Gå til innhold

Datasupport

Anbefalte innlegg

Den 2002-05-13 11:26, jokke20 skrev:

hmmm

Tenkte jeg skulle ta fram et expempel!

Jobber i et firma med 70-80 ansatte. Parken består av ca. 50/50 pc - mac. Vi er to på support - jeg supporterer PC-brukerene og min kollega Mac-brukere... Skal si hvem som har mest her å gjøre, det er meg det ja!

-------------------------------------------------

Kan noen gå god for Jokke20´s påstander ang. support?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-05-16 14:05, Papirpose skrev:

Fyren er sikkert bare Mac-fanatiker.

Beskylder du han for løgn? :smile: hehe

Håper Jokke20 kan dokumentere det litt bedre isåfall.. (istedet for bare en påstand)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 14:15, SirHartge skrev:

Er enig i dette, som regel så er pcbrukere slike som setter sammen maskinene selv og diller mye på egenhand.

Mac PC-er er som oftest ferdigsammensatt og blir brukat av en brukergruppe som bruker PC-en til det den skal "brukes til"
:grin:

Måtte bare svare deg der... Tro meg, det er ikke så mange PCbrukere som har peiling på PC i det hele tatt... Jeg (+ noen andre seff) supporterer et firma med 150-160 brukere i Norge, og det er skremmende hvor lite en del av disse kan egentlig.

De som derimot bruker MAC i tillegg her, vil jeg påstå har relativt bra kompetanse, kanskje fordi de er vant til litt "annerledes" ting

Er ingen MAC-mann, har bare skrivd på det en gang... Men kan godt tenke meg å prøve det mer!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 14:15, SirHartge skrev:

Er enig i dette, som regel så er pcbrukere slike som setter sammen maskinene selv og diller mye på egenhand.

Mac PC-er er som oftest ferdigsammensatt og blir brukat av en brukergruppe som bruker PC-en til det den skal "brukes til"
:grin:

Du har helt rett, men jeg forstår ikke hvorfor Windows brukerne i denne bedriften trenger så mye mer support.. Mysterium spør du meg..

..håper Jokke kan forsvare utspillet

Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke på at PCsupport har mye mer å gjøre enn Mac support.

Når en tenker på det, så er programutvalget til PC sikkert 100 ganger større en utvalget til Mac. Dette gjør at mengden av SØPPEL programvare er minst 100 ganger større. Uvøren bruk av disse programmene fører jo selvfølgelig til ..........

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 15:05, byggeren skrev:

Jeg tviler ikke på at PCsupport har mye mer å gjøre enn Mac support.

Når en tenker på det, så er programutvalget til PC sikkert 100 ganger større en utvalget til Mac. Dette gjør at mengden av SØPPEL programvare er minst 100 ganger større. Uvøren bruk av disse programmene fører jo selvfølgelig til ..........

Hmm, 90% av bedriftene bruker vel Office da..?

Jokkeeee20, hvor er du? Svar oss..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 15:05, byggeren skrev:

Selv om det fins mer software til Windows, betyr det jo ikke at en gjennomsnittsbruker legger inn 100x mer software. Hadde blitt litt av en start-meny :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 16:20, Langbein skrev:

Selv om det fins mer software til Windows, betyr det jo ikke at en gjennomsnittsbruker legger inn 100x mer software. Hadde blitt litt av en start-meny :smile:

Selvfølgelig legger de ikke inn alle, men sannsynligheten for at en PC bruker kommer over et eller annet programm som fucker opp PC-en er mye større enn den er for en Mac bruker.

Lenke til kommentar

Mener vedkommende at en PC krasjer når 90% av bruken av den er MS word ? Høres merkelig ut.. i alle fall hvis det er win2k eller Xp som kjøres. Hvis maskinen krasjer bare man skriver litt i word så sier vel det bare litt om admin..

Hvorfor kommer aldri MAC til å bli noen hit ? jo..

1. Behovet av datamaskin blir tilfredstilt 100% med en vanlig "pc", for mannen i gata. Win2k og Winxp er ganske så stabile os: forbrukere er happy...

2. Programvare, utvalget av program og spill er større til "pc" og mest vanlig i de tusen hjem..

3. Settte sammen maskiner selv. Dette er katagorien for litt mer innbarkede nerder, de "avanserte" brukere får behovet sitt tilfredstilt ved dette.

4. MAC er dyrere.

Hvorfor skal en kunde kjøpe et mindre utbredt merke, som er dyrere etc når behovet for data er tilfredstilt for halve prisen ? Nøkkelordet er tilfredstillelse.. det blir mac sin undergang. MAC prøver jo hele tiden å være hip med de fancy gay formene sine.. de tror vel at løsningen på alt er å høvle plasten rund og farge dem med spreke farger..LOL :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-17 15:03, Hondaen skrev:

Mener vedkommende at en PC krasjer når 90% av bruken av den er MS word ? Høres merkelig ut.. i alle fall hvis det er win2k eller Xp som kjøres. Hvis maskinen krasjer bare man skriver litt i word så sier vel det bare litt om admin..

Tror nok ikke han snakker om at maskinen krasjer når han skriver i Word.

Lurer på hva han egentlig mener, håper han stikker innom tråden å gir oss hele historien. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: t-paul på 2002-05-17 18:27 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...