jingt Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 Har selv sett den "flotte" CPU kjøleløsningen til DELL, og jeg kan bare si at den suger..... bare jalla som ikke har noen virkning. Kabinettene er stygge, og selv om mye er skrueløst er de tungvinne, selv å åpne kabinettet er jo et helvete på DELL. De er nesten alltid satt sammen av de biligste delene, som billig hovedkort, i de fleste jeg har sett blir det brukt dårlig RAM osv... BIOSEN kan ikke brukes til overklokking har jeg hørt, og de er umulige, eller vanskelige å flashe. Derfor er min konklusjon av DELL: Dell PC'n jeg oppgraderte var ca.2år gammel. Den hadde en Pentium4 Northwood 2Ghz, ikke dårlig for 2år siden. Ramen var av type RDRAM 400Mhz x 2, meget bra ram for 2år siden. (Ja, ja litt dyr og oppgradere i dag) Poenget mitt er at den har vært helt stabil i 2år, og eieren er meget fornøyd. Vi må tenke på at det er bare en liten del av PC brukere som bygger, setter sammen PC'n sin selv. (tror ikke det er mange %) De fleste vet ikke forskjell på hardisk og ram. For oss på dette forumet er saken en annen, vi vet alle langt mere enn gjennomsnittet. For mannen i gate er Dell PC'r helt O.K. men dette forumet er jo heller for "mannen i gata" Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 lol! Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 Vil nå si at "mannen i gata" har null peiling på hva som befinner seg inni kabinettet (eller harddisken som han kanskje ville kaldt det) og derfor har behov for et GOD kundeservice som kan fikse hver minste detalj uten en masse styr Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Topic: Fordi det suger. Hvorfor suger det? Skal være enig i at servicen suger små grønne tissefanter ja Men du kjøper jo ikke pc for servicens skyld heller da, man skal jo tross alt klare å ordne opp i det meste på egen hånd. Endret 14. oktober 2004 av Icedude Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 ja, men hvis ikke har noe peiling på hva som befinner seg inni kabinettet, så er det egentilig ikke noe vits og være på dette forumet. man skjønner jo ingenting. overklokking går heller ikke ann Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) ja, men hvis ikke har noe peiling på hva som befinner seg inni kabinettet, så er det egentilig ikke noe vits og være på dette forumet. man skjønner jo ingenting. overklokking går heller ikke ann Langt fra alle som er på dette forumet for overklokking, jeg er her hovedsaklig fordi det fins veldig mange andre bra fora her. Endret 14. oktober 2004 av Icedude Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 Hadde flere kunder turt å bli litt mer "hissig" i oppfølgning av sine egne saker mot produsenten, kan jeg love dere at dere hadde vært mer fornøyde. Greit nok at man bare måtte skulle å ringe en gang og alt skal ordne seg, men slik er bare ikke verden, står man ikke litt på for å få ting utført, så skjer det aldri/tregt... Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 Topic: Fordi det suger. Voldsomt saklig og konstruktivt innlegg. Hvis du ikke klarer noe bedre, kan du gjerne avstå fra å poste utenfor "søppel". Lenke til kommentar
JassFatt-aka-Andre Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 du får ikke bare en pc du får en dell det høres ut som om at pcn er bedre bare for at det er en dell pc ! Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 ja, men hvis ikke har noe peiling på hva som befinner seg inni kabinettet, så er det egentilig ikke noe vits og være på dette forumet. man skjønner jo ingenting. overklokking går heller ikke ann Langt fra alle som er på dette forumet for overklokking, jeg er her hovedsaklig fordi det fins veldig mange andre bra fora her. de som ikke vet hva et skjermkort er, kjøper sefølgelig dell, eller noe annet ferdigbygd. men ingen vits i å kjøpe dell, hvis man har litt peiling på data. fordeler med selvbygd: -billigere -morsomt -lærerikt Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Skal forresten oppgradere litt mer i DELL'en min nå. Bør vel ha litt større HD, en DVD brenner og omtrent dobbelt så mye RAM. Innlegg nr 300 Endret 14. oktober 2004 av Icedude Lenke til kommentar
Christahh Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 Jeg har en dell pc nå, Aldri mer Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 Topic: Fordi det suger. Hvorfor suger det? Skal være enig i at servicen suger små grønne tissefanter ja Men du kjøper jo ikke pc for servicens skyld heller da, man skal jo tross alt klare å ordne opp i det meste på egen hånd. er det ikke for servicen skyld at man kjøper dell? du sier at man ordner i tinga selv, hvorfor ikke bare bygge da? Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 En grunn til at mange kjøper, som illvit sier, dell er vel for at de gir seg ut for å ha god service... Icedude: Du skal vel ikke bestille fra dell når du skal oppgradere vel? Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 hmmmmmm lurer på hvor jeg får kjøpt 800gb disken deres..... vil ha, må ha, skal ha Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 for å være helt ærlig...det finnes kun EN logisk grunn til at man IKKE kjøper DELL!...fordi det er ferdigbygget noe som er MØKK....å fordi de har sånne jævla idiotreklame på tv! Dell...compaq...Hewlett Pakkard...fujitsu simens....bare dritt alt sammen finns ikke no som er bra fra dem uansett...elendige kjøleløsninge...helt ræva ytelse på de pcene...cpu'en blir overoppheta bare for å laste ned noe fra internett osv! bare dritt! en grunn till. de som oftest kjøper ferdigdrittpc fra dell elle noe annet en grunn er at de som kjøpern ikke veit åssn man skrur sammen en pc..å fordi de blir lurt trill rundt av selskapet Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 Master Casemod, du er jammen en saklig en. Ferdigpcer er helt ok, for en som ikke har noen store krav til overklokking, tweaking eller noe slikt, men som bare vil ha en datamaskin han\hun kan slå på, gjøre det man skal og bli ferdig. Ikke en som man må gjøre masse med, det er ofte ikke et område som bryr kjøperne av ferdig-pcer. så, rull inn argumentene dine. Har forresten ikke hørt om at de blir overopphetet noe mer enn andre. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 De blir nok trolig litt varmere enn en som du har bygd selv, men det kommer jo gjerne av at de bruker billigere kjølere og har dårlig luftflyt i kabinettene, men at de blir overopphetet tviler jeg på... Master Casemod: Prøv å begrunne det du skriver seriøst, uten å skrive dritt eller møkk i hver setning... Lenke til kommentar
jingt Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 men det blir vel ikke altfor varmt? trur ikke varmen er et problem. overklokking går jo ikke ann, så det er vel ikke vits å lage dyrere kjøler enn nødvendig. målgruppen som er "mannen i gata" skjønner sikkert ikke hvordan man sjekker tempen uansett. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 14. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Dell er jo noe av de bedre ferdig maskinene som finnes, men jeg foretrekker selvbygd av flere grunner; -Du får akkuratt det du vil ha -Billigere (ikke alltid, men det er fordi dell velger billig ram og hovedkort) -Mer overklokkingsvennlig -Slipper masse dell tull inne på maskinen -Hvis du bygger litt smart så får du ofte en stillere maskin. edit: kjøleløsningen til dell er faktisk ganke genial, den fraket varm luft fra cpu direkte ut fra kabinettet. Endret 14. oktober 2004 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå