solar_panel+ Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Du brente den som image og ikke bare kopierte ISO filen over på cd...? Sp+ Lenke til kommentar
dmx Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 jeg pakka ut alt. tok ikke inn iso filen på cd`n.. er ikke det jeg skulle gjøre? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Du skulle brenne ISO-filen ut på cd'en som et image. Ikke pakke den ut først. Da får du ikke med boot-filene eller noe. Åpne et valig brenneprogram og velg "burn image". Lenke til kommentar
dmx Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 ah...men da måjeg gjøre det.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har et stort,engasjert og vennlig brukermiljø både på nettet og i "meat space". Ikke alle er like vennlige, skal jeg love deg! Ta deg et besøk på #alinux.no @ efnet en dag, du, forkledd som nybegynner å spør et spørsmål som skal være relativt enkelt å svare på... Lenke til kommentar
dmx Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 prøvde just Linux Koppix. Jeg skjønte ikke så mye av det men skal øve meg litt på det så ser jeg hva jeg kommer til å bruke Windows, Linux eller Mac.. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) linux er stabilt og med linux vil du vite HVA pcen din driver med f.eks. når den booter i stedet for windows der det er et helt vanlig loading screen... makes me sick:P Edit: hei leif... hade Endret 11. oktober 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei. er jeg sein eller tolker jeg datoen feil. Spørsmålet mitt er enkelt. Hvilket er best til å erstatte Windows server 2003 / suse eller et eller annet på f husker ikke navnet. er disse linux versjonene gratis. eventuelt hvor kan jeg laste de ned. Takk Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Du tenker kanskje på Fedora? Både SuSE og Fedora er gratis. Du kan laste dem ned her: http://www.linuxiso.org/ Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Da ser det jo ut til at du er i gang med Linux. Og husk, nå som du har prøvd, det er også mulig å komme tilbake til windows med et nytt syn på det Sp+ Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Og husk, nå som du har prøvd, det er også mulig å komme tilbake til windows med et nytt syn på det Gjelder det hvis man har brukt Windows i 10 år og kan alt i blinde etter hundre-og-ørten reformateringer, og deretter tester GNU/Linux i noen timer og syns det virker litt kronglete og uvant? Lenke til kommentar
dmx Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 men jeg fant ikke ut om det er msn messenger på linux er det? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Jada! Se i "Anbefalinger til programvare"-stickyen i dette forumet, der ligger det tre-fire stykker. Lenke til kommentar
audun1 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 ok laster nå ned Suse 9,1 personal versjon. er det noe jeg burde være obs på eller andre ting. Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Med mindre du har utrolig spesiell hardware skulle det meste gå greit. Dersom du ikke har en tom partisjon (el. upartisjonert plass) bør du kanskje undersøke litt om ompartisjonering av disken(e) først. (Evt kjøp en til) Dette er stort sett den vanskeligste delen av å legge inn Linux. Dersom du har tenkt å fjerne hele windowsinnstallasjonen er det bare å la Linux ta all tilgjengelig plass. Langbein: Vil bare påpeke at det er fullt mulig å komme tilbake til windows også. Det er ikke alle synes Linux er overveldene fantastisk og gir en evigvarende lykkerus (Og tykkere og mer glansfyllt hår) For å sette det litt på spissen. Sp+ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Før jeg begynte med Linux (for litt under tre måneder siden) lastet jeg ned hele FC2-guiden som er sticky på forumet og leste den et par ganger. Jeg synes Fedora er veldig greit for meg som er nybegynner, og det at det er en så godt nybegynner-guide gjør at det er lett å komme igang! Uansett hvilken distro du begynner med, vil du støte på en masse "problemer" fordi du er vant til å tenke i Windows-baner. Derfor er det viktig at du er flink til å lete selv før du kommer løpende til forumet/IRC. Dette betyr ikke at du ikke kan spørre, men det er greit å prøve litt mer enn tre minutter på å løse noe. Lykke til med GNU/Linux-verdenen! *forfatteren* Har en halvferdig ny versjon liggende... Skal vel få den opp snart... Lenke til kommentar
dmx Skrevet 13. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2004 dæven! først så likte jeg ikke linux men så leste jeg litt om det og brukte en dag på å lære meg litt om linux. og nå liker jeg bedre linux er windows og jeg har brukt windows i 6 år nå.. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Velkommen i gjengen De fleste her inne har vel gått igjennom noe lignende. Har personlig brukt windows i 10 år og linux i 4 år, og jeg klarer nesten ikke bruke windows nå. Det føles shabby og begrenset. EDIT: De fleste jeg har møtt som ikke liker linux er de som ikke har orket å lært seg det. Noe som er ganske synd, egentlig. Endret 14. oktober 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 dæven! først så likte jeg ikke linux men så leste jeg litt om det og brukte en dag på å lære meg litt om linux. og nå liker jeg bedre linux er windows og jeg har brukt windows i 6 år nå.. Dæven, skulle ikke mye til for meg heller; har brukt windows i litt nesten 12år nå, helt siden jeg var 4år og satt i win 3.0 Linux er som en evig lykkerus, tenker tilbake på de dagene med DOS... Det er noe spesiellt med de komandolinjene. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 dæven! først så likte jeg ikke linux men så leste jeg litt om det og brukte en dag på å lære meg litt om linux. og nå liker jeg bedre linux er windows og jeg har brukt windows i 6 år nå.. En dag!? -- Vel, da er den vel ikke slik endeløs beundring? - Jeg så jo Linux sine fordeler osv tidlig, - men det tok nok først et halvt år med linux serverdrift (hadde en liten server jeg lekte med) samt litt prøving av linux i en lengre periode før jeg forsto at Linux hadde utrolig mange muligheter Windows ikke hadde, - samt at det var i lengden enklere å bruke Linux. - Det er bare dette med en må sette seg inn i det først... Jeg hadde jo en filosofi jeg ser en god del har; «Linux er suverent på server, er herlig til slike ting. Men Windows er best på desktop, Linux er ennå ikke kommet så langt»... - Vel, jeg hadde ikke prøvd meg på å være en Linuxdesktop bruker så lenge, men gjett om jeg har forandra meningene! Nå er det; «Linux er det beste, og rette for meg. Uansett» Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå