Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Reset

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med en SMC7004ABR router.

Satt og konfigurete 3 stykker på en gang og det ble litt for mye. så jeg har greid og rote bort ipen til den ene.

Dette skal ikke være noe problem siden man skal i teorien bare kunne kortslutte pinne 3 og 8 i en 5-6 sekunder så blir routeren resatt til orginal ipen.

Men siden teori og praksis ikke akkurat går hånd i hånd så får jeg det ikke til og funke.

Hvis jeg slår på routeren og lar den boote ferdig før jeg kortslutter pinne 3 og 8 skjer det ingenting med den.

Kortslutter jeg pinne 3 og 8 og slår så på routeren byner den og boote som vanlig men går over til og blinke hurtig på led M1 som den skal gjøre for og vise at den blir resatt. Men problemet er at den ikke slutter og blinke (som den skal gjøre etter ca 8 blink).

Er det noen som har resatt en slik router og kan fortelle meg hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort dette med en nullmodemkabel. Bruker telnet til å oppnå kontakt med routeren, og resetter den via dette. (Det kommer opp en enkel meny). Det har ivertfall fungert bra hos meg.

Kabelen handlet jeg på Clas Ohlson, og det irriterer meg fryktelig hvis alt jeg måtte gjøre for å resette routeren var å kortslutte 2 av pinnene :sad: Dersom det stemmer, så er jo kabelewn penger rett ut vinduet, selv om det ikke var så mange kronene.

Derfor var det litt kjekt å høre at dette ikke fungerer :smile: (sorry)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...