Skurupu Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Jeg veit ikke helt hvor jeg skal poste denne. Så det blir her. Jeg har ett IDE kontrollerkort. Men det støtter ikke mer enn 136GB HDDs. Det jeg lurer på er om jeg kan koble CD/DVD og CD brenner på denne kontrolleren. Og plugge inn 2 harddisker i sloten jeg før hadde CD/DVD/CD brenner. Slik "ser det ut" nå: MB - CD/DVD, CD brenner, 120GB, 250GB. IDE kontroller - 200GB, 200GB, 120Gb, 120GB. Sånn vil det "se ut": MB - 200GB, 200GB, 250GB, 120GB. IDE kontroller - 120GB 120GB, CD/DVD, CD brenner. Det funker vell det? Endret 9. oktober 2004 av Skurupu Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hva i all verden snakker du om? hva mener du med MB controller og IDE controller? et eksternt IDE kort?...136GB gense?...du har jo 2 stk 200 GB der allerede? uansett skulle det gå greit å bytte en cd/dvd brenner mot en 200GB hd PS...hører vel hjemme under lagringsmedier Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 MB = Motherboard IDE kontrollere: http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10210 Ja, jeg har 2x200GB på IDE kontrolleren min. Men jeg vil koble de til MB isteden, siden IDE kontrolleren kun støtter harddisker på under 136GB. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg skjønte veldig godt hva du spurte om, og tror det vil funke helt fint. Evt. kan du bytte ut den ene 120GB på MD med master DVD/CD-rom på IDE-kontroller. Så du har en DVD/CD-rom du kan boote direkte fra på hovedkortet, i tilfelle det skulle bli noe kluss med IDE-kontrolleren din. Har du kraftig nok PSU til det her a? Det er jo snakk om drøyt 150W i enheter her. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 (endret) Jeg fikk testet det ut i dag og det fungerte slik det skulle. Har du kraftig nok PSU til det her a? Det er jo snakk om drøyt 150W i enheter her. Jeg kjøpte nylig i en 560w fra Tt. Så det skulle gå bra. Endret 11. oktober 2004 av Skurupu Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 15. oktober 2004 Del Skrevet 15. oktober 2004 hva i all verden snakker du om?hva mener du med MB controller og IDE controller? Er da ikke nødvendig å ta sånn på vei bare fordi du ikke henger med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå