Peacock Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hei! Er det mulig å kjøpe en grill til airplex evo 240 for å bruke den på evo 120 raddisen. Jeg hadde tenkt å feste en vifte som suger ut luft i det ledige rommet ved siden av radiatoren. Jeg skal selfølgelig ha en vifte som suger luft inn på radiatoren fra utsiden, men så tenkte jeg siden varmluft stiger opp ville det være logisk å ha en vifte som sugde ut luft i toppen av kabbiset. Da ville det også bli ballanse mellom hvor mange vifter som suger inn luft og de som suger ut luft, siden jeg har en vifte som suger ut og en som suger inn. ville det bli skjevt visst det var to som sugde inn og en som sugde ut. Skjønner dere hva jeg mener, ble litt klomsete forklart... Jeg vil gjerne ha svar fra de som har, eller har brukt evo 240 grillen og andre med gode ideer. Mvh Ørjan Aa. Lenke til kommentar
kazaa Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg tror ikke det ville fungert så bra.. desverre. Jeg regner med at noe av den samme lufta ville bli resirkulert igjen, når lufta blir blåst ut igjen. Inn og utblåsning skal helst være i hver sin del av kabinettet. F.eks. inn framme, og ut bak. Ut bak, pga. at strømforsyningen også blåser ut bak, og da vil man helst forhindre at den lufta kommer inn i kabinettet igjen. Håper du skjønte noe av det jeg skrev ? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 La begge suge ut, du. Da slipper du å varme komponentene inni maskinen med varm luft fra radiatoren. Som det ser ut for meg, så er grillen laget slik at man fester viftene til grillen, og radiatoren til viftene igjen. Fester du to vifter til grillen, skal det vel i og for seg bare være å feste radiatoren til den ene viften. Og hvis du har to vifter fra før, så kan du jo bruke begge disse til å blåse inn Og det kazaa sier om resirkulering: veldig viktig Lenke til kommentar
Peacock Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Takk for svarene. Da tenker jeg at jeg har begge til å suge ut i stedet da. hadde bare vært kult å bruke en stor grill på en liten radiator. så den dekker mesteparten av toppen på kabinettet...... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå