Gå til innhold

Styr unna PayPal!

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten 10 års erfaring med nettbruk - så jeg vet det meste om å finne fram her og der.

PayPal er definitivt noe av det verre jeg har sett... et foretak som "behandler" penger over hele verden burde vel som et minimum ha support som fungerer, måter å komme i kontakt med dem på osv..

Forresten har visst nettsidene til amerikanske PayPal-brukere vært nede mesteparten av tiden siden fredag. Tenk deg hvor mange millioner sinte amerikanere som ikke får aksess til pengene sine nå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om de er oppe igjen nå... men 3 døgn med problemer uten noen seriøs beskjed fra PayPal, og folk som rapporterer om at de ikke kan motta penger for auksjoner, pengene er borte fra PayPal-kontoene, at PayPal minibankkortene ikke fungerer, at det er foretatt transaksjoner uten at folk har vært innlogget osv... jeg vet iallefall at jeg ikke kommer til å stole på dette selskapet når det gjelder penger, ihvertfall. Kan like gjerne gi de bort ;)

"There's a hell of a lot of smoke.... gotta be a fire somewhere..."

http://www.msnbc.msn.com/id/6228586/

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Slashdot-dekning av det jendor nettopp nevnte. Kommentarene kan være interessant lesing, da en stor del av Slashdot-brukerne nok også bruker eBay og PayPal.

Et lite utdrag:

PayPal 101 (Score:5, Insightful)

by xxxJonBoyxxx (565205) Alter Relationship on 12.10.2004 5:39 (#10500207)

1) As soon as someone pays you, move ALL the money out of your PayPal account.

2) To pay someone else, have payment go directly from your associated checking account. There is no need to carry a positive balance on PayPal.

3) Don't get the goddamn DEBIT card.

BTW, it's 8:37PT and it took almost 3 minutes to sign on. My guess is that PayPal will be hiring soon.

Edit: Enda mer interessant:

PayPal UK is regulated as a financial institution (Score:5, Informative)

by Animats (122034) Alter Relationship on 12.10.2004 6:10 (#10500426)

(http://www.animats.com)

In Europe, PayPal is regulated as an Electronic Money Institution [eu.int]. This is just enough regulation to insure there are assets behind the issuer and you can get your money out.

In the US, New York State and Louisiana have imposed some regulatory requirements on PayPal.

If you lost money with Paypal between 1999 and 2003, there's a class action settlement. [settlement...yments.com]

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Videoen funket ikke helt hos meg, og det kan hende at den reiser et par gode poenger, men se hvem som har den på siden sin da?

Stormpay?

Har ikke engang hørt om dem. Og de er helt klart konkurrenter til PayPal.

Dernest synes jeg det er rart et Ebay bare lar PayPal folkene herje på om det nå er så gale som de vil ha det til.

JEg har faktisk fått tilbakebetalt penger hos en dame jeg kjøpte noe på via Ebay, husker ikke hva det var som gjorde det. Men men, det var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Ok - ikke slå meg nå, for jeg kommer sannsynligvis til å si noe dumt; men kan det være at noen andre har handlet noe fra deg(eller at du er ett av leddene i en sånn "handels-kjede"), og at PayPal har trukket din PayPal konto for et lignende beløp for å overføre det til en som ikke var fornøyd med et kjøp f.eks., og at det er derfor pengene ikke er på din konto(lenger)?

Lenke til kommentar

Skulle betale noen penger via PayPal her om dagen, og av en eller annen grunn ble det oppført to Visa reservasjoner, selv om jeg bare skulle betale en gang.

Nå er begge Visa reservasjonene som ble lagt inn da jeg betalte her om dagen forsvunnet, og ingen spor etter noen transaksjon til PayPal finnes på min konto nå. Hun som jeg betalte til, har fått pengene, men det ser ikke ut som PayPal har trukket meg for disse pengene før reservasjonene forsvant.

Kan de være trukket fra kontoen min, selv om de ikke står oppført? Er det en måte å kunne trekke dobbelt, uten at kunden kan bevise det?

Lenke til kommentar
Om det hadde vært 2000 såkalte "ran" hver dag, så ville det vel knapt vært igjen brukere på PayPal nå.

PayPal har i følge demselv 50 millioner kontoer registrert.

Om 2000 opplever tull hver dag, kan paypal holde på i 25000 dager, nærmere bestemt 68 år før ALLE har opplevd tull.

Lær deg fakta før du uttaler deg.

EDIT: Anyway, etter å ha lest rimelig mye på forums rundt omkring, så ser det ut som PayPal for øyeblikket er, for å si det på godt norsk, "severely assf*cked".

MASSE folk har mistet pengene sine fra kontoer, overføringer har skjedd til kontoer ingen vet hvor er, og ingen har selv overført, kontoer er frosne osv osv.

Virker igrunn som en svæææær cracking er blitt satt igang mot PayPal. Kanskje pishere har samlet inn nok info til å lage et stort script og ta knekken på rimelig mange brukere samtidig?

Endret av Alastor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel uansett ingen tvil om at et firma som lever av å håndtere penger, bør ha sysakene i orden..... ville du stolt på banken din om de oppførte seg som PayPal?

Tror denne situasjonen blir ganske kritisk for PayPal.. det er ganske mange som nå tar ut alt de har av penger og stenger PayPal-kontoen sin....

Lenke til kommentar
Snabben: Som sagt.... fint at det funker for deg, men nå er du litt naiv....

Blir vel litt naivt og tro at TV2 greier og stoppe et så sinsykt stort selskap som PayPal men:)

Sant nok kan ikke TV2's forbrukerprogram stoppe paypal, men tror du ikke det er rett å advare andre nordmenn slik at de kan unngå det samme?

Norsk boikott mot paypal høres bra ut. :)

Lenke til kommentar
Om det hadde vært 2000 såkalte "ran" hver dag, så ville det vel knapt vært igjen brukere på PayPal nå.

PayPal har i følge demselv 50 millioner kontoer registrert.

Om 2000 opplever tull hver dag, kan paypal holde på i 25000 dager, nærmere bestemt 68 år før ALLE har opplevd tull.

Lær deg fakta før du uttaler deg.

EDIT: Anyway, etter å ha lest rimelig mye på forums rundt omkring, så ser det ut som PayPal for øyeblikket er, for å si det på godt norsk, "severely assf*cked".

MASSE folk har mistet pengene sine fra kontoer, overføringer har skjedd til kontoer ingen vet hvor er, og ingen har selv overført, kontoer er frosne osv osv.

Virker igrunn som en svæææær cracking er blitt satt igang mot PayPal. Kanskje pishere har samlet inn nok info til å lage et stort script og ta knekken på rimelig mange brukere samtidig?

Det er synd og se at folk ikke greier og tenke lengere en de simpleste tall:(

Om det var 2000 mennesker som ble ranet hver dag, ville det holdt opp i 68år, ja.

Men om det virkelig var så store tall som ble "ranet" hver dag, ville det nok vært et mye større skrik enn dette, om du prøver en ny medisin i et test prosjekt, og legger merke til at mange folk plutselig begynner og bli alvorlig syke, fortsetter du da med medisinen? [Ekstrem eksempel, men har klare kontraster som viser hva jeg mener]

- - -

Har forøverig problemer med og ta deg seriøst når du sier ""severely assf*cked"".

Lenke til kommentar

Du snabben.. stoler du 100% på et foretak som ikke kan holde rede på kundenes penger? Hva om du betalte strømregningen din, og du har kvittering på det - mens strømleverandøren din blånekter for at du har betalt noe i det hele tatt. Stoler du på den strømleverandøren da? Eller ville du sørget for at flest mulig fikk vite om at strømleverandøren bare tok pengene? Det er en grunn til at slike "gripe"-sites eksisterer - og det begynner etterhvert å bli ganske MYE røyk rundt PayPal. Og som sagt, ingen røyk uten ild...

At penger forsvinner er svært alvorlig.

Men PayPal tar ikke dette alvorlig i det hele tatt. Faktisk påstår de at de ikke har noen problemer i det hele tatt. Ei heller er det mulig å kommunisere med de. Dermed er de 100% useriøse, når de ikke innser kundenes behov for trygghet, sikkerhet og informasjon. SPESIELT når det gjelder penger.

Lenke til kommentar

Ja, det er mye naivitet ute og går.

Det har lite å si om det er 1 person, 100 personer eller 10.000 personer som har mistet penger på PayPal. Og det har lite å si om de mistet 1 krone eller 1000! Det SKAL IKKE FOREKOMME! Hvis det hadde vært slik at det forekom en gang i blant, og PayPal hadde ordnet opp, hadde det ikke vært like ille, men fortsatt uakseptabelt. Ingenting skal forsvinne uten spor!

Edit: Det er vel faktisk slik at loven er sånn at ingen penger skal forsvinne sporløst? Slik at man ikke har lov å tenne på penger osv. (i hvert fall ikke i USA).

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Hmm, etter nærmere 70 eposter (jeg er steinbukk, og kan være en skikkelig pain-in-the-ass hvis jeg først bestemmer meg for det), så har jeg fått dette svaret:

This matter has been escalated to a senior person. We will contact you within 24-48 hrs.

Den som venter får se...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...