Gå til innhold

Dell dimensjon 8400

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jo jeg har tenkt til å bruke den til å spille på...men va er gale med den da....her er ytelsene:

DimensionTM 8400 er en stasjonær PC som er stappfull av den nyeste teknologien innen prosessorer, ekstrautstyr og minne. Den pløyer gjennom digital video og bilderedigering, interaktive nettsider og gir deg det ypperste innen dataopplevelser. Dette er et ideelt system for brukere med behov for kraft. Det gir deg utrolig prosessorkraft og banebrytende grafikk - alt du trenger for å enkelt utføre krevende multimedieoppgaver.

360 Product Tour

Requires Flash® Player

DimensionTM 8400

DimensionTM 8400

Dimension 8400

Dimension 8400

Prosessor

Intel® Pentium® 4-prosessor 520 med HT-Teknologi (2,80GHz, 1MB L2 cache, 800 FSB)

Prosessor

Intel® Pentium® 4-prosessor 530 med HT-Teknologi (3,00GHz, 1MB L2 cache, 800MHz FSB)

Operativsystem

Microsoft® Windows® XP Home Edition

Minne

512MB DDR2 RAM 400MHz

Monitor

DellTM 17" (15.9 VIS) skjerm

Harddisk

160GB SATA harddisk (7200 rpm, 8MB Cache)

Optisk stasjon

48x CD-RW/DVD-Combo

Grafikkort

128MB PCI-Ex ATI Radeon X300SETM TV-Out & DVI

Lenke til kommentar

ser at du kanskje ikke har så mye peiling på deler osv og stoler på ferdig pc. Da ville jeg foreslått denne pc'en fra komplett http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10053

er et veldig veldig bra tilbudt til en litt høyere pris som du burde gå opp til. Jeg har personlig hatt kun dårlig erfaring med dell når det gjelder alt, så fra midt ståsted er ikke dell pc'er noe gode pc'er i det hele tatt samma hvor mye de skryter.

Lenke til kommentar
ser at du kanskje ikke har så mye peiling på deler osv og stoler på ferdig pc. Da ville jeg foreslått denne pc'en fra komplett http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10053

er et veldig veldig bra tilbudt til en litt høyere pris som du burde gå opp til. Jeg har personlig hatt kun dårlig erfaring med dell når det gjelder alt, så fra midt ståsted er ikke dell pc'er noe gode pc'er i det hele tatt samma hvor mye de skryter.

Forsåvidt greit, men ingen kanon skjerm da.

25ms...

Lenke til kommentar
For det første er AMD64 og foretrekke til å spille med. Det er satt op et 300SE grafikkkort der. Dette er et såkalt low-end kort som ikke vil gi veldig god ytelse.

Hvorfor er 64bit så mye bedre å spille med? For det føsrte så har ikke cpuen så veldig mye å si til spilling, for det andre så kan man bare kjøre 32bit på windows nå. Du klokker den ned til en vanlig cpu. Du merker ikke forskjell

Men x300se er et elendig kort som du sier. Det tilsvarer nesten 9200 kortet... ikke særlig bra, til FPS spill

Endret av PoWit
Lenke til kommentar

Ja, fint om du går tilbake og redigerer posten din. Lettere å se hva du skal kjøpe uten alle mellomrommene.

Kjøp Dell, du, hvis det er det du vil ha. Jeg har spilt spill og jobbet på Dell maskiner siden 1994, i tillegg til Mac'er og Acer og andre. Dell fungerer helt greit til det meste. AMD bedre enn Pentium til spill? Tja, hvor vesentlig det er strides man i annenhver post her. Billigere? Kanskje er det noen kroner å spare på selvbygg, men "tid er penger" også.

Men til spill bruk ville jeg anbefale at du satser på X800SE kortet (eller 6800GTO kortet). Det blir mange kroner ekstra, men da har du så det rekker til alle de nyeste spillene.

Cetramarius: Maskinen han har valgt koster 7.642 inklusive moms og frakt til døra, ferdig til bruk. Det inkluderer:

Intel® Pentium® 4-prosessor 520 med HT-Teknologi (2,80GHz, 1MB L2 cache, 800 FSB)

Microsoft® Windows® XP Home Edition

512MB DDR2 RAM 400MHz

DellTM 17" (15.9 VIS) skjerm

160GB SATA harddisk (7200 rpm, 8MB Cache)

48x CD-RW/DVD-Combo

128MB PCI-Ex ATI Radeon X300SETM TV-Out & DVI

+ blekkskriver

+ 1 års henteservice

+ oppgradering til 250 gig disk.

+ MS Works

Din er 50% dyrere, uten skriver etc. Det er ikke "en litt høyere pris".

Kenneth: Vis oss gjerne hvordan du kan lage en billigere selv, med tilsvarende specs.

Geir :)

Lenke til kommentar

Daffyr, hvis du vil ha en grei PC med veldig god support og garanti, kan nok Dell være valget. Men vær obs på at å legge til en harddisk med x antall ekstra GB, vil hos Dell koste over dobbelt så mye som de samme komponentene som på f.eks komplett.no.

Hvis du vil ha en godt tilpasset spill-PC, der komponentene er mer tilpasset spilling og senere oppgradering, gå for en komplett PC-pakke fra f.eks komplett/netshop/mpx/psdata osv. Disse PCene har også garanti, bare ikke i samme møte-opp-på-døra grad som Dell.

Kan du ikke noenting om slike komponenter, og er pissredd for å åpne kabinettet, velg Dell.

Kan du noe som helst om litt diverse datakomponenter, velg en PC fra en hardware-nettbutikk.

Lenke til kommentar
Kenneth: Vis oss gjerne hvordan du kan lage en billigere selv, med tilsvarende specs.

OK...:

Nå har jeg ikke noe budsjett da :dontgetit: :

MSI K8N Neo Platinum 1050,-

AMD Athlon 64 3200+ 1750,-

Corsair Value Select PC3200 512MB 850,-

Samsung P80 160GB 8MB S-ATA 850,-

Chenbro Gaming Box 800,-

Nec ND-3500 16x DVD±R9 700,-

Samsung SyncMaster 957P 1650,-

Sum, grunnkomponenter: 7650,-

Alternative grafikkort:

PowerColor Radeon 9800 PRO 128 MB 1800,-

Club3D GeForce 6800 GT 3600,-

Sum: 9450,- / 11250,-

Denne Pc'en er mye bedre en Dell-PC'en du har satt opp. OG mye bedre egna til spillbruk. :w00t:

PS: 800kr i frakt (!) fra Dell.

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Bygg selv!

Mye større valgfrihet når det gjelder deler og bruksområder. Utseende. Samt at det er billigere.

Cetramarius: Maskinen han har valgt koster 7.642 inklusive moms og frakt til døra, ferdig til bruk.

OK...:

Nå har jeg ikke noe budsjett da :dontgetit: :

Snip (konfigurasjon)...

Sum: 9450,- / 11250,-

Denne Pc'en er mye bedre en Dell-PC'en du har satt opp. OG mye bedre egna til spillbruk. :w00t:

Bedre, og dyrere. I rest my case.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...