Gå til innhold

Kritik på fisk søkes!

Anbefalte innlegg

Kritik på denne?

Fisk

(Til dere "CSS!!!!!!!! BRUK CSS!!!!":

Hva er vitsen? Målet her er å få en hjemmeside. Er det vits i å drepe gleden ved å skape noe med den negative holdningen? Ikke alle er verdensmestre i kode - la de lære seg litt og litt, ikke krev validert strict html/css fra nybegynnere.

Fra nå av kommer jeg til å slå ned på denne typen negativt ladede innlegg da det ikke eier konstruktivitet i det hele tatt!

Eventuelle kommentarer til dette innlegget tas i kafeen.

)

Se vekk fra texten i header, det var bare en test...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">

yucky.gif

:p

Men det eneste jeg har å utsette på er som nevnt, den overdrevent brede menyen.

Også synes jeg det ser ut som om det er noe galt med siden da den lysebrune "hovedrammen" bare er "halv", ser ut som om noe har forsvunnet, ble litt forstyrret av det. At headeren var såpass liten og venstrestilt hjalp ikke veldig mye, men den skulle du vel endre?

Lenke til kommentar
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">

yucky.gif

:p

Ta en titt her før du poster slikt igjen.

1. Designet: Det var i og for seg heilt ålreit, men vanvittig kjedelig. Store, ensfarga flater blir litt trøtt i lengden. Likte fargane though, bortsett fra #000 som skriftfarge.

Prøv å legge til litt meir detaljer, og litt grafikk med "handling" istede for store tomme flater?

2. Du bør så absolutt gjøre et forsøk med å legge fra deg tabellkode, og konvertere til strukturbasert HTML, slik veldig veldig mange andre her på forumet har gjort i det siste. Her har eg gjort et forsøk på å forklare korfor. Les på www.htmldog.com for å lære deg CSS og HTML grundig fra bunnen av, på den riktige måten.

3. Fryktelig lite marger. Når teksten ligger 2-3 px fra kanten på den boksen, så blir det litt slitsomt. Minst 10-13px i det tilfellet her hadde gjort seg.

4. Rødfargen i header, kor kommer den fra? Den gjentar seg ikkje på sida, og blir da en liten ting som skiller seg ut - negativt.

5. Kolon foran linker i menyen er _veldig_ fjortiss og oppbrukt og slikt.

Tenk over det eg har sagt her, og begynn på nytt. Det blir aldri veldig bra dei første gangane, men øvelse gjør mester. Tenk litt over korleis du vil ha sida di før du begynner, og start gjerne med å lage et utkast i et bildebehandlingsprogram. Finn fine farger, lag litt former, lag litt grafikk f.eks. til header og gjerne ellers også.

Lykke til :)

Endret av arve87
Lenke til kommentar

Det første som kvernet i tenkeboksen min var, dette har jeg sett noe liknende før et sted :p

Kom på Star Trek og interfacedesignet på "datasystemet" der, LCARS ;)

http://www.loony-archivist.com/lowerdecks/...s/lcars_map.jpg

For å se på dette som en "fersk fisk rett fra havet" og ikke noe ferdig renset og benfri fisk ;) Så var jo fargevalget behagelig nok. Fått en sånn passe forståelse hvor du vil ha de forskjellige elementene som content, meny og header.

Men "logo" blir nok litt kræsj med selve designet, som du sa selv, så var denne bare en "dummy" logo og regner med du har noe annet på lur som matcher designet...

Uansett, hvis du ser på LCARS bildet, så kunne jo faktisk det vært en hmm slags inspirasjon til det designet du har kommet med. That's my 5 cents for å pushe designet ditt i en retning jeg syntes virket logisk for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...