Gå til innhold

DC++ under Linux - Nå begynner ting å skje...

Anbefalte innlegg

Hei!

Da jeg startet DC++ i dag (windows), fikk jeg beskjed om at en ny versjon er sluppet. Der sto bl.a dette:

* I added some files to ease compilation under linux, to hopefully spur people to

start porting (I've heard there's some mac port under way as well, check it out!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Da jeg startet DC++ i dag (windows), fikk jeg beskjed om at en ny versjon er sluppet. Der sto bl.a dette:

* I added some files to ease compilation under linux, to hopefully spur people to

start porting (I've heard there's some mac port under way as well, check it out!)

dcqui-qt er bedre enn DC++, så hvorfor styre så jævlig med den?

Lenke til kommentar
dcqui-qt er bedre enn DC++, så hvorfor styre så jævlig med den?

Fordi dcgui-qt er, for meg ihvertfall, særdeles rotete... det kommer egentlig an på hva du legger i ordet bedre... Flere funskjoner er ikke alltid bedre, vet du.

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Absolutt positivt!

Manuel: Nåh, smaken er som baken. Jeg liker DC++ svært godt, men har heller ikke noe imot DCQT. Jeg ville imidlertid aldri brukt DC++ gjennom Wine eller noe, der går grensen. Dersom DC++ portes til Linux (gjerne QT istedet for GTK...) kommer jeg definitivt til å bruke det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker heller ikke QT, utenom med K3B da, - fins jo ikke bedre program

til brenning.. (altså, lett - samt masse muligheter).. Venter på G3B da ;p

DC er forressten noe jeg ikke bruker. Det er så stress. BitTorrent er så mye

enklere....

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Hmmm kom vel litt på avveier, dette her...

Ihvertfall så har jeg funnet et påbegynt prosjekt: DC++ for Linux

Det er en svenske som driver det, jeg har snakket litt med ham.

[...] Om du ids skulle du kunna hämta ut koden från cvs och testa att kompilera den. Jag har just gått över till autoconf så jag vet inte

hur bra det funkar. Det vore kul att veta på vilka platformar det kompilerar/inte kompilerar. [...]

Så det er bare å teste, folkens...

(kanskje gi meg et lite hint om hvilke filer jeg skal ta ned, så jeg også kan forsøke :p )

Endret av meastp
Lenke til kommentar

Jeg håper VIRKELIG at noen tar tak i dette og lager en skikkelig DC-klient som bruker gtk2... Jeg brukte valknut en stund, men har lite til overs for QT, så for tiden bruker jeg DC++ via cedega. Det DC++ Linux-prosjektet ser lovende ut, håper det ikke dør...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...