Gå til innhold

Problem med cpu (knekt bein)

BåGan

Anbefalte innlegg

For ca 6 månder eller no slikt så skulle jeg bytte hovedkort.. Sleit litt med å få ut denna cpu'n ut av det gamle hovedkortet så den spratt i lufta og landa mjukt og fint på puta mi.. Men så oppdaga jeg når jeg skulle sette cpu'n i det nye hovedkortet at 3 av pinna/beina hadde bøyd seg..

Jeg bøyde 2 av dem på plass uten problem, men den tredje knakk av.. Da var jeg bombesikker på at den cpu'n strøyk med og at jeg ville være pc-løs i noen månder.. Etter jeg starta opp for første gang så var det ingen problemer! faktisk.. Jeg ble kjempe lettet! Men etter måndene gikk så kom det opp flere og flere bissare problem.. F.eks instalsjoner av diverse spill og programmer bruker opp til 1 time med å starte opp, nye .avi filmer får exploreren til å klikke.. Cpu'n blir fortere varm..

Noen som har opplevd det samme? Hva har beina egentlig og si? Har hvert bein en oppgave?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvert bein har nok en eller annen "oppgave", men det er ikke sikekrt at du trenger alle likevel. Noen er der sikkert for testing, kanskje en og annen sensor eller liknende.. det er flere ting som kan gjøre at ting tar lang tid, men at det er cpu er ikke helt usannsynlig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...