DVCam Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Jeg vurderer innkjøp av en DVD-brenner for backup av videoproduksjoner. Noen som har erfaringer med DVD-brennere, og som vet hva en bør se etter ved innkjøp ? Setter stor pris på all hjelp her mvh Allan Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Bruksområdet vårt er kanskje litt forskjellig, men du kan lese ID:5 på denne tråden. Mange av argumentene mine vil være vesentlige for deg også. Så jeg ville nok venta til DVD+R kompatible brennere er å få tak i. Lenke til kommentar
scirocco Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 hva er hastigheten på dagens dvd brennere? 1x? Tror du burde vente et års tid til de blir litt raskere... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Hastigheten er 2x for -R og 2,4x for +RW). Men dette kan ikke sammenlignes med CD hastigheter, 1x for DVD er 1380kb/s og ikke 150kb/s. Det er ennå uklart hvilket av de to formatene som vil vinne, eller om noen av dem vil. Hittil leder DVD-R temmelig klart men +RW har stor støtte i databransjen så det er for tidlig å avskrive dette formatet. Første generasjons +RW, dvs. brennere som ikke støtter +R bør du holde deg unna. Det vil sikkert dukke opp noen gode tilbud på slike i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 tja du har jo alltids det å brenne ps2 og xbox sikkerhetskopier da, som ville vært eneste grunn til å kjøpe seg en dvdbrenner nå i dag til hjemme bruk. Med billige 90+ minutts CD-er har du uansett ikke noe problem med lagringsplass på CD-er:) 55 kroner for 10 90+ minutt CD-er er ikke dårlig:) Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Du får ikke plass til mye video på en 90 min cdr.... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Med divx kan du få ganske mye video selv på en vanlig 80min cd. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Er vel ganske bortkastet de DVD-brennerene vi har i dag siden det går så treigt. Tenk tilbake hvor treigt det egentlig gikk når vi hadde 1 o 4x brennere og skulle brenne ei 750mb plate. Tenk dere då og brenne 3,7GB i 2x....det er treigt det! Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: Den 2002-05-17 20:17, B|Real skrev:Er vel ganske bortkastet de DVD-brennerene vi har i dag siden det går så treigt.Tenk tilbake hvor treigt det egentlig gikk når vi hadde 1 o 4x brennere og skulle brenne ei 750mb plate.Tenk dere då og brenne 3,7GB i 2x....det er treigt det! DVD brenner i 2.4x. Dette kan IKKE sammenlignes med vanlige CD brennere, da DVD hastigheter beregnes anneledes. På en 2.4x DVD brenner, tar den ca 200 MB i minuttet..du brenner 1 giga på 5 minutter. Selvsagt er det å foretrekke å vente til at det blir ennå raskere, men det er ikke det skrekkscenarioet du fremstiller :smile: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. mai 2002 Del Skrevet 17. mai 2002 Quote: PlacidDragon skrev (2002-05-17 20:19):Selvsagt er det å foretrekke å vente til at det blir ennå raskere, men det er ikke det skrekkscenarioet du fremstiller :smile: Hihi Hm...viste jeg ikke. Takker. Lenke til kommentar
Arch Skrevet 18. mai 2002 Del Skrevet 18. mai 2002 hva med buffer underrun beskyttelse? har dvd brennere det? ser ikke så mye vits uten. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 19. mai 2002 Del Skrevet 19. mai 2002 omtrent alle dvd-brennere (-R/W og +R/W) har et eller annet "burnproof" system. eneste brenneren jeg vet om er gamle -RAM brennere og Pioneer A03 (-R/W), disse har ikke et burnproof system (Pioneer A04 har dog det, og alle +R/W brennere). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå