comicz Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Forøvrig kan Gentoos oppstart kortes litt ned ved å sette RC_PARALLEL_STARTUP="NO" til RC_PARALLEL_STARTUP="YES" i /etc/conf.d/rc Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Forøvrig kan Gentoos oppstart kortes litt ned ved å sette RC_PARALLEL_STARTUP="NO" til RC_PARALLEL_STARTUP="YES" i /etc/conf.d/rc Hey, hvorfor har ikke jeg sett den før? Parallell oppstart har jeg fundert over flere ganger tidligere, bl.a hvorfor ikke gentoo's rc gjorde det da initscriptene har kode for det. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Fra BIOS til bootloader: 33 sekunder Fra bootloader til Linux har startet: 18 sekunder Fra Linux har startet til Fluxbox er oppe: 5 sekunder Fra bootloader til Windows har startet: 33 sekunder Fra loginprompt til jeg kan se første ikon på systemtrayen: 9 sekunder Totalt Linux: 56 sekunder Totalt Windows: 75 sekunder PS: Bruker Windows Server 2003, og Gentoo GNU/Linux. BIOS bruker så lang tid pga RAID kontrolleren. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 34 sekunder, på laptopen. Swsusp er en fin ting Ja, jeg pleier bare å reboote med swsusp Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Gjelder denne tråden windows og linux? Win XP på min tar 30,32 sek så jeg tror Linux hadde gått enda raskere Har P4 2.8 og 1024mb ram og os på raptor-disk. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Tråden gjelder vel strengt tatt for linux, men det er lov å komme med windows for sammenligning. Bare du hadde hatt med et resultat av linux også nå så... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 Takker den som nevnte paralell startup. Sparket den videre til fedora-devel-list jeg Lenke til kommentar
TorS Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 (endret) Jeg har alltid trodd at boksen min var av det tregere slaget, men jeg ble faktisk overrasket over hvor fort det egentlig gikk Fra jeg så første skjermbilde på maskinen (Restartet, skrudde ikke på), til jeg var inne i GNOME, klar til å bruke pcen gikk det 1minutt og 26 sekunder. Da var jeg så rask som mulig i GRUB, og brukte vel heller ikke så lang tid på å skrive passordet Jeg kjører Fedora Core 2, og det eneste jeg har gjort for å optimalisere oppstartstida er å slå av Kudzu, og noen daemons jeg ikke behøver, pluss at jeg har kompilert min egen kjerne Til sammenligning bruker XP på maskina mi rundt ett minutt på å starte opp. Endret 19. oktober 2004 av TorS Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 19. oktober 2004 Del Skrevet 19. oktober 2004 ryktet sier at init-scriptene til FC er så rotete at ingen orker rydde opp i dem... Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Fra bios til: Ripz login! 20 sekunder Archlinux.org... Hvis du har GPM deamon installert har jeg hørt at det går senere å boote opp distroen... men jeg tror man ikke merker så veldig stor forskjell... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 GPM: Fordi du da starter X? Tar kortere tid enn å starte X manuellt Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 22. oktober 2004 Del Skrevet 22. oktober 2004 Fra jeg trykker [enter] i LILO til tty0-innlogging: 17 sekunder Har ikke fått noen stabil måling fra BIOS til LILO da dette av en eller annen merkelig grunn varierer veldig :S Kjører Slackware 10 på WD 120gig med 8mb. cache. AMD XP2000+ og 1.5GB. RAM. Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) GPM deamon slik at du kan drive og røre på musa i consolen... x manuelt: SHIT!! startx kan jo ha en sånn derre manager opplegg som: xdm,gdm,kdm men alle er stygge edit: drepte leif Endret 23. oktober 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå