Propaganda Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 bumper litt mos def og talib materiale... Mos Def & Talib Kweli - Black Star hvis du liker common, bør du like dette... 5473286[/snapback] mhm, meget bra plate.... Jeg har tidligere sagt at jeg ikke er så fan av Common, vel jeg begynner å snu... jeg har hørt litt på de siste dagene og begynner å like det Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Common er bra han. Jeg var på konserten hans på Rockefeller i fjor. Han virka som en chill og kul kar. Han var veldig god live. Jeg har nå kopiert over Chino XL - Poison Pen og Supernatural - SPIT til mobilen min og skal høre på dette framover. Chino XL er rå og tror at dette albumet er fett. Supernatural har jeg bare hørt noen freestyles av, men har hørt noen sangen fra cdn litt kjapt, og det virker som om det er bra saker. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Må bare pimpe litt oldschool hip-hop. N.W.A - Straight Outta Compton (1988) Den mest influensielle plata noensinne. Stort sett ALLE rappere har et nært forhold til denne. Det er regnet som en av de første gangstarap-platene, før dette var det mest bare prat om damer, breakdancing eller ADIDAS-sko (ja faktisk), mens disse karene (Ice Cube, MC Ren, Eazy E, Dr Dre) hadde beinharde tekster om gjenglivet i Compton (bydelen der det meste av gjengkriminalitet var sentrert på 80-tallet). Kjente rappere sier det var N.W.A som fikk dem til å åpne øynene og innse at de kunne skrive om "skikkelige" ting. Les mere på http://www.nwaworld.com Sangen Straight outta compton er dødsbra i seg selv og bør spilles HØYT. For øvrig en ganske morsom musikkvideo også, der hele sangen har fått ny tekst for å sensurere de utallige banneordene. Sangen Fuck the Police skapte så mye furore at bandet ble advart av FBI om å roe seg ned Bare navnet NWA (Niggaz with Attitude) var kontroversiellt, for man skulle ikke si "nigger" liksom. En annen klassiker er Public Enemy - Takes a Nation of Millions (1988), eller 1990's Fear of a Black Planet. Endret 21. januar 2006 av Bitex Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg tror egentlig de fleste som lusker rundt i denne tråden har hørt om NWA og musikken deres, men takk for tipset uansett :] Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg tror egentlig de fleste som lusker rundt i denne tråden har hørt om NWA og musikken deres, men takk for tipset uansett :] 5474479[/snapback] mhm, har ett spesielt godt minne med den plata. Jeg satt på hytta i knall vær, pakka opp tur sekken med fiskeutstyr og niste, pluss noen kalde halvlitere...rusla til favoritt vannet mitt, NWA på full guffe på mp3 spillern og fiska,spiste og drakk hele dagen lang Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Ble oppriktig lei meg den gangen jeg leste at Eazy-E var død av AIDS. (1995 tror jeg). Han var favorittstemmen min i NWA, selv om han skrev ganske overdrevne tekster etter at Ice Cube forlot gruppa. Han stikker seg ut med den lyse stemmen. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 yea samma her ass . R.I.P Eazy-E Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Til dere som ikke har hørt J.R. Writer feat. Cam'ron & Lil Wayne "Bird Call" har gått glipp av noe.. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Skal ikke påstå at jeg er imponert, ass. Typisk generisk dansegulv-trash jeg hører 100 forskjellige versjoner av hver gang jeg er på byen. Takke meg til Cage - Agent Orange Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hydro: sånt kan jeg høre på når jeg er drita, da er det fett... men ellers så er det wack Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Ah. Da har jeg anskaffet meg en plate som er noen år gammel. Original Pirate Material av The Streets. Veldig bra. The Irony Of It All er jævlig morsom. ^^ Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Streets er fet party-musikk Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Ja, angående "parties". På en eller annen måte har jeg rotet meg opp i nyttårsballet på skolen, og skal blant annet finne fram 10-20 sanger som skal spilles. Jeg tar bare med hip hop sanger, så klart. Hvilke Streets-sanger funker? Andre sanger av andre artister? Helst noe som ikke er veldig mainstream, det blir det helt sikkert nok av. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Pharoahe Monch - Agent Orange rocker kåken Lenke til kommentar
Hydrolift Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Andre sanger av andre artister? Helst noe som ikke er veldig mainstream, det blir det helt sikkert nok av. 5477594[/snapback] P$C - I'm A King J.R. Writer - Live By The Codes J.R. Writer - Throw It Up Sheek Louch feat. Fabolous, Beanie Sigel & T.I. - Kiss Your Ass Goodbye (Remix) The Notorious B.I.G. feat. Jay-Z - Whatchu Want Papoose - The Underground King Juelz Santana - I Am Crack Papoose - We Are The Streets Fabolous - Not Give A Fuck Dr. Dre feat. The Game & Kokane - Hard Liquor 2Pac - Can't C Me Diaz - Do What You Must Lil' Wayne - Money On My Mind Lil' Wayne - Fireman der har du mer low-end _"*#¤%&/(dansbar)_"*#¤%&/ wack party musikk. go for it! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Pharoe Monch-Simon says Cypress Hill-Jump Around (cypress hill remix), helt sinnsykt bra party sang Dr.Dre & Snoop Dogg - The Next Episode MOP-Ante Up Westside Connection-Izm Matisyahu-King Without a crown (live at stubbs) hehe jøde gangsta! Dead Prez-Hell yea Looptroop-Long arm of the law ? kanskje litt for graff? Talib Kweli- Ms. Hill (hvis dere skal ta ned tempo litt lissom) The Streets-Too much brandy (get fucked up with the boys :D ) Timbuktu-The botten is nådd Brother Ali-Champion ( remix) Brother Ali-Room with a view Method Man & Redman- Da Rockwilder Håper detta hjalp no *edit: hadde noen til på lager Endret 22. januar 2006 av Propaganda Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Takker, folkens. Mye bra her, skal også slenge inn noen Dizzee-sanger. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 En sang som gjelder for party: Boom Bye Yeah med Sean Price.. tar helt av! Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ja, angående "parties". På en eller annen måte har jeg rotet meg opp i nyttårsballet på skolen, og skal blant annet finne fram 10-20 sanger som skal spilles. Jeg tar bare med hip hop sanger, så klart. Hvilke Streets-sanger funker? Andre sanger av andre artister? Helst noe som ikke er veldig mainstream, det blir det helt sikkert nok av. 5477594[/snapback] Sett på no Eazy-E, da blir det liv! Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 nah, Eazy blir lett for hardcore for typisk nyttårsball folk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg