taleg Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Problemet kommer hvis du har Telenor.... Jeg kan download med opptil 89,4 KB/s, men jeg mister 95% av kapasiteten hvis jeg uploader noe. Jeg går fra å ha 89,4 KB/s til ca 5 KB/s. Og det syns jeg er litt drøyt...sukk Jeg vet at Ack'ene pakke tar litt kapasitet, men over 90% er vel....ARGH Lenke til kommentar
president Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Det hørtes drøyt ut ja. Jeg har ikke opplevd en reduksjon i nærheten av det du sier på mine Telenor ADSL-maskiner. Lenke til kommentar
taleg Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 11:32, taleg skrev:Problemet kommer hvis du har Telenor....Jeg kan download med opptil 89,4 KB/s, men jeg mister 95% av kapasiteten hvis jeg uploader noe. Jeg går fra å ha 89,4 KB/s til ca 5 KB/s.Og det syns jeg er litt drøyt...sukkJeg vet at Ack'ene pakke tar litt kapasitet, men over 90% er vel....ARGH Hm, er det noen her som har noen ideer på hvordan jeg kan få redusert kapasitetstapet ? Lenke til kommentar
Search Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 13:26, Dj_Offset skrev: Quote: Den 2002-06-08 11:32, taleg skrev: Problemet kommer hvis du har Telenor.... Jeg kan download med opptil 89,4 KB/s, men jeg mister 95% av kapasiteten hvis jeg uploader noe. Jeg går fra å ha 89,4 KB/s til ca 5 KB/s. Og det syns jeg er litt drøyt...sukk Jeg vet at Ack'ene pakke tar litt kapasitet, men over 90% er vel....ARGH Som noen sa før, sett opp en begrensning på hva som får lov til å bli brukt til upload. Slik at ackingen kan få resten da går alt mye bedre. Jeg hadde 640/128 chello linje en gang i tiden. Hvis jeg brukte mer enn 8KB ut ville jeg ikke oppnå maks hastighet på nedlasting. Jeg satte da opp en begrensning på upload hastigheten til 8 kb og matchet disse i firewall med en trafic shaper i linux og lot ACK-pakkene flyte fritt og da gikk alt helt fint. Kjipt for de som lastet ned fra meg, riktignok. Hvordan setter man en slik begrensing hvis man foreksempel bruker DC ? Vil gjerne slippe så stort tap på downloadingen som jeg har nå. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 13:42, Search skrev:Hvordan setter man en slik begrensing hvis man foreksempel bruker DC ? Vil gjerne slippe så stort tap på downloadingen som jeg har nå. Ikke mulig i DC. Lenke til kommentar
agamemnon Skrevet 8. juni 2002 Del Skrevet 8. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 10:16, Dj_Offset skrev: Quote: Den 2002-06-08 02:40, agamemnon skrev: Hvis man skal bruke P2P anbefaler jeg å sette limit på uploaden. Sett av ca. 10-20 kbps under max teoretisk upload som limit (på P2P'en) og downloadinga blir nesten ikke påvirket. Hehe, det er smart å si til ADSL-folka som får 10-15KB/s maksimalt ut :wink: kbps = kilobits per second kb/s = kilobyte per second 8kbps = 1kb/s :wink: f.eks. i iMesh eller Kazaa så oppgir man limit i kbps. Jeg har Telenor og 128kbps teoretisk upload men limit'en jeg bruker i iMesh er 100kbps. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 9. juni 2002 Del Skrevet 9. juni 2002 Har chello full eler halv duplex? Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Quote: Den 2002-06-08 11:31, president skrev:NextGenTel er vel også full duplex, men som noen sier her vil ikke full duplex si at du på en f.eks. 640/384-linje til enhver tid har 640 ned og 384 opp samtidig. .. vi har fått bekreftet at NGT kjører 1/2 duplex, mens telenor (sier de) kjører full duplex... Lenke til kommentar
president Skrevet 10. juni 2002 Del Skrevet 10. juni 2002 Vedder på at dette ikke stemmer. Prøv å sende en fil samtidig som du mottar en fil, tviler sterkt på at du må vente til du er ferdig med å motta før du kan begynne å laste ned (eller omvendt). NGT sier vel sikkert halv duplex for å slippe mas om hastigheten fra folk som tror full duplex er full spiker begge veier hele tiden tenker jeg. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 Quote: president skrev (2002-06-11 00:21):Vedder på at dette ikke stemmer. Prøv å sende en fil samtidig som du mottar en fil, tviler sterkt på at du må vente til du er ferdig med å motta før du kan begynne å laste ned (eller omvendt). NGT sier vel sikkert halv duplex for å slippe mas om hastigheten fra folk som tror full duplex er full spiker begge veier hele tiden tenker jeg. Det har vel lite å gjøre med at filer kan sendes og mottas samtidig vel? Heller det at det alterneres mellom å sende/motta pakker samtidig. Du kan jo fint motta og sende når du er tilkoblet en hub, enda nettverket er half-duplex. Pakker blir bare sendt om igjen når det oppstår en kollisjon. Sist jeg ringte NextGentel ble jeg også fortalt at linjene deres ut til privatkunder er half-duplex. Og personen jeg snakket med i telefonen tok kontakt med nettverksavdelingen for å bekrefte dette. Det var jo også noen her i en tidligere diskusjon som forklarte hvorfor det er tilfelle: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...art=20&replies= Hastighetsfallet har jo allerede blitt forklart godt nok her forumet, og har selvsagt ikke noe med duplex å gjøre. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 11. juni 2002 Del Skrevet 11. juni 2002 se her Original Message : ------------------------ Hei! Jeg lurte på om ADSL fra dere er half eller full Duplex? Svar: ----------------------- Hei xxxx. Jeg forstår ikke hva du spør om? Hvis du med full duplex mener om du kan både sende og motta data samtidig , så ja det kan du. I noen tilfeller vil opp og ned trafikken virke inn på hverandre, feks ved mottak av såkalte ACK-pakker. For å sende data fra deg så er du kanskje avhenging av å motta ACK-pakker (feks ved surfing). Er din opplastningshastighet belastet så kommer kanskje ikke disse pakkene frem til deg, og du vil merke det på den nedlastningshastighet. -- Med vennlig hilsen, XXXXXX XXXXXXX Telenor Plus, Kundeservice Lenke til kommentar
perry Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 NGT ADSL = half duplex TELENOR ADSL = half duplex SDSL/SHDSL = full duplex Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Halv duplex / full duplex? ADSL gir full duplex, der du kan sende og motta signaler samtidig. Eneklt og greit, hvorfor forklare så mye. Jo, greit nok det er mer i det, men dette er enkelt og greit svaret. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Desverre, og arnetheduck har ikke fått det til i DC++ heller... QuickDC har støtte for upload limits, se sig. (Ops: kun for unix for øyeblikket). DCGui/lib i Linux støtter også upload limits. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 For å si det kort: ADSL betyr i seg selv full-duplex med redusert upload. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 På min Telenor 704/128 har jeg omtrent full fart på upload uansett om jeg laster ned eller ikke. Dessverre faller download-hastigheten HELT ned i kjelleren da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå