Lurre Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Hei. Det eneste som fungerer er internett browsren (Firefox). MSN fungerer ikke der står det at jeg må koble til inernett det fungerer heller ikke i noen spill (CS etc). Noen som vet hva som er galt? Kjører Norton internett securety men det har jeg hatt i en uke før disse problemene kom. Takk for all hjelp.. Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Ingen som vet noe?? Tilater meg en liten bump Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 prøv å slå av nis --har du sp2 ? Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 nei har ikke sp2. Skal prøve og ta av nis nå men tviler siden det har fungert greit før Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 pleier å være brannmuren som stenger alt ut . si ifra hvis det funka da Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) NEi det fungerte ikke Kan ikke forstpå hva som er galt.. Har prøvd og disbale for så og enbale igjen har lagt internett connectionen på ny flere ganger. har skiftet nettverkskort. (har To på hovedkortet skifter frem og tilbake på ledingen for og se om det går) Forstår 0 Endret 10. oktober 2004 av Lurre Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 er nå noe som sperrer på maskina di men hva ? pleier å være brannmur ,hva slags router/modem har du muligens sperret porter eller noe Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 START => KJØR => CMD => "ping www.vg.no" Hva kommer opp? Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 når jeg pinger vg kommer det request timed out reultatet er 4 av 4 lost packets. hva kommer dette av når jeg kan være på nettet og skrive og slikt. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) når jeg pinger vg kommer det request timed out reultatet er 4 av 4 lost packets. hva kommer dette av når jeg kan være på nettet og skrive og slikt. Brannmur på en eventuel souter/switch? Eller nettverkskort driver... EDIT: Har det virket før? Endret 10. oktober 2004 av Blackslash Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Har bare ADSL Modem fra telenor. Fungerte på fredag. brukte ikke pc en i går så da vet jeg ikke. som sagt har jeg hatt NIS i en uke før dette og prøvde og deaktivere den men det hjalp ikke. nettverkskort driver prøvde jeg og reinstalere nå men uten hel. Endret 10. oktober 2004 av Lurre Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Får du ip-adresse, da? Har du satt pc'en til å motta automatisk ip adresse? Har du skjekket om du har greid å deaktivere nettverkstilkoblingen? Ødelagt TP-kabel? Vireker det med en annen pc, det kan jo være at modemet ikke virker ordentelig... Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Sjekket ip addressen nå har fått en av telenor ja. Satte den som 0.0.0.0 og koblet til nette da fikk jeg en ip. Har satt den til og mota ip adresse ja . Nettverks tilkoblingen kan deaktiveres men er aktivert. Kan jo skrive her vetu Tviler på at kabelen er ødelagt siden jeg får internett på nettleseren. Har dessverre ingen annen pc å teste med her Lenke til kommentar
Nobrains Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Jeg hadde samma problemet.... Åpne explorer og gå på instillinger...det har sikkert kommet noen proxy settings eller andre rare ting der... Jeg fikk ikke brukt IE, MSN, mange andre winprogrammer. For mange programmer baserer seg på internett instillingene til IE. Jeg og brukte Firefox så jeg skjønte aldri hva problemet var siden jeg kunne browse med firefox. Bare gå i settings på IE og der står det sannsynligvis noen instillinger som ikke burde vært der, under proxy ellerno. Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Det som er det rare her er at jeg får brukt både IE og Firefox. Tenkte først at IE sto på work offline eller noe men det gjorde den ikke. Har ikke på noen proxy instillinger heller. EDIT: Kom på at problemene begynte etter at jeg hadde kjørt memtest 86. Vet ikke om dette har noe med saken og gjøre. Har også hat i en win 98 oppstarts diskett. Endret 11. oktober 2004 av Lurre Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Ingen?? Må neten bumpe denne opp fordi det er utrolig frustrerende.... Lenke til kommentar
Lurre Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Ok har nå fått til MSN i vertfall men ikke noen annet.. Har kjørt diagnose toolen til windows og funnet ut at det er noe dns feil eller noe...... Noen som har peil..??? Beklager hvis noen føler at jeg bumper for mye men nå har det gått en god stund og ingen svar. Har testet med samme kabel modem og slikt på en annen pc og der fungerte det fint Endret 24. oktober 2004 av Lurre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå