miniPax Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Et lite hjertesukk fra brukerstøtten: 1. Når du ringer oss får å få flyttet datamaskinen, sørg for å la den ligge begravd under et halv tonn postkort, barnebilder, kosedyr, tørkede blomster, bowling trofeer og tegninger fra ungene. Vi har ikke noe liv, så det er dypt rørende å få et flytende glimt av ditt. 2. Ikke skriv noe som helst ned. Noen gang. Vi kan trylle fram feilmeldingene her hvor vi sitter. 3. Når en IT-person sier han kommer til plassen din med en gang, gå og hent deg kaffe. På den måten trenger du ikke å være irriterende tilstede når vi trenger passordet ditt. Vi husker alle 300 passordene utenat. 4. Når du ringer IT-kontoret, fortell hva du vil ha, ikke hva som gjør at du ikke kan få det. Vi trenger ikke å vite at du ikke får lest e-posten din fordi maskinen din ikke starter i det hele tatt. 5. Når IT-avdelingen sender ut en e-post med høy viktighetsgrad, slett den med en gang. Det er bare en test. 6. Når en IT-person spiser lunsj, bare gå rett bort og pøs ut om problemet ditt. Vi er til kun for å tjene andre. 7. Send viktig e-post kun med store bokstaver. E-postserveren kjenner igjen dette og sender meldingen med ekstra høy hastighet. 8. Når kopimaskinen/faksmaskinen ikke fungerer, ring IT-support. Det er jo tross alt elektronikk i den dingsen. 9. Når noe er galt med datamaskinen hjemme, legg den på stolen til en IT-person uten navn, telefonnummer og uten beskrivelse av problemet. Vi bare elsker små mysterier. 10. Når en IT-person forteller deg at PC-skjermer ikke inneholder fargepatroner, motsi ham. Vi elsker en god diskusjon. 11. Når en IT-person forteller deg at han vil være hos deg snart, svar i en sarkastisk tone "Og hvor mange uker betyr snart ?" Det er en god motivasjonsfaktor. 12. Når skriveren ikke vil skrive ut, send utskriften minst 20 ganger til. Utskrifter blir stadig vekk dratt inn i sorte hull. 13. Når skriveren fremdeles ikke vil skrive ut etter 20 forsøk, send utskriften til alle 68 skriverne på jobben. En av dem vil sikkert fungere. 14. Ikke lær navnet på noe teknisk. Vi vet nøyaktig hva du mener når du sier: "Dingsen min funker ikke". 15. Ikke bruk on-line hjelp. On-line hjelp er for pyser. 16. Hvis kabelen til musen hele tiden dytter overende bildet av katten din, løft opp maskinen og legg kabelen under den. Slike kabler er laget spesielt for å tåle vekten av 20 kilo datamaskin og skjerm. 17. Hvis mellomromstasten på tastaturet ikke fungerer, skyld på oppgraderingen av epost-systemet. Tastaturer er faktisk veldig glade for å få et halvt kilo brødsmuler og neglerester drysset ned i dem. 18. Når du får en melding som sier "Er du sikker ?" klikk på Ja-knappen så fort du kan. Hvis du ikke var sikker ville du vel ikke gjort det, ikke sant? 19. Når du finner en IT-person i telefonsamtale med banken sin, sitt dønn alvorlig på den andre siden av skrivebordet hans og kikk ham i øynene til han legger på. Vi har ikke noe penger i banken uansett. 20. Bare føl deg fri til å si ting som "Jeg har ikke noe peiling på den dærre datadritten". Vi har ikke noe imot å høre at ekspertområdet vårt blir referert til som dritt. 21. Når du må bytte fargepatron i en skriver, ring IT-support. Bytte av patron er en ekstremt komplisert affære, og Hewlett-Packard anbefaler at det skal bare gjøres av en ingeniør med en mastergrad i atomfysikk. 22. Når du ikke kan finne en person i telefonoversikten, ring IT-support. En av våre bigeskjefter er å pugge slik informasjon utenat. 23. Når du må dirke opp et gammelt arkivskap, ring IT-support. Vi bare elsker å bryte oss inn i ting. 24. Når noe er galt med din datamaskin, be en annen å ringe IT-support. Vi stortrives med utfordringen det er å prate med en tredjepart som ikke vet noe om problemet i det hele tatt. 25. Når du mottar en epost på 30 MB (STOOR), send den videre til alle du kjenner. Det er alltid masse plass på serveren til slikt. 26. Ikke engang tenk på å sende store utskriftsjobber i flere små. Det kunne hende at noen andre vil kunne klare å få klemt inne et lite notat som ødelegger sorteringen i sidene dine. 27. Når en IT-person kommer inn i heisen, dyttende på en tralle med datautstyr for rundt en halv million, spør så høyt du kan: "Ærlig talt, må du virkelig ta heisen for å komme EN etasje ned!?" Det er bare en av mange morsomheter som får oss til å le lenge og vel. 28. Når du møter en IT-person på supermarkedet på en lørdags ettermiddag, still et spørsmål som har med datamaskinen på jobben å gjøre. Vi kaster gjerne bort vår fritid på deg. 29. Ikke bry deg med å si ifra til oss når du flytter datamaskiner selv. Maskinnavnene som vi har gitt dem er bare en kosmetisk forskjønnelse. 30. Når du tar med din personlige datamaskin for å få reparert den på jobben, legg igjen dokumentasjonen hjemme. Vi finner alle innstillingene og driverne et annet sted. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 LOL! takk for påminnelsen. skal huske på dette :smile: Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Jeg kjenner meg så altfor godt igjen... Heldigvis er vi et eget firma som drifter kunden og ikke en del av kunden... Kan mye lettere henvise til avtaler mellom firmaene da... Men det store minuset er at man ikke kan kjefte på brukerne. Lenke til kommentar
trenchypost Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Eh...jeg jobber med data på elkjøp for tiden, så jeg ler ikke av det her. Hadde dere visst hvor nært det her er virkeligheten min, hadde dere sendt blomster... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Det er når du jobber på IT avdeliga der man har litt "eldre" brukere og som ikke vet forskjellen på skjerm og datamaskin. De ringer til IT folkene og klager på at de ikke får på pc'en, den nekter å skru seg på, mens det som egetlig er problemet er at de ikke har skrudd på skjermen. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 25. mai 2002 Del Skrevet 25. mai 2002 Festlig... Nummer 18 er forresten meget interessant ut ifra ett logikk-perspektiv. Hva er egentlig poenget med aa spoerre "Er du sikker paa at du vil gjoere hva du nettopp sa at du ville gjoere?" hver gang du oensker aa gjoere "det"? Noen Ex.Phil. folk her som kan greie ut om logikken i dette? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Sikkerhet min venn. Med UNIX (iallefall IRIX)er det annerledes. Der får man ikke noe spørsmål om man ønsker å gjøre det man har bedt om. Og akkurat det kan være veldig surt... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 19:06, C. Alshus skrev:Sikkerhet min venn. Med UNIX (iallefall IRIX)er det annerledes. Der får man ikke noe spørsmål om man ønsker å gjøre det man har bedt om. Og akkurat det kan være veldig surt... Det er derfor man bare bør være root når man er våken :smile: PS. I mer n00b-linuxer så er det faktisk lagt inn litt advarsler på root, f.eks har redhat lagt inn aliaser som spør om man "virkelig vil slette en fil" med 'rm' Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 2. januar 2003 Del Skrevet 2. januar 2003 De rådene har jeg alltid brukt. Det er jo så det skal være. Fint at de som ikke har følgt dette nå pugger den til evt. neste gang Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Snowdog_ : lol Det er ofte jeg er slemme med folk, og så sier du akkurat dette. Lenke til kommentar
nalle Skrevet 8. januar 2003 Del Skrevet 8. januar 2003 uff skammer meg. kjenner meg igjen på flere av puktene. men eg lover eg skal skjerpe meg :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå