Gå til innhold

Hip Hop-tråden - les reglene

ehs5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Common er bra han. Jeg var på konserten hans på Rockefeller i fjor. Han virka som en chill og kul kar. Han var veldig god live.

Jeg har nå kopiert over Chino XL - Poison Pen og Supernatural - SPIT til mobilen min og skal høre på dette framover. Chino XL er rå og tror at dette albumet er fett. Supernatural har jeg bare hørt noen freestyles av, men har hørt noen sangen fra cdn litt kjapt, og det virker som om det er bra saker.

Lenke til kommentar

Må bare pimpe litt oldschool hip-hop.

N.W.A - Straight Outta Compton (1988)

Den mest influensielle plata noensinne. Stort sett ALLE rappere har et nært forhold til denne. Det er regnet som en av de første gangstarap-platene,

før dette var det mest bare prat om damer, breakdancing eller ADIDAS-sko (ja faktisk), mens disse karene (Ice Cube, MC Ren, Eazy E, Dr Dre) hadde beinharde tekster om gjenglivet i Compton (bydelen der det meste av gjengkriminalitet var sentrert på 80-tallet).

Kjente rappere sier det var N.W.A som fikk dem til å åpne øynene og innse at de kunne skrive om "skikkelige" ting.

Les mere på http://www.nwaworld.com

Sangen Straight outta compton er dødsbra i seg selv og bør spilles HØYT. For øvrig en ganske morsom musikkvideo også, der hele sangen har fått ny tekst for å sensurere de utallige banneordene.

Sangen Fuck the Police skapte så mye furore at bandet ble advart av FBI om å roe seg ned :) Bare navnet NWA (Niggaz with Attitude) var kontroversiellt, for man skulle ikke si "nigger" liksom.

En annen klassiker er Public Enemy - Takes a Nation of Millions (1988), eller 1990's Fear of a Black Planet.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg tror egentlig de fleste som lusker rundt i denne tråden har hørt om NWA og musikken deres, men takk for tipset uansett :]

5474479[/snapback]

mhm, har ett spesielt godt minne med den plata.

Jeg satt på hytta i knall vær, pakka opp tur sekken med fiskeutstyr og niste, pluss noen kalde halvlitere...rusla til favoritt vannet mitt, NWA på full guffe på mp3 spillern og fiska,spiste og drakk hele dagen lang :D

Lenke til kommentar

Ja, angående "parties". På en eller annen måte har jeg rotet meg opp i nyttårsballet på skolen, og skal blant annet finne fram 10-20 sanger som skal spilles. Jeg tar bare med hip hop sanger, så klart. Hvilke Streets-sanger funker? Andre sanger av andre artister? Helst noe som ikke er veldig mainstream, det blir det helt sikkert nok av.

Lenke til kommentar
Andre sanger av andre artister? Helst noe som ikke er veldig mainstream, det blir det helt sikkert nok av.

5477594[/snapback]

P$C - I'm A King

J.R. Writer - Live By The Codes

J.R. Writer - Throw It Up

Sheek Louch feat. Fabolous, Beanie Sigel & T.I. - Kiss Your Ass Goodbye (Remix)

The Notorious B.I.G. feat. Jay-Z - Whatchu Want

Papoose - The Underground King

Juelz Santana - I Am Crack

Papoose - We Are The Streets

Fabolous - Not Give A Fuck

Dr. Dre feat. The Game & Kokane - Hard Liquor

2Pac - Can't C Me

Diaz - Do What You Must

Lil' Wayne - Money On My Mind

Lil' Wayne - Fireman

der har du mer low-end _"*#¤%&/(dansbar)_"*#¤%&/ wack party musikk. go for it!

Lenke til kommentar

Pharoe Monch-Simon says

Cypress Hill-Jump Around (cypress hill remix), helt sinnsykt bra party sang :D

Dr.Dre & Snoop Dogg - The Next Episode

MOP-Ante Up

Westside Connection-Izm

Matisyahu-King Without a crown (live at stubbs) hehe jøde gangsta!

Dead Prez-Hell yea

Looptroop-Long arm of the law ? kanskje litt for graff?

Talib Kweli- Ms. Hill (hvis dere skal ta ned tempo litt lissom)

The Streets-Too much brandy (get fucked up with the boys :D :D )

Timbuktu-The botten is nådd

Brother Ali-Champion ( remix)

Brother Ali-Room with a view

Method Man & Redman- Da Rockwilder

Håper detta hjalp no :p

*edit: hadde noen til på lager

Endret av Propaganda
Lenke til kommentar
Ja, angående "parties". På en eller annen måte har jeg rotet meg opp i nyttårsballet på skolen, og skal blant annet finne fram 10-20 sanger som skal spilles. Jeg tar bare med hip hop sanger, så klart. Hvilke Streets-sanger funker? Andre sanger av andre artister? Helst noe som ikke er veldig mainstream, det blir det helt sikkert nok av.

5477594[/snapback]

Sett på no Eazy-E, da blir det liv! :cool:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...