Gå til innhold

Problemer med pcmcia NIC i Fedora Core 2

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg la inn Fedora Core 2 på laptopen nettopp. Installasjonen gikk helt fint og den fant mitt 3com 3c574 pcmcia NIC, men etter jeg har boota Fedora så får jeg melding om at "3c574_cs_enhet eth0 ser ikke ut til å være tilstede, venter med initiering" når det skal aktivieres. Noen som har peil på åssen jeg kan få aktivert NIC'et?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut at grunnen er at pcmcia tjeneren ikke VIL KJØRE! :( har brukt en del linux på servere, men aldri desktop så jeg skjønner ikke åssen jeg skal få starta den. noen veit?

Jeg prøvde å starte cardmgr via bash/termial men da får jeg en error 3397 no sockets found. nå skjønner jeg enda mindre :w00t:

Endret av norpheus
Lenke til kommentar

ok, jeg har nå lest litt rundt og finni ut at ved å kjøre modprobe yenta_socket også kjøre cardmgr etterpå så er pcmcia oppe å går for å så aktivere NIC'et manuelt.

Dette er utroolig tungvindt, har noen en løsning på åssen jeg kan få kjørt modprobe før pcmcia lastes? og er det mulig å få pcmcia til å laste FØR eth0?

Lenke til kommentar

Foreløpig ser det ut som om jeg rett og slett bare lager et script eller hva jeg skal kalle det:

#dette får pcmcia til å starte

/sbin/modprobe yenta_socket

/etc/init.d/pcmcia restart

#aktivere eth0

/sbin/ifconfig eth0 up <-- denne sliter jeg litt med!

Åssen kan jeg få inn en liten pause på feks et sekund eller to mellom restart av pcmcia og aktivering av eth0?

Noen som vet åssen jeg får opp "termial"vinduet etter innlogging?

Lenke til kommentar
Åssen kan jeg få inn en liten pause på feks et sekund eller to mellom restart av pcmcia og aktivering av eth0?

Noen som vet åssen jeg får opp "termial"vinduet etter innlogging?

sleep 1

.. Men nå er det «sleep 50000» for meg sånn ca. (I thinK)

Du får opp «terminal vinduet» ved «login» programmet eller hva det var... Eller "agetty"

som kjører hos meg tydligvis....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...