jendor Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Scan inn brevet fra DnB og send det som vedlegg i epost. Det er ikke mulig å sende epost direkte til PayPal. Man må bruke formularet på nettsidene deres, og man kan kun taste inn 1000 tegn... vedlegg er ikke mulig. Lenke til kommentar
WladimirPutin Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Scan inn brevet fra DnB og send det som vedlegg i epost. Det er ikke mulig å sende epost direkte til PayPal. Man må bruke formularet på nettsidene deres, og man kan kun taste inn 1000 tegn... vedlegg er ikke mulig. Bruk banken aktivt til din fordel. Som jeg nevnte: Få banken til å faxe bekreftelsen over til PayPal. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Scan inn brevet fra DnB og send det som vedlegg i epost. Det er ikke mulig å sende epost direkte til PayPal. Man må bruke formularet på nettsidene deres, og man kan kun taste inn 1000 tegn... vedlegg er ikke mulig. Bruk banken aktivt til din fordel. Som jeg nevnte: Få banken til å faxe bekreftelsen over til PayPal. Tydelig at dette ikke hjelper. "Offeret" har alt på sitt tørre, alle bevis peker i hans retning. Men han får overhodet ikke gehør. Det er det samme som å sende en regning til en kunde for en jobb man har gjort, men så ignorerer kunden totalt alle henvendelser. jendor, Har du gjort PayPal oppmerksomme på (skriftlig) at de nå blir politianmeldt? Det der risikerer, er at de ikke får lov til å operere i Norge lenger. Og blir de kasta ut av et land, kan det hende at flere følger etter... Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Har selv brukt paypal til ett par hundre overføringer. aldri ett eneste problem. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Når de har bankkonto i Norge, kan du spørre banken om postadresse. Så kan du sende kopi av all dokumentasjon (papirversjon) til denne adressen. Jeg bruker to paypal kontoer - netopp pga senarioene som er presentert i denne tråden. Har en konto som er knyttet til en amrikansk bankkonto med VISA. Denne bruker jeg til å betale meg selv - en konto som ikke er tilknyttet noen konto eller kort. Bruker så den kontoen som ikke er tilknyttet noe som helst til å handle. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Vel, så fikk jeg svar fra banken.. DnB NOR: Hei!Vi har mottatt dine mailer hvor du forklarer at PayPals ikke vil bekrefte at de har mottatt dine innbetalinger. Vi har ikke anledning til å gi opplysninger om våre kunder. Vi kan heller ikke sperre kontoen. Så lenge du har sendt penger og godkjent transaksjonene med din personlige kode, har vi heller ikke anledning til å tilbakeføre allerede bokførte beløp . Du nevner at vi tidligere har sendt deg bekreftelse på at pengene er kreditert mottakers konto. Denne bekreftelsen burde faxes /mailes eller sendes i post til mottaker sammen med en skriftelig henvendelse fra deg. Du må selv følge saken videre, og evnt. ta stilling til om du vil kontakte advokat. Husk å ta vare på all tilbakemelding som PayPals gir/sender deg.Henvend deg skriftelig slik at du har bevis på hva som blir gitt av tilbakemelding.Håper det vil ordne seg . Vennelig hilsen DnB NOR Bank ASA Med andre ord, banken er ikke akkurat behjelpelig med informasjon. PayPal selv oppgir INGEN kontaktinformasjon, men banken er jo nødvendigvis nødt til å sitte på slik informasjon. Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet med å gi ut den informasjonen. For ordens skyld: Bankens navn er DnB NOR. Greit å vite at de prioriterer kundeforholdet til et svindelforetak høyere enn en som har vært sammenhengende kunde i banken nesten hele livet.... Nå skal jeg se meg om etter en annen bank også. Endret 11. oktober 2004 av jendor Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Trist historie. Like ille er det at forbrukerkontoret i Norge er ganske tannløst, kan ikke engang gi forenklet forelegg, resultatet er at det florerer av hobbysvindlere og profesjonelle. Dessverre er det eneste som realistisk fungerer er å henge dem ut, f.eks. i "Forbrukerinspektørene" eller "TV2 Hjelper Deg". Det er viktig å skape såpass blest om dette (her kommer alle linkene dine godt med), at en har en rimelig sjangse til å tilintetgjøre det fremtidige kundemarket i landet. Først svindlere forstår hva som kan skje, vil de "mirakuløst" finne igjen pengene dine. Ikke gi deg; "Nil Carborundum". Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Vel, så fikk jeg svar fra banken.. DnB NOR: Hei!Vi har mottatt dine mailer hvor du forklarer at PayPals ikke vil bekrefte at de har mottatt dine innbetalinger. Vi har ikke anledning til å gi opplysninger om våre kunder. Vi kan heller ikke sperre kontoen. Så lenge du har sendt penger og godkjent transaksjonene med din personlige kode, har vi heller ikke anledning til å tilbakeføre allerede bokførte beløp . Du nevner at vi tidligere har sendt deg bekreftelse på at pengene er kreditert mottakers konto. Denne bekreftelsen burde faxes /mailes eller sendes i post til mottaker sammen med en skriftelig henvendelse fra deg. Du må selv følge saken videre, og evnt. ta stilling til om du vil kontakte advokat. Husk å ta vare på all tilbakemelding som PayPals gir/sender deg.Henvend deg skriftelig slik at du har bevis på hva som blir gitt av tilbakemelding.Håper det vil ordne seg . Vennelig hilsen DnB NOR Bank ASA Med andre ord, banken er ikke akkurat behjelpelig med informasjon. PayPal selv oppgir INGEN kontaktinformasjon, men banken er jo nødvendigvis nødt til å sitte på slik informasjon. Jeg skjønner ikke helt hva som er problemet med å gi ut den informasjonen. For ordens skyld: Bankens navn er DnB NOR. Greit å vite at de prioriterer kundeforholdet til et svindelforetak høyere enn en som har vært sammenhengende kunde i banken nesten hele livet.... Nå skal jeg se meg om etter en annen bank også. Jeg vil ikke si at banken gjør noe galt der. Tvert i mot er det betryggende at de ikke gir ut opplysninger om kunder uten videre, og dette står vel også ganske klart i lovverket. Derimot kan politimyndighetene få ut disse opplysningene, så om du anmelder forholdet og de tar det videre, vil de ha anledning til å spore opp adresser og slikt. Hadde banken gitt deg opplysninger, hadde faktisk de gjort noe galt her... 1 Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Skjønner frustrasjonen... nå kommer jeg til å holde meg unna PayPal. Du kan imidlertid ikke beskylde DNB Nor for å ikke ordne opp. De er nødt til å holde seg til de lover og forskrifter som foreligger. De kan jo ikke vite at du ikke har fått oppdatert din pay-pal konto, de har jo ingen domumentasjon på dette. Det er heller ikke DNB's oppgave å ordne dette. Det er klart at de ikke kan overføre pengene tilbake til din konto, de kan selvsagt heller ikke gi ut opplysninger om kunder da dette er konfidensielle opplysninger. Forresten... fint at pay-pal funker for noen, men å komme med innlegg som "Det funker fint for meg! Jeg har brukt det 10000000 ganger" er unødvendig. Alle vet at det funker i de fleste tilfellene. Poenget er at det av og til går galt! Dette skal ALDRI skje. Det hjelper ikke at det funker greit i 99% av tilfellene når det er 1% som aldri ser igjen pengene sine. Får virkelig håpe det ordner seg for deg! 1 Lenke til kommentar
John P. Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har jo også lest en del negativt om PayPal, fordi jeg gjorde litt research i og med at jeg benytter det selv, så jeg har sveipa innom paypalsucks.com etc., men det som forundrer meg, er hvorfor ikke problemet da blir tatt opp i de store media hvis det er så stort? Det må da i så fall være noen som har henvendt seg til f.eks. Sixty Minutes eller lignende borte i USA - de har jo tatt opp svindel og lignende før? Det er jo riktignok rettsaker der borte om dette, men hvis folk mener de er regelrett svindlet burde det vel tas opp i media når de ikke engang svarer på tiltale? Michael Moore? Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jaja, fikk enda et svar fra banken om at de ikke kom til å gi meg kontaktinformasjonen til kontoinnehaveren. Det er ikke akkurat personlig og fortrolig/konfidensiell informasjon jeg ber om - det er kun adresse, telefonnummer/faxnummer jeg ber om. Altså informasjon som jeg lett KUNNE funnet andre steder - men som dessverre er helt umulig, siden PayPal ikke oppgir dette NOEN steder. Det blir dermed en politianmeldelse ut av dette, og så får politiet ta kontakt med banken for å få kontaktinformasjonen. Uansett er det helt utrolig at jeg ikke får muligheten til å kontakte kontoinnehaver for å løse saken - isteden må jeg kontakte politiet, anmelde saken, og først da får jeg kanskje greie på hvem jeg kunne ha kontaktet for å løse saken... en smule bakvendt?? Adresser og telefonnummer er vel ikke konfidensiell informasjon? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 "PayPal skal og vil under ingen omstendigheter være den som sitter igjen med regningen, derfor tar de penger fra sine kunder for å dekke tap" "å anmelde noen for så "lite", eller å gå videre med saken til forbrukermyndigheter osv - og det er dette PayPal kalkulerer med" "Denne "ransmetoden" benyttes i snitt ca. 2000 ganger pr. dag av PayPal" "praksisen til PayPal ikke holder vann" Du kommer med en hel rekke kategoriske utsagn som du hverken gir eller har dekning for. Greit nok at du har mistet pengene dine og er sint på dem, men dette blir for drøyt. Har PC'en din aldri krasjet? OK! PayPal sine systemer kan også rammes av teknisk feil, så da kan det være det som er årsaken. PayPal er ikke kriminelle av den grunn. Håper det ordner seg for deg. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Anbefaler deg da å lese mer på nettsidene som er referert til i min første post. Utsagnene kommer fra tidligere PayPal-ansatte. Og ja, jeg er ikke bare sint: jeg er forbanna. Dessuten, om de har feil, så kan de jo si det, istedenfor å kategorisk nekte for at pengene er inne på bankkontoen deres..... hvordan forklarer du det? Endret 11. oktober 2004 av jendor Lenke til kommentar
ozone Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Kanskje de ikke vet om feilen ennå, og det eneste de ser er at pengene ikke er kommet inn på konto... Lenke til kommentar
wim Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg betalte nettopp min andel av spleiselaget min clan har får å opprettholde en spillserver. Når jeg hadde betalt skulle jeg motta en kvittering fra paypal. Men når jeg hadde betalt mitt og trykket send sa paypal at den ikke kunne godkjenne kredittkortet mitt, men at jeg skulle prøve igjen. Dette gjorde jeg, og fikk fortsatt samme melding. Når jeg sjekket nettbanken så jeg at det var trukket ut for BEGGE gangene. Så kontaktet jeg annsvarlig person for paypal kontoen jeg betalte til. De hadde mottatt betalingen (heldigvis). Konklusjonen må bli at Paypal i beste fall er tvilsomme å handle med. Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg betalte nettopp min andel av spleiselaget min clan har får å opprettholde en spillserver. Når jeg hadde betalt skulle jeg motta en kvittering fra paypal. Men når jeg hadde betalt mitt og trykket send sa paypal at den ikke kunne godkjenne kredittkortet mitt, men at jeg skulle prøve igjen. Dette gjorde jeg, og fikk fortsatt samme melding. Når jeg sjekket nettbanken så jeg at det var trukket ut for BEGGE gangene. Så kontaktet jeg annsvarlig person for paypal kontoen jeg betalte til. De hadde mottatt betalingen (heldigvis). Konklusjonen må bli at Paypal i beste fall er tvilsomme å handle med. Den historien der går igjen hos ganske mange, les på paypalsucks.com Lenke til kommentar
surfin atari Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Ikke gi deg! Det er mange med samme opplevelser (tusenvis sikkert med alle de små og store beløp disse rottene har svindlet til seg). Forsøk å gjøre det mest mulig brysomt for dem: Jeg har lest ganske mye på disse paypal sidene og det virker som dem har et silingsystem, dvs. at dem som maser får tilbake pengene sine. Dvs. politianmeld, send fakser, mailer, få banken til å fakse, send brev, send mail med kopi til sentrale instanser i USA, send dem råtne egg i posten etc. Kanskje ikke det siste vel.. edit: en kompis av meg fikk gjennom et vedtak i departementet ved å sende et brev hver dag for å purre. Dep. har svarplikt så de ble til slutt så lei at de ga seg, utrolig nok. Problemet er vel bare at Paypal ikke akkurat kan påberope seg noe særlig mailrespons. Endret 11. oktober 2004 av surfin atari Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Interessant nok er hjemmesiden til paypal nede nå Lenke til kommentar
bajsmaster Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg har også brukt PayPal et par ganger opp igjennom årene, men jeg har registret VISA-kortet mitt hos de, så jeg har ikke prøvd den overføre-til-paypal-konto metoden. Hvorfor ta seg bryet med å mellomlagre pengene hos PayPal, hvor de tjener renter på de, når jeg kan be PayPal betale hvemdetnåer pengene jeg skylder, og trekke de som en VISA betaling etterpå? Jeg håper du får orden på denne saken - skal bli spennende å høre hva PayPal sier, når du tydligvis har ditt på det tørre. Lykke til! _ johanf Enkelte ebay-selgere godtar KUN betaling via Paypal når en har penger på kontoen deres. En jeg kjøpte fra godtok ikke at jeg brukte paypal til å trekke fra visa kortet mitt, så jeg måtte først overføre penger til kontoen. Dette gikk dog helt smertefritt.... Lenke til kommentar
jendor Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 http://www.hoyea.com/pal/ - se videoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå