roof Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hei, ved oppstart av Outlook får jeg meldingen: WNetEnumCachedPassword kunne ikke finne startpunkt i dynamiske koblinger MPR.DLL. Outlook forklarer at et annet program har tatt over eller overstyrer Outlook for utående/inngående mailer. Outlook forteller videre at feilen kan rettes av Outlook, men dere feiler feilrettingsprogrammet. Feile dukker dermed opp hver gang Outlook startes. WNetEnum, har slik jeg har funnt ut noe med nettverkskoblinger og konfigurasjon av nettverket mitt. Så langt er jeg kommet. Andre programmer som bl.a benytter seg av grensesnittet mot internet igjennom nettverket melder om samme feil. Programmet avsluttes. Noen med tips for fix av dette problemet, her? Takk! Lenke til kommentar
nibly Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Det er nettopp slike problemer det er greit å søke etter i Microsoft sin kunnskapsdatabase da de som regel har løsningen for problemer på sine produkter (spesielt eldre versjoner som dette). Hvis du allerede har gjort dette så skriv svar tilbake med Windows/Outlook versjon for videre hjelp. Microsoft sin kunnskapsdatabase: http://support.microsoft.com/default.aspx Løsninger fra Microsoft: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;170646 http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;180127 Lenke til kommentar
roof Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Hei dere. Takke for svar.Benyttet linkene som opplysst. Problemet var da bare at henvisningene gjalt MS office 97 og ikke Office 2003 som jeg benytter.Riktignok ligger '97 i bakgrunnen,utførte derfor informasjonen om MAPI.DLL og MAPIMS32.EXE, men dessverre til ingen nytte.Nå får jeg i tillegg ved XP oppstart en feil med at programmet fixmapi.exe finner ikke startpunktet i dynamiske koblinger. Offise 2003 er også avinstallert/ny installert. Informasjonen sier at en nyere mapi.dll fil har overstyrt en eldre tilsvarende fil i MS messager programmer (eks. MSN). En annen link: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;163211, peker mer direkte til mitt problem, men nyttesløst. Andre med tips? Roof Lenke til kommentar
nibly Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det høres ut som det er en del konflikter mellom gamle og nye versjoner du har på systemet. Mest sansynelig så kan WFP(Windows File Protection) være inni bildet. Husk at du ikke alltid kan bruke den direkte informasjonen som du finner i Microsoft sine kilder. Men ta i bruk det du kan fra før og kombiner for å få til en løsning. Har skrevet ned noen tips som kanskje vil hjelpe deg på vei. Noen tips du kan prøve: 1. Avinstaller "Outlook 2003/97/MSN Messenger" 2. Restart maskinen 3. Oppdater/Reparer "Internet Explorer" installasjonen 4. Restart maskinen 5. Installer MSN Messenger 6. Installer Outlook 2003 7. Restart maskinen, se om det fungerer Hvis det fortsatt ikke fungerer kan du prøve følgende: Prøv å reparere Outlook 2003, inne i Outlook fra filmenyen "Help->Detect and repair..." eller så kan du bruke "Add/Remove" fra kontollpanelt. Prøv eventuelt å kjøre "fixmapi.exe" fra mappen "c:\winnt\system32" eller "c:\windows\system32" etter du har gjort det som er nevnt ovenfor. Prøv å gjøre noen/alle stegene i sikkerhets-modus Slå av system gjenoppretning (Hvis du bruker XP) Prøv å kjør følgende kommandoer før eller etter du begynner på stegene ovenfor:"SFC /PURGECACHE" "SFC /SCANNOW" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå