Beery Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har kjøpt meg ny HD. En WDC 80G IDE 7200RPM, 8MB cache. Problemet er at BIOS er for gammel, slik at den ikke finner HD-en. Har sett på Award sine nettsider at de kan sende oppgraderings kit, men det må da være mulig å downloade oppgradering fra nettet!! Er det noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Har du sjekket siden til produsenten av hovedkortet ditt? Du finner sikkert noe der... Lenke til kommentar
Beery Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Vet at jeg har et Tekram hovedkort. Men jeg vet ikke hvilket nr dette har. Hvordan kan jeg finne ut det? Lenke til kommentar
Beery Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Eller nøyaktig hvilket hovedkort det er? Lenke til kommentar
Beery Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 THNKS!!! Fant oppgradering på sidene til hovedkortet! Lenke til kommentar
JonV Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Ellers så finner du EZbios til WD disker på WD sine nettsider. da får du enablet den store disken uten å måtte oppgradere Hovedkortet. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Det er ikke sikkert at det er hovedkortet som er problemet! WD diskene er kresne på jumper settingene. Dersom den skal stå som master er det best å fjerne jumperen på baksiden, eller sette denne på CS (cable select). Feil jumperoppsett kan resultere i at bios ikke finner disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå