Gå til innhold

Styr unna PayPal!

Anbefalte innlegg

Dette er beskrevet tidligere i tråden, som du sikkert ikke har lest alle innleggene i: Grunnen til at jeg har overført penger fra min bankkonto til PayPal sin bankkonto, er at jeg syntes det var en enkel og sikker måte å gjøre det på, og at jeg i tillegg ikke ønsket at VISA-nummeret mitt skulle være tilknyttet PayPal. Jeg overførte ikke penger for at de skulle sitte der for å forrente seg - penger ble overført fordi jeg skulle bruke de.

Tror ikke du kan fjerne VISA info fra paypal sin konto og fortsatt ha den aktiv i lengden. Å hva er farlig med å ha den der? Jeg har oppretta en extra konto i banken min, fått tilsendt et extra VISA kort. Når jeg skal betale med Paypal så overfører jeg bare akkurat det jeg trenger til den ene kontoen min. Så om noen skulle få tak i VISA nummeret mitt gjennom Paypal (sjansene for at dette skjer er jo jævla microskopiske) så er det så og si 0kr på kontoen.

Så jeg skjønte ikke helt hvorfor du skulle sette penger inn på Paypal kontoen din og så betale videre fra Paypal til de du skal betale til, istedenfor å bare logge seg inn på Paypal, skrive hvem du skal betale til. Er jo ikke noe vanskelig eller problematisk i det hele tatt. :D

Som nevnt vil jeg ikke ha tilknyttet VISA-kort til en PayPal-konto.

Spesielt ikke nå etter det jeg har lest og opplevd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er beskrevet tidligere i tråden, som du sikkert ikke har lest alle innleggene i: Grunnen til at jeg har overført penger fra min bankkonto til PayPal sin bankkonto, er at jeg syntes det var en enkel og sikker måte å gjøre det på, og at jeg i tillegg ikke ønsket at VISA-nummeret mitt skulle være tilknyttet PayPal. Jeg overførte ikke penger for at de skulle sitte der for å forrente seg - penger ble overført fordi jeg skulle bruke de.

Tror ikke du kan fjerne VISA info fra paypal sin konto og fortsatt ha den aktiv i lengden. Å hva er farlig med å ha den der? Jeg har oppretta en extra konto i banken min, fått tilsendt et extra VISA kort. Når jeg skal betale med Paypal så overfører jeg bare akkurat det jeg trenger til den ene kontoen min. Så om noen skulle få tak i VISA nummeret mitt gjennom Paypal (sjansene for at dette skjer er jo jævla microskopiske) så er det så og si 0kr på kontoen.

Så jeg skjønte ikke helt hvorfor du skulle sette penger inn på Paypal kontoen din og så betale videre fra Paypal til de du skal betale til, istedenfor å bare logge seg inn på Paypal, skrive hvem du skal betale til. Er jo ikke noe vanskelig eller problematisk i det hele tatt. :D

Men er ikke dette litt sånn skremsels "propaganda" ?

Med tanke på at Paypal har rundt 50 millioner brukere.

F.eks du hører om et par folk som har hatt mye problemer med ADSL fra Telenor.

Det betyr jo ikke at Telenor er dårlig fordi en veldig liten brøkdel har hatt litt problemer. Så jeg skjønner ikke helt hva som er farlig med å ha en Paypal konto som du sier. Men hvorfor ikke gjøre som meg? Opprett en ny konto med lite penger og skaff et nytt VISA kort. Sjansen for at noen får tak i VISA nummeret ditt er jo mikroskopisk, men det kan være greit å være på den sikre siden ved å opprette en ny konto med lite penger på :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde tidligere PayPal-konto knyttet opp mot mitt VISA-kort. Da jeg etter en periode la merke til alle anti PayPalsidene som var på nettet, fjernet jeg øyebklikkelig kortet mitt fra paypal, og hvis jeg ikke husker feil, avsluttet jeg kundeforholdet mitt med dem.

Jeg husker også et tilfelle hvor det ble reservert for MYE penger på min konto til å betale $ 30 - mener banken reserverte 4XX kroner. Jeg sendte en mail til PayPal ang. dette, men fikk aldri svar. Plutselig fikk jeg 1XX kroner tilbake på kontoen min. Merkelig.

Lenke til kommentar

Men er ikke dette litt sånn skremsels "propaganda" ?

Med tanke på at Paypal har rundt 50 millioner brukere.

F.eks du hører om et par folk som har hatt mye problemer med ADSL fra Telenor.

Det betyr jo ikke at Telenor er dårlig fordi en veldig liten brøkdel har hatt litt problemer. Så jeg skjønner ikke helt hva som er farlig med å ha en Paypal konto som du sier. Men hvorfor ikke gjøre som meg? Opprett en ny konto med lite penger og skaff et nytt VISA kort. Sjansen for at noen får tak i VISA nummeret ditt er jo mikroskopisk, men det kan være greit å være på den sikre siden ved å opprette en ny konto med lite penger på :)

Har dårlig tid, så skulle bare kommentere kort - Skal utdype og kommentere en del ting senere..

Men, for det første - Selv om du registrerer ett VISA-kort, og blir svindlet - Så er det ikke sikkert at du slipper unna å betale. Jeg kjenner til en rekke tilfeller der folk har brukt VISA, og har blitt svindlet - Der PayPal har direkte stjelt pengene, og har sluppet unna med det. Regningen har kundene sittet igjen med.

Og det er ikke bare ett "par" mennesker som har hatt problemer med PP, og det er ikke bagateller. Kjenner til episoder der Paypal har forårsaket økonomisk ruin for personene involvert - Og det var faktisk den uskyldige kunden som ble svindlet, som fikk sitt liv ødelagt...

Og bare en kort ting til... Paypal er IKKE en bank. Du har ikke samme beskyttelse som i en bank, langt i fra. For eksempel, så har PP veldig suspekte ansatte. Folk som stjeler

info, la det være kredittkort info, personinfo, penger, uansett. Ansatte. Det forekommer nesten aldri i en bank.

Hvis jeg har forstått det rett fra utallige kilder, så kan PP hvis de finner det for godt, stikke av med rukkel og bit - Og ingen kan stoppe dem. Det vil selvsagt bli sak ut av det, og de vil anntakelig bli ettersøkt (Det kan hende at jeg har forstått rett, at de kan stikke av med pengene uten å bli straffeforfulgt for akkurat pengene - D.v.s. at man ikke får pengene tilbake).

Skremmende. Det som er mest skremmene, though, er at PP er så stor, og de problemene som folk har med dem er så ukjent for folk flest.

Hvis dette hadde vært en nettbutikk f.eks., ville de hatt så godt som ingen kunder, de ville blitt økonomisk ruinert, og straffeforfulgt i.h.t. til svindelparagrafen eller noe sånt...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...
Har brukt PayPal masse, uten problemer. Men har funnet et alternativ som også er gratis ePassporte . Virituel VISA. Du kan også få plastkort hvis du trenger det.

Jeg fikk plastkortet 6-7 dager etter at jeg bestillte det. Koster $35 i året for plast. Funker i alle minibanker.

2956884[/snapback]

De er grei helt til du skal betale noe.

The credit card number you have entered cannot be verified. Only credit cards from approved countries may be used.

Authorization failed!

Ringte folkene på epassporte.com og fikk som svar at det var få nettsteder som støttet de. så nå sitter jeg med et par tusen på konto på epassporte og kan ikke ta de ut )=

svarte

Lenke til kommentar

Har ikke lest alle innleggene her, men kan si at jeg har vært en fornøyd PayPal-bruker i 4 år. I motsetning til de her som har valgt å knytte en norsk bankkonto mot PayPal, valgte jeg istedet å koble VISA-kortet mot min PayPal-konto. Og nei, dette er ikke et kredittkort. VISA-kortet er istedet utstedt på en vanlig bankkonto som jeg bestyrer 100 %. I løpet av de 4 årene jeg har brukt min PayPal-konto, har jeg ikke opplevd problemer, selv om jeg har betalt varer for titusenvis av kroner. Jeg handler kun med nettbutikker/brukere som kan motta fra VISA-kort. Og i de tilfellene nettbutikkene/brukerne er anti-PayPal, kan jeg istedet bruke BidPay/Western Union. Det er beklagelig hvis PayPal's rutiner er for svake på nasjonale bankoverføringer, men for oss andre fungerer PayPal upåklagelig. Det synes jeg er viktig å få frem for de andre debattantene i dette fora.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...