marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Sitter og skal skaffe meg Debian linux, men ser at det er jo mange forskjellige versjoner: Debian 30r2-alpha-binary, Debian 30r2-arm-binary, Debian 30r2-i-386-binary også videre. Hvilken skal jeg velge? alphaen? Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Viss du har ein heilt vanleg PC, er det nok i386. Alpha, Arm, osv. er andre prosessorarkitekturar. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Viss du har ein heilt vanleg PC, er det nok i386. Alpha, Arm, osv. er andre prosessorarkitekturar. Regnet med det, men var litt usikker. Er litt kjipt å laste ned hundre forskjellige distribusjoner før du finner den rette. Takk for tipset. 7 disker? Blir aldri ferdig å laste da! Endret 10. oktober 2004 av bono_head Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Viss maskina skal vera kopla til Internett, er det berre tull å lasta ned alle CDane først. Last ned den første, set opp nettet og installer resten med apt-get over nett. I installasjonshandboka til Debian finn du tusen måtar å installera Debian på. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg trodde jeg hadde lastet ned alle diskene, men manglet noen. De må jeg nesten bare ha. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Du trenger kun laste ned en 300mb "net install".. Eller den første debian cden.. Husk å IKKE huk av for altslags rare ting når du installerer da! - Du laster dette heller ned fra nettet via apt-get... -- Men du kan vel også velge at den skal bruke FTP/inet som nedlastningsmetode i installeren om jeg husker rett. Lenke til kommentar
drall Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Minimum install er det "eneste rette". Så "apt-get'er" du det du måtte trenge etterhvert. Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Takk for gode råd og tips. Har ikke noen planer om å ta en fullstendig install. minst mulig. Men jeg skal på LAN om ei uke, og tar ikke sjansen på å fucke opp maskinen med en Linux installering. Så vi venter til etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå