter "NETWORK SERVICES"? Den gruppen kan jeg ikke si at jeg har sett før. Selv om jeg ikke bruker IIS selv så tror jeg ikke den gruppen eksisterer på W2K3. Men du har en BRUKER som heter "NETWORK SERVICE". Mitt spørsmål blir da hva er det du ønsker å oppnå? er ASPNET en bruker som du ønsker å bruke til å kjøre IIS tjenesten? eller ønsker du å bruke "NETWORK SERVICE" kontoen? av sikkerhets messige grunner? Hvis du vil bruke "NETWORK SERVICE" kontoen skriver du inn følgende i egenskapene for tjenesten: "NT AUTHORITY\NetworkService" uten passord. Som sagt har jeg liten erfaring med IIS tjenester så hvis det er noe annet du ønsker, så bare skriv tilbake. Så kan jeg se nærmere på det. Endret 10. oktober 2004 av nibly Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Kan bare bryte sammen og tilstå at jeg ikke kan så mye om dette jeg heller. Men ved nærmere øyensyn ser det ut til å stemme det du sier - det er ikke en gruppe, men en bruker. Litt vanskelig å forklare hva jeg vil oppnå (uten å måtte beskrive applikasjonen over x antall sider), men problemet går ut på at applikasjonen ikke får tilgang til noen PDF-filer som ligger på en NT-Server. På denne NT-serveren er det lagt opp brukerne ASPNET og NETWORK SERVICE. Disse brukerne har full tilgang til mappen hvor PDF-filene ligger, men jeg får likevel feilmelding om feil brukernavn/passord. Passordet/-ene skal være de samme for ASPNET-brukeren både på webserveren og NT-serveren. Utfordringen her er imidlertid at begge serverne står i Sverige og jeg har bare remote tilgang til webserveren... Lenke til kommentar
nibly Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Det virker som du da må kontakte system ansvarlig for den maskinen for å få tak i riktig passord. Men "NETWORK SERVICE" kontoen er en innebygd konto (ikke direkte synlig på systemet) som ikke bruker et spesifikt passord. Så hvis du bruker den kontoen skal du bare la passord feltet være blankt. Webserveren er forøvrig satt til å kjøre som ASPNET - må serveren (altså selve boksen, ikke bare IIS) restartes etter en slik endring? Dette glemte jeg å svare på tidligere. Du trenger bare å restarte de tjenestene som du har byttet påloggings konto for. Men det beste er som regel å bruke kommandoen "iisreset /restart" som tar for seg alle IIS relaterte tjenester. Nedenfor har jeg samlet noen lenker som kan hjelpe deg et skritt videre. Det virker som Microsoft har beskrevet dette problemet. Men det er mulig at du må ta i bruk litt av din egen kunnskap for å få løsningen til å passe ditt problem. Besøk også lenkene som du finner nederst på hver enkelt side for flere løsninger. PRB: "Login Failed" Error Message When You Create a Trusted Data Connection from ASP.NET to SQL Server http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;316989 FIX: ASP.NET Does Not Work with the Default ASPNET Account on a Domain Controller http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;EN-US;315158 Authentication in ASP.NET: .NET Security Guidance http://msdn.microsoft.com/library/default....thaspdotnet.asp Endret 10. oktober 2004 av nibly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå